Psychologie mezilidské komunikace - vypracované otázky
Vypracované otázky28 s. / 1. roč. / doc
1) Komunikace, definice, rozdíl mezi komunikací a interakcí, předmět psychologie lidské komunikacekomunikace- communicatio (lat.) = vespolné účastění, communicae (komuniké) = společně něco sdílet (z médií - poskytnout sdělení)= proces vytváření významu mezi lidmi (člověk může i sám se sebou)= vzájemná výměna sdílených významů mezi lidmi- sdílený význam = na čem se dohodneme (např. význam slova - slang)- komunikační výměnou může být nejen sdělování (pomocí jazykových konvenčních znaků, také never...
|
|
0,3 |
7x |
|
Seminární práce z předmětu Pedagogická a sociální psychologie
Seminární práce15 s. / 1. roč. / docx
Část 1Charakteristika vývojových období dospívání - prepuberta, puberta. Charakteristika psychických procesů, sociální a citový vývoj, fyzické změny. Zásady přístupu k dospívajícím jedincům. ÚvodDospívání je pro jedince velmi složitý proces, ve kterém prochází řadou komplikovaných změn. Dochází k utváření všech složek osobnosti, hledání vlastní identity, kladení otázek „kdo jsem?“, „co jsem?“. Vznikají pochybnosti o sobě samém, hledání svého místa ve společnosti, snaha patřit k nějaké společensk...
|
|
0,1 |
2x |
|
Seminární práce - Didaktika psychologie a pedagogiky
Seminární práce49 s. / 3. roč. / doc
ÚVODTato práce se zabývá didaktikou psychologie a komunikace na střední zdravotnické škole. Obecně seznamuje s dokumenty MŠMT pro obor zdravotnický asistent střední zdravotnické školy. Obsahuje profil absolventa, učební plán oboru a učební osnovy předmětu psychologie a komunikace. V další části již představuje konkrétní tématický plán, podle kterého je vedena výuka na Střední škole zdravotnické a sociální v Chrudimi v druhém ročníku oboru zdravotnický asistent. Zvolené téma pro demonstraci výuko...
|
|
0,8 |
7x |
|
Psychologie a komunikace - studijní materiál
Studijní materiál47 s. / 1. roč. / doc
1. PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA1. 1. PSYCHIKA Je souhrn duševních obsahů a funkcí člověka, veškerého duševního dění. Umožňuje příjem podnětů z vnějšího i vnitřního prostředí, jejich zpracování a reakce na ně.Psychika zajišťuje tyto procesy:• získávání informací o vnitřním a vnějším světě• z těchto informací si vytváří modely reality• hodnocení těchto modelů z hlediska nebezpečí a užitečnosti• na základě těchto modelů a očekávání jeji...
|
|
0,9 |
1x |
|
Pedagogická diagnostika - učební text
Prezentace59 s. / 5. roč. / doc
I. STRUČNÁ CHARAKTERISTIKA ROZVOJE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY Ve druhé polovině 19. a počátkem 2O. století byla publikována řada studií, jejichž autoři potvrzovali oprávněnost H. Lathamova názoru, že výsledky tradičních způsobů ústního či písemného zkoušení nejsou dostatečně spolehlivým ukazatelem ani intelektuálních schopností, ani skutečných vědomostí či dovedností žáků. Proti tradičním způsobům zkoušení a hodnocení žáků byly vznášeny vážné kritické výhrady nejen ze strany pedagogů (A.Herbert,F.H...
|
|
0,6 |
5x |
|
Seminární práce na téma Metodická příprava na hodinu
Seminární práce33 s. / 1. roč. / docx
ÚvodV následujícím dokumentu je stručně a přehledně zpracovaná příprava na hodinu psychologie a komunikace. Jedná se představení učebních osnov a rámcových plánů pro středoškolské vzdělávání ve zdravotnických oborech. Jako příklad je kompletně zpracovaná jedna vzorová hodina, která vychází ze zmiňovaných dokumentů. Jedná se o hodinu psychologie a pedagogiky pro třetí ročník zdravotnické školy. Její podrobné zpracování je začleněné v textu a zároveň přehledně zpracované v příloze.
|
|
0,1 |
6x |
|
Stručné výpisky z přednášek - Obecná psychologie
Poznámky21 s. / 1. roč. / rtf
PSYCHOLOGIEPsychologie je věda o člověku, o jeho duševním životě, o jeho psychicePsychika zahrnuje: prožívání a chování, které může být vědomé či nevědoméPsychologie je tedy nauka o lidském prožívání a chování, o lidském vědomí a podvědomíJiná definice: psychologie studuje psychické jevy, které obvykle třídíme takto: Psychické jevy:1) psychické procesy - (obvykle krátké děje): vnímání, představivost, fantazie, myšlení, řeč 2) psychické stavy - (mají již delší průběh): pozornost, emoce, náročné ž...
|
|
0,2 |
6x |
|
Obecná psychologie - poznámky
Poznámky44 s. / 1. roč. / zip
Předmět PSYCHOLOGIEPsychické jevy- předmětem PSY jsou psychické jevy- ve srovnání s jinými jevy (např. fyziologickými) byla specifičnost psych. jevů v průběhu historického vývoje PSY charakterizována pojmy jako duše, vnitřní zkušenost, vědomí, prožívání, chování, mentální procesy= způsoby, jimiž člověk prožívá události ve svém okolí, stavy svého těla a své vlastní mysli a způsoby chování, které z jeho zážitků vyplývají jako reakce na to, co prožívá a prožil v podobných situacíchdvojí kontext lid...
|
|
0,1 |
7x |
|
Psychologie osobnosti - poznámky
Poznámky29 s. / 2. roč. / doc
Psychologie osobnosti - Ψ osobnosti = ψ charakteristika člověka= věda o ψ dispozicích, vnitřní struktuře lidské psychiky- zajímá nás - Proč je čl. takový jaký je. - Proč člověk činí co činí. - Motivy lid.činů se připravují hluboko pod úrovní vědomí. Činy, kt.jsou nevědomé člověk tvoří historickém kontinuum a v rovině existence ( hledání minulosti jedince, jaký byl, co zakusil a jaký je teď?)- Člověk nemusí rozumět sám sobě - Minulost spoluutváří jeho povahu, vleče se s ním a je to vše relativní ...
|
|
0,8 |
1x |
|
Osobnostně sociální rozvoj manažera a manažerských dovedností
Seminární práce12 s. / 1. roč. / doc
ÚvodKdyž se zamyslím nad otázkou, co bych si v budoucnu přála děla, jaká profesní dráha by mě naplňovala a který druh kariéry by splnil mé sny, které si posledních pár let sním, chtěla bych být dobrým manažerem. Proč? Hned Vám to ráda vysvětlím. Po při škole, když mám volno a nemusím se učit, se prostřednictvím brigády snažím využít volný čas, vydělat nějakou tu korunku a rozšířit si alespoň trochu obzory. Již téměř tři roky pracuji u firmy American Restaurants, s. r. o., která má pod sebou něko...
|
|
0,3 |
1x |
|
Psychologie kreativity - prezentace
Prezentace15 s. / 4. roč. / ppt
- Schopnost pohotově nacházet nové způsoby jak přistupovat k řešení problémů a uspořádávat látku (aranžování výkladní skříně → skládání symfonie)- Nejvyšší specifický lidský způsob řešení problému- Činnost člověka, vytvářející nové materiální a duchovní hodnoty, jež mají společenský význam - Schopnost rozpoznat závažnost problému nebo tématu, kt. Ležely bez povšimnutí často po mnoho let ostatním lidem přímo na očích (Pavlovův postřeh, že psi slinili už při zaslechnutí kroků zřízence přinášejícíh...
|
|
0,1 |
4x |
|
Imrich Ruisel - Základy psychologie inteligence
Seminární práce10 s. / 1. roč. / doc
1) Úvod Na počátku této práce ocitujme část z úvodu Ruiselovy knihy: Inteligence má značný význam nejenom v teorii psychologie, ale i v našem každodenním životě, a proto se těší dlouhodobému zájmu odborníků i laiků. Stala se symbolem úspěchu a kvality. Úspěch v moderní společnosti je podmíněn vyšším vzděláním, které předpokládá určitou inteligenci. Snížená inteligence, ať již vlivem mozkového poškození nebo sociálně málo podnětného prostředí, pravděpodobnost úspěšného uplatnění výrazně snižuje. ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Otázky ke státní závěrečné zkoušce - Pedagogika a psychologie
Státnicové otázky43 s. / 1. roč. / doc
Požadavky k ústní části státní závěrečné zkoušky z pedagogiky a psychologiePři zkoušce student prokáže znalost základních pedagogických a psychologických pojmů a dovednost používat je v odpovídajících souvislostech. Dokáže analyzovat konkrétní pedagogické situace, identifikovat v nich obsažené problémy, zaujmout k nim vlastní stanovisko a zdůvodnit je v kontextu jiných možných řešení. Prokáže schopnost integrovat poznatky z psychologie osobnosti, vývojové psychologie, pedagogické psychologie, so...
|
|
1,2 |
6x |
|
Psychologie osobnosti a sociální psychologie (Úvodní kapitoly)
Studijní materiál71 s. / 1. roč. / doc
1. Vývoj předvědecké psychologieKořeny psychologie a sociální psychologie, v nejširším smyslu slova, jsou staré jako lidstvo samo. Biologicky jsme druh společenský, tedy žijící a přežívající pouze ve společenství ostatních.Po dlouhé desítky tisíc let se upevňovalo chování, které bylo pro zachování a vývoj druhu optimální, a které umožňovalo přežít nejen fyzicky nejsilnějším, ale i těm, kteří se nejlépe naučili, postihovat změny v prostředí nejen přírodním ale i společenském tedy např. i změny v ...
|
|
0,7 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Psychodiagnostika
Státnicové otázky63 s. / 5. roč. / doc
1.PSYCHODIAGNOSTIKA JAKO VĚDA. PŘEDMĚT A CÍL PSYCHODIAGNOSTIKY. PSYCHOMETRICKÝ A KLINICKÝ PŘÍSTUP, TESTOVÁ A NETESTOVÁ PSYCHODIAGNOSTIKA, POJEM MĚŘENÍ V PSYCHOLOGII.Psychodiagnostika je aplikovaná psychologická disciplína, jejímž předmětem je pozorování, měření a hodnocení. Cílem psychodiagnostiky je zjišťování a měření duševních vlastností a stavů a konečné stanovení diagnózy.Příbuznost s diferenciální psychologií - část obecné psychologie (dříve individuální psychologie = dnes adlerovská)- sle...
|
|
0,6 |
1x |
|
Zdravotnická psychologie a cvičení ze zdravotnické psychologie
Skripta97 s. / 1. roč. / pdf
1 Zdravotnická psychologie 1.1 Vymezení pojmuCíl:Po prostudování kapitoly byste měli být schopni:• objasnit pojmy klinická psychologie, zdravotnická psychologie, psychologie péče o nemocného, psychologie zdravotnické činnosti• vysvětlit, na co se konkrétně zaměřuje psychologie zdravotnické činnosti• specifikovat, jaké místo zdravotnická psychologie v systému védy zaujímá• definovat dle WHO pojmy zdraví a nemoc• vysvětlit, proč má pojem zdraví a nemoc bio-psycho-sociální základKlíčová slova: psyc...
|
|
0,4 |
2x |
|
Pedagogická, sociální, obecná a vývojová psychologie
Skripta139 s. / 1. roč. / doc
Práce se zabývá pedagogickou, sociální, obecnou a vývojovou psychologií. V rámci pedagogické shrnuje poznatky o vědě samotné, motivaci, emocích, učení, řešení problémů, vztahu žáka a učitele, hodnocení, tvořivosti. Všímá si temperamentu a výchovných problémů žáka, možností ovlivnění žáka učitelem, poruch adaptace žáka ve školním prostředí. Nastiňuje problematiku agrese, atribuce, vedení, spolupráce a diskuze, uvádí množství kooperativních her. Sociální psychologie se věnuje všem typům komunikace...
|
|
0,5 |
11x |
|
Didaktika psychologie a pedagogiky - Metodický balíček
Studijní materiál34 s. / 1. roč. / doc
2.1 Pracovní uplatnění absolventaAbsolvent/absolventka studijního oboru zdravotnický asistent je po ukončení studia a úspěšném vykonání maturitní zkoušky připraven/a vykonávat práci středního zdravotnického pracovníka, který pod dohledem nebo pod přímým vedením všeobecné sestry nebo porodní asistentky poskytuje ošetřovatelskou péči dospělým i dětem (s výjimkou novorozenců) a ve spolupráci s lékařem se podílí na preventivní, diagnostické, neodkladné, léčebné, rehabilitační a dispenzární péči v ro...
|
|
0,5 |
2x |
|
Činnost školního psychologa na základní škole - koncepce
Projekt25 s. / 4. roč. / rtf
1. Úvod Když jsme v roce 1992 začínali se školní psychologií, byly to začátky skromné. Naší prvotní snahou bylo ovlivnit chování žáků, kteří se ve školní práci jevili jako problémoví. Postupem let se podařilo vytvořit fungující systém školní psychologie na základní škole, který oslovuje děti ještě předškolního věku, provází je devíti lety školní docházky a v případě potřeby je jim k dispozici i po jejím skončení. Samozřejmě se jedná o práci týmovou. Navíc jsme vytvořili mechanismy, jak předávat...
|
|
0,5 |
0x |
|
Vypracované otázky z předmětu Základy psychologie a komunikace
Vypracované otázky40 s. / 1. roč. / rar
1. otázka(Psy klinické metody - rozhovor a anamnéza)Rozhovor- patří mezi metody zjišťování - dochází k přímé interakci mezi zkoumaným a psychologem - nonverbální komunikace dotváří celkový obraz osobnosti- údaje jsou nesmírně cenné - nedá se vytěžit z žádné testové metody - těžká metoda - musí se umět - informace jsou závislé na prostředí a formulaci otázek Rozhovor může být individuální, skupinový, standardizovaný, nestandardizovaný a polostandardizovaný- individuální - skupinový - standardizov...
|
|
0,1 |
2x |
|
Aplikovaná sociální psychologie - studijní text pro studenty cestovního ruchu
Skripta75 s. / 3. roč. / pdf
Studijní opora pro předmět aplikovaná sociální psychologie podává základní informace z oboru sociální psychologie, definuje nejdůležitější pojmy z dané oblasti a nastiňuje otázky, kterými se sociální psychologie zabývá. Škála praktických problémů, které sociální psychologie řeší, je velice široká a přesahuje do mnoha dalších oblastí, např. sociologie, antropologie, filozofie, ekonomie. Cílem této studijní opory proto není podat vyčerpávající teoretické poučení, ale nastínit, čím vším se sociální...
|
|
1,3 |
0x |
|
Zdravotnická psychologie a cvičení ze zdravotnické psychologie - pracovní listy
Studijní materiál65 s. / 1. roč. / doc
Pracovní list č.1 ke cvičení Vymezení zdravotnické psychologieVyužití zdravotnické psychologie v praxi : Pracovní list č.2 ke cvičení Co pro nás znamená pojem zdraví?Co pro mě znamená pojem zdraví : Pracovní list č.3 ke cvičení Nemoc jako náročná životní situaceReakce na sdělení známé nemociPracovní list č.4 ke cvičení Potřeby člověka ve zdraví a nemoci Dům životních potřebPracovní list č.5 ke cvičení Postoje nemocných k nemociNa chirurgickou ambulanci přivezla sanitka RZP čtyřicetiletého muže. ...
|
|
16,0 |
13x |
|
Psychologie - Chování člověka v krizových situacích - souhrn
Studijní materiál77 s. / 4. roč. / doc
1. Předmět psychologieVětšina z vás si pomyslí, že je to jednoduché, psychologii přece zná a používá každý, všichni se s ní už někdy setkali, někdo se jí dokonce krátce učil na střední škole, psychologové dělají ze života vědu, všude si můžete koupit různé příručky, udělat si testy inteligence…. A přesto stále více lidí si stěžuje na nedostatek času, deprese, neschopnost v navazování přátelských nebo partnerských vztahů, i mnozí studenti si nevěří, mají dojem, že jen ti ostatní jsou úspěšní, vti...
|
|
0,7 |
1x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Psychologie - předmět Pedagogicko-psychologická propedeutika
Státnicové otázky92 s. / 3. roč. / docx
1. Předmět psychologie. Psychologie jako věda, její postavení v systému věd, disciplíny a metody. Pojem psychika. Název psychologie pochází z řečtiny a znamená nauku o duši (o psychice) (= o duševním životě) = předmět psychologie. K vymezení svého předmětu užívá termíny vědomí a prožívání, ale později se ukázalo, že toto vymezení psychologii nestačí. Psychologie je významná vědní disciplína, která usiluje o upřesnění a vymezení. Vědomí - jedna z psychických vlastností. Umožňuje člověku vytyčovat...
|
|
0,3 |
17x |
|
Interkulturní psychologie - stručné výpisky a požadavky ke zkoušce
Studijní materiál16 s. / 3. roč. / rtf
Základní pojmy vztahující se k INKPS a k psychologickým jevům podílejícím se na chování a prožívání jedince:Kultura, etnikum, etnická identita, národ, rasy, rasismus, výchova a vzdělání, globalizace, myšlení, prožívání, kognitivní svébytnost, mentální reprezentace, sebepojetí, emoce, postoje, hodnoty, stereotypy, předsudky, morálka, asertivita, chování, akulturace, adaptaceKultura= v širším pojetí vše, co vytváří lidská civilizace= v užším pojetí projevy chování lidí - zvyklosti, sdílené hodnoty...
|
|
0,2 |
1x |
|
Vypracované otázky z předmětu Didaktika psychologie a pedagogiky
Vypracované otázky48 s. / 1. roč. / docx
Otázka 1.• Definovat pojem didaktika pedagogiky a psychologie jako hraniční vědní disciplínu (formulovat předpoklady pro její konstituování), • určit didaktiku pedagogiky a psychologie v systému pedagogických věd.• Vysvětlit vztah pedagogiky a psychologie k obecné didaktice, vztah oborové didaktiky a speciálních didaktik (předmětová didaktika, metodika). • Objasnit strukturu, předmět zkoumání a využívanou metodologii didaktiky pedagogiky a psychologie. • Navrhnout možnosti pedagogického výzkumu ...
|
|
1,8 |
22x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z Didaktiky psychologie
Vypracované otázky65 s. / 1. roč. / docx
1. Didaktika psychologie jako hraniční vědní disciplína (předpoklady pro její konstituování). Předmět didaktiky psychologie. Vztah obecné didaktiky a didaktiky psychologie. Všeobecné didaktické poznámky k vyučování psychologie. Postavení psychologie v obsahu středoškolského vzdělávání.Pojmový aparát didaktikyVýchova » je záměrná, organizovaná, cílevědomá, plánovitá a specificky lidská činnost. Nepochybujeme o jejím významu, protože teprve výchovou se člověk stává schopným žít podle přirozeného p...
|
|
0,1 |
8x |
|
Studijní materiály - kapitoly z předmětu Psychologie
Studijní materiál93 s. / 1. roč. / doc
1. KAPITOLA - PSYCHOLOGIE JAKO VĚDNÍ OBOR- psychologie - studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí; využívá nashromážděné poznatky téměř ve všech oblastech spol. života- vydělila se z filosofie (2.1/2 19. stol.), provázel ji spor - přírodovědecká X duchovní podstata- zakladatel Wilhelm Wundt (1832-1920), názor - psycho má být empirická a experimentální- Wundt vycházel z logického pozitivizmu (založil A. Comte) - vědci by se ve filosofii ...
|
|
0,8 |
4x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Pedagogiky a Psychologie - Pedagogicko-psychologická propedeutika
Státnicové otázky163 s. / 3. roč. / docx
Okruhy z pedagogiky1. Pedagogika jako věda o výchově. Předmět pedagogiky. Struktura pedagogiky a vztah k jiným disciplínám. Charakteristika základních pojmů: vzdělání, vzdělávání, výchova (v širším i v užším slova smyslu), sebevýchova.Pedagogika jako věda o výchově- Původ slova je z řečtiny a doslova znamená vést dítě. Pedagogika je věda o výchově člověka. Zkoumá výchovný proces v jeho plné šíři a složitosti. Pedagogika je věda - má předmět zkoumání, terminologii i metodologii. Předmět pedagogik...
|
|
0,4 |
29x |
|
Průvodce psychologií osobnosti a sociální psychologií pro distanční studium
Studijní materiál119 s. / 4. roč. / rar
1. Předmět psychologieVětšina z vás si pomyslí, že je to jednoduché, psychologii přece zná a používá každý, všichni se s ní už někdy setkali, někdo se jí dokonce krátce učil na střední škole, psychologové dělají ze života vědu, všude si můžete koupit různé příručky, udělat si testy inteligence…. A přesto stále více lidí si stěžuje na nedostatek času, deprese, neschopnost v navazování přátelských nebo partnerských vztahů, i mnozí studenti si nevěří, mají dojem, že jen ti ostatní jsou úspěšní, vti...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky do Pedagogická psychologie
Státnicové otázky64 s. / 3. roč. / docx
1. Vývoj kognitivních procesů v ontogenezi - teorie J. Piageta:Pokud chceme dobře pochopit Piagetův pohled na dítě, představme si, že dítě je jakýsi malý badatel. Dítě provádí určité pokusy s věcmi a lidmi kolem sebe i samo se sebou - zkouší, co se stane, když… Při každé nové příležitosti, kdy dítě potká nový předmět svého zájmu a zkouší dosavadní fungující teorii. Když nefunguje, dítě vypracuje teorii novou. V Piagetově teorie se tyto teorie nazývají schématy. Každou novou událost dítě začlení ...
|
|
0,3 |
6x |
|
Vliv reklamy a psychologie prodeje - bakalářská práce
Bakalářská práce39 s. / 3. roč. / doc
1 ÚvodMotto: „Hlavní potíž života je v tom, že člověk musí neustále volit mezi více možnostmi.“ (Thomas Moore)Téma vliv reklamy, psychologie prodeje a samotné spotřební chování obyvatel je dle mého názoru velice důležité a hodně diskutované. Vliv reklam a nejrůznějších marketingových strategií, které na nás útočí ze všech stran, je velice silný a jde především o získání zákazníka a co největší podíl na trhu. Bude se jednat o stávající zákazníky kabelové televize, ale hlavním předmětem budou pote...
|
|
0,3 |
2x |
|
Vybrané části knihy Psychologie náboženství a spirituality
Studijní materiál26 s. / 3. roč. / pdf
Díl 1. Psychologie náboženství a její kontextyKapitola 1. Zde a nyní: Západ a jeho náboženství 1.1. Neodbytné otázkyNejpalčivější problém naší doby spočívá v tom. že - jak dnes volají proroci jeremiášovského typu - národy bohatých států plundrují tuto planetu, vyžírají národy chudých států a prožírají budoucnost dětí celého světa. To se děje ve jménu vity, že lidské štěstí, jež je považováno za poslední smysl života, spočívá ve stále hojnějším konzumu. Taková je - brutálně vyjádřeno - naše ekono...
|
|
1,0 |
0x |
|
Psychologie policejní práce a organizace - případová studie - více variant
Seminární práce16 s. / 2. roč. / doc
Před vlastním nástinem problematiky, která má být v této předkládané studii řešena považuji za nutné sdělit, že vycházím z vlastní zkušenosti a postřehů, které jsem nabyla na současném pracovišti ( Krajská správa PČR - SKPV), kde jsem služebně zařazena ve funkci policejního rady necelý rok. O změnu pracoviště jsem požádala z důvodu zájmu o další zvyšování kvalifikace a své odborné způsobilosti . Za podstatné sdělení považuji i to, že jsem se před změnou místa ucházela neúspěšně v konkurzu o míst...
|
|
0,1 |
1x |
|
Psychologie lidské komunikace - základní studijní témata
Studijní materiál42 s. / 2. roč. / doc
I. Různé přístupy ke komunikaci Komunikace v systému sociální interakce Sociální komunikace - charakteristiky, cíle, podstata, funkce, významKomunikace - proudění informací z jednoho bodu (ze zdroje/produktor) k druhému bodu (k příjemci)Z lat. „komunico“ = spojovat „participare“ = spoluúčastnit seDefiniceKomunikace je srdcem (jádrem) sociální interakce a jejím základním prostředkem. Spočívá ve výměně informací (sdělování a přijímání) mezi dvěma, nebo více partnery s cílem informovat a působit na...
|
|
0,5 |
1x |
|
Státní závěrečná zkouška z Psychologie - vypracované otázky
Státnicové otázky160 s. / 5. roč. / rar
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDNÍ DISCIPLÍNA• Předmět pedagogiky• Struktura a obsahová náplň• Postavení pedagogiky mezi vědami• Vývoj pedagogického myšlení• Terminologie pedagogiky• Význam pedagogiky pro učitelskou profesiPŘEDMĚT PEDAGOGIKYPedagogika • věda o výchově, která zkoumá výchovu jako záměrnou formativní činnost. • Dále se zabývá vším tím, co vytváří edukační prostředí, • Zabývá se také procesy, jež se v tomto prostředí realizují a také výsledkem a efektem těchto procesů.Předmětem pedagogiky je ...
|
|
23,4 |
5x |
|
Vypracované zkušební okruhy z Pedagogické psychologie
Vypracované otázky98 s. / 1. roč. / rar
PŘEDMĚT PEDAGOGICKÉ PSYCHOLOGIE Okruh č. 1Cíl: Zkoumání psychologických aspektů edukace.Možný, cílový a reálný subjekt.Krátkodobé i dlouhodobé změnyv psychice a osobnosti způsobené vyučováním a výchovou.Předmět pedagogické psychologie(okruh 1)Zkoumá psychologické aspekty a zákonitosti procesu výchovy a vyučování (edukace) a socializace ve škole.Zkoumá možný, reálný a cílový habitus (osobnost) žáků, studentů i posluchačů (souhrn způsobů a vzorců vnějšího chování, způsobu vyjadřování se a řeči i p...
|
|
0,1 |
6x |
|
Patopsychologie se zaměřením na psychologii handicapu
Skripta126 s. / 2. roč. / pdf
ÚvodPředkládaný učební text s názvem Patopsychologie se zaměřením na psychologii handicapu je profilován ve své formě i obsahu vědomím, že jde o text, který se vztahuje k reálnému výukovému předmětu, označenému stejným názvem. Nelze jej proto chápat jen jako prezentaci vědecké psychologické disciplíny s názvem patopsychologie, i když zde samozřejmě musí být významná korespondence. Výukové záměry mohou různá odborná témata této disciplíny zvýrazňovat a jiná redukovat, dávat do jiných rámců či dop...
|
|
2,2 |
3x |
|
Manažer a psychologie
Seminární práce13 s. / 1. roč. / doc
ÚvodKdyž se zamyslím nad otázkou, co bych si v budoucnu přála dělat, jaká profesní dráha by mě naplňovala a který druh kariéry by splnil mé sny, které si posledních pár let sním, chtěla bych být dobrým manažerem. Proč? Hned Vám to ráda vysvětlím. Po při škole, když mám volno a nemusím se učit, se prostřednictvím brigády snažím využít volný čas, vydělat nějakou tu korunku a rozšířit si alespoň trochu obzory. Již téměř tři roky pracuji u firmy American Restaurants, s. r. o., která má pod sebou něk...
|
|
0,3 |
2x |
|
Sociální psychologie - poznámky
Poznámky31 s. / 1. roč. / doc
Vznik a vývoj sociální psychologie- problematika svým způsobem stará jako lidstvo - jak přenáší jedna generace svoji kulturu na další - co je sociální podstatou člověka- sociální psychologie vzniká jako určitá disciplína, byla vydělena z různých věd- začátek SP je na počátku 19. století, s koncepcí přichází Auguste Comte - sociální psychologie je pozitivní (pozitivistická) a poslední vysvětlující věda - je založená na biologii a sociologii- počátky SP v Evropě na přelomu 19. a 20.století - speku...
|
|
0,4 |
1x |
|