Strategie vztahů se spotřebitelem, jejich navázání, strukturování a rozvíjení
Seminární práce38 s. / 4. roč. / doc
1. ÚVODKaždý z nás se rozhoduje na základě jiných kritérií, jiného vkusu a jiných motivů. Jde o to porozumět tomu, co se děje okolo nás i v nás, a dokázat to ovládnout. Každý z nás se pokouší formulovat si otázky týkající se světa kolem něho, porozumět prostředí kolem sebe i sobě samému a rozhodovat o tom, jak žít vlastní život. Svět spotřebního chování - svět, ve kterém všichni žijeme, ovlivňuje nás a my zpětně působíme na to, co „nabídne“ on nám, jak dokáže uspokojit naše potřeby, aby nešlo je...
|
|
0,5 |
0x |
|
Psychologie mezilidské komunikace - vypracované otázky
Vypracované otázky28 s. / 1. roč. / doc
1) Komunikace, definice, rozdíl mezi komunikací a interakcí, předmět psychologie lidské komunikacekomunikace- communicatio (lat.) = vespolné účastění, communicae (komuniké) = společně něco sdílet (z médií - poskytnout sdělení)= proces vytváření významu mezi lidmi (člověk může i sám se sebou)= vzájemná výměna sdílených významů mezi lidmi- sdílený význam = na čem se dohodneme (např. význam slova - slang)- komunikační výměnou může být nejen sdělování (pomocí jazykových konvenčních znaků, také never...
|
|
0,3 |
7x |
|
Seminární práce - Didaktika psychologie a pedagogiky
Seminární práce49 s. / 3. roč. / doc
ÚVODTato práce se zabývá didaktikou psychologie a komunikace na střední zdravotnické škole. Obecně seznamuje s dokumenty MŠMT pro obor zdravotnický asistent střední zdravotnické školy. Obsahuje profil absolventa, učební plán oboru a učební osnovy předmětu psychologie a komunikace. V další části již představuje konkrétní tématický plán, podle kterého je vedena výuka na Střední škole zdravotnické a sociální v Chrudimi v druhém ročníku oboru zdravotnický asistent. Zvolené téma pro demonstraci výuko...
|
|
0,8 |
7x |
|
Seminární práce na téma Metodická příprava na hodinu
Seminární práce33 s. / 1. roč. / docx
ÚvodV následujícím dokumentu je stručně a přehledně zpracovaná příprava na hodinu psychologie a komunikace. Jedná se představení učebních osnov a rámcových plánů pro středoškolské vzdělávání ve zdravotnických oborech. Jako příklad je kompletně zpracovaná jedna vzorová hodina, která vychází ze zmiňovaných dokumentů. Jedná se o hodinu psychologie a pedagogiky pro třetí ročník zdravotnické školy. Její podrobné zpracování je začleněné v textu a zároveň přehledně zpracované v příloze.
|
|
0,1 |
7x |
|
Stručné výpisky z přednášek - Obecná psychologie
Poznámky21 s. / 1. roč. / rtf
PSYCHOLOGIEPsychologie je věda o člověku, o jeho duševním životě, o jeho psychicePsychika zahrnuje: prožívání a chování, které může být vědomé či nevědoméPsychologie je tedy nauka o lidském prožívání a chování, o lidském vědomí a podvědomíJiná definice: psychologie studuje psychické jevy, které obvykle třídíme takto: Psychické jevy:1) psychické procesy - (obvykle krátké děje): vnímání, představivost, fantazie, myšlení, řeč 2) psychické stavy - (mají již delší průběh): pozornost, emoce, náročné ž...
|
|
0,2 |
6x |
|
Obecná psychologie - poznámky
Poznámky44 s. / 1. roč. / zip
Předmět PSYCHOLOGIEPsychické jevy- předmětem PSY jsou psychické jevy- ve srovnání s jinými jevy (např. fyziologickými) byla specifičnost psych. jevů v průběhu historického vývoje PSY charakterizována pojmy jako duše, vnitřní zkušenost, vědomí, prožívání, chování, mentální procesy= způsoby, jimiž člověk prožívá události ve svém okolí, stavy svého těla a své vlastní mysli a způsoby chování, které z jeho zážitků vyplývají jako reakce na to, co prožívá a prožil v podobných situacíchdvojí kontext lid...
|
|
0,1 |
7x |
|
Projekt evaluačního výzkumu - rozvoj lidských zdrojů v organizaci - Stabilizace a motivace zaměstnanců v organizaci
Seminární práce10 s. / 3. roč. / pdf
1. Definice praktického problémuNámi řešenou společností je národní (česká) pobočka velké mezinárodní firmy zabývající se výrobou a prodejem potravinových výrobků a cukrovinek. ABC představuje přední světovou potravinářskou firmou, podnikající v oblasti výživy, zdraví a zdravého životního stylu. Společnost má pobočky v mnoha státech světa, její hlavní organizační složka sídlí ve Švýcarsku. V čele celé firmy ABC stojí generální ředitel.V České republice se společnost skládá z hlavního ústředí síd...
|
|
0,1 |
0x |
|
Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Projekt34 s. / 5. roč. / doc
Jméno: OndřejVěk: 12 letDiagnóza: středně těžká mentální retardace, ADHD, vadné držení těla, zkrácená achillova šlacha bil., těžká porucha statiky a dynamiky hrudní páteře, vada řeči. Aktuální projevy a výkony zasahují v mentálních složkách na úroveň 2, 8 až 5, 2 let vývojového věku. Oblasti, ve kterých Ondra potřebuje speciálně pedagogickou podporu (+ zdůvodnění): Hrubá motorika Hodně ovlivněna vadným držením těla; samostatný pohyb - klátivá chůze; na jedné noze dokáže stát pouze s dopomocí; zv...
|
|
4,9 |
1x |
|
Tomáš Baťa a jeho přínos pro řízení
Seminární práce16 s. / 1. roč. / docx
1 ÚvodToto téma jsem si zvolila, protože je mi osobnost Tomáše Bati velmi blízká. Momentálně bydlím v Sezimově Ústí, v němž jsou Báťovy stopy patrny na každém kroku. Baťa byl českým unikátem, je škoda, že mnoho z jeho geniálních objevů, které se týkají podniku, jsou postupně zapomínány alespoň, co se praxe týká. Jedna z nejdůležitějších Baťových myšlenek je: „První podmínkou prospívání našeho závodu jest, abyste se nedomnívali, že náš závod je jen Váš, jen pro Vás. Závod náš nebyl k tomuto účelu...
|
|
1,4 |
12x |
|
Organizační vzdělávání
Seminární práce14 s. / 3. roč. / docx
Úvod- Určení cíle plánované organizační reformyPro vypracování seminárního úkolu jsem si zvolil fiktivní organizaci, jejíž problémy jsem si sám vymyslel. Firma, kterou jsem si zvolil pro vypracování seminárního úkolu je fiktivní střední podnik, zaměstnávající kolem jednoho sta zaměstnanců. Firma působí v oblasti telemarketingu a zabývá se oslovováním potenciálních klientů, kterým nabízí své služby po telefonu. Firma se však potýká se zvýšenou fluktuací na pozicích operátorů telemarketingu.Zaměst...
|
|
0,1 |
3x |
|
Stabilizace a motivace dobrovolníků v neziskové organizaci
Seminární práce9 s. / 3. roč. / doc
Občanské sdružení Alfa působí na trhu již od roku 1995. Jeho posláním je pomoc potřebným mladým lidem. Mezi cíle sdružení patří spokojený samostatný, cílevědomý klient. Občanské sdružení je aktivní ve spoustě programech určených potřebným dětem či mladým lidem. V současné době probíhá sociálně aktivizační program pro mladé rodiny a realizuje pár nízkoprahových klubů pro děti a mládež ve věku od 3 do 25 let. Sociálně aktivizační program pro mladé rodiny je financován především pomocí státního a k...
|
|
0,1 |
5x |
|
Motivační kompetence manažera
Seminární práce8 s. / 1. roč. / docx
ÚVODMým úkolem bylo vytvořit seminární práci do předmětu sociálně-psychologické kompetence manažera na téma motivační kompetence manažera. Tuto práci jsem rozdělil do 2 částí. První část je věnována teoretickým poznatkům a druhá část práce je zaměřena na studie. Teoretická část1 MotivacePokud zaměstnanci nejsou motivovaní, tak dosahují mnohem nižších výkonů, než kterých jsou schopni. Můžeme mít tedy sebekvalitnější pracovníky, do kterých investujeme mnoho zdrojů a úsilí, ale pokud je nedokážeme ...
|
|
0,3 |
0x |
|
Státní závěrečná zkouška z Psychologie - vypracované otázky
Státnicové otázky160 s. / 5. roč. / rar
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDNÍ DISCIPLÍNA• Předmět pedagogiky• Struktura a obsahová náplň• Postavení pedagogiky mezi vědami• Vývoj pedagogického myšlení• Terminologie pedagogiky• Význam pedagogiky pro učitelskou profesiPŘEDMĚT PEDAGOGIKYPedagogika • věda o výchově, která zkoumá výchovu jako záměrnou formativní činnost. • Dále se zabývá vším tím, co vytváří edukační prostředí, • Zabývá se také procesy, jež se v tomto prostředí realizují a také výsledkem a efektem těchto procesů.Předmětem pedagogiky je ...
|
|
23,4 |
5x |
|
Seminární práce z předmětu Marketing - Personální marketing
Seminární práce18 s. / 2. roč. / doc
1. Jako první bych se rád zaměřil na personální marketing a jeho schopnosti:Kvalita řízení lidských zdrojů významně ovlivňuje ziskovost, zjistila studie Personální benchmarking: Mezi mírou absence zaměstnanců a rentabilitou společnosti existuje přímá souvislost, zjistila studie o řízení lidských zdrojů společnosti PricewaterhouseCoopers. Celosvětový průzkum dospěl k závěru, že organizace s průměrem 5 dnů absence na jednoho zaměstnance za rok vykazují o 60 % vyšší ziskovost než organizace s průmě...
|
|
0,2 |
2x |
|
Motivační program a jeho uplatnění ve vybraném podniku
Diplomová práce99 s. / 3. roč. / pdf
Motivace pracovníků je jednou z podmínek dosažení úspěchu organizace. Pouze zaměstnanec s dostatečnou motivací podává efektivní pracovní výkon a výrazněji přispívá ke zlepšení hospodaření podniku. Nalezení optimálního přístupu k motivaci pracovníků je velmi složitým úkolem, který nelze vyřešit využitím jednoho obecného přístupu. Každý pracovník má specifickou osobnost a jeho motivace je ovlivněna různými faktory. Organizace musí tyto odlišnosti respektovat a vytvořit optimální motivační program,...
|
|
1,3 |
1x |
|
Psychologie - Chování člověka v krizových situacích - souhrn
Studijní materiál77 s. / 4. roč. / doc
1. Předmět psychologieVětšina z vás si pomyslí, že je to jednoduché, psychologii přece zná a používá každý, všichni se s ní už někdy setkali, někdo se jí dokonce krátce učil na střední škole, psychologové dělají ze života vědu, všude si můžete koupit různé příručky, udělat si testy inteligence…. A přesto stále více lidí si stěžuje na nedostatek času, deprese, neschopnost v navazování přátelských nebo partnerských vztahů, i mnozí studenti si nevěří, mají dojem, že jen ti ostatní jsou úspěšní, vti...
|
|
0,7 |
1x |
|
Hmotná a nehmotná stimulace pracovníků ve společnosti PTM s.r.o.
Seminární práce28 s. / 1. roč. / docx
1 Úvod Toto téma jsem si zvolila, protože je mi personalistika blízká a toto konkrétní téma mě zaujalo nejvíce. Ráda sleduji chování manažerů ke svým zaměstnancům a myslím si, že ve většině případů je co zlepšovat. Mnoho manažerů si vůbec neuvědomuje, jak může být správná stimulace pracovníků a celková atmosféra v podniku pro produktivitu významná. Na lidské zdroje se v dnešní době poměrně vysoké nezaměstnanosti pohlíží jako na snadno nahraditelné. Manažeři se soustředí více na správný chod stro...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované testové otázky z předmětu Pedagogika volného času
Vypracované otázky17 s. / 3. roč. / docx
Jak lze definovat volný čas?Opak doby nutné práce a povinností a doby nutné k reprodukci sil. Čas, se kterým můžeme nakládat podle svého uvážení a na základě svých zájmů.Volný čas je: odpočinek, rekreace, zábava, zájmové činnosti, zájmové vzdělávání.Volný čas není: uložené vzdělávání, jídlo, spánek, základní péče o zevnějšek a osobní věci.Svoboda výběru, dobrovolnost, uspokojení, radost, autonomie, aktivita, seberealizace.Volný čas z pozitivního hlediska - disponibilní doba, relativní svoboda. Z...
|
|
0,1 |
30x |
|
Využití motivačních faktorů v rámci řídící role ředitelů mateřských a základních škol
Studijní materiál45 s. / 1. roč. / docx
Úvod Zvolené téma spadá do oblasti personálního managementu. Vedení lidí, jejich motivování a znalost motivačních faktorů se řadí mezi měkké formy řízení lidských zdrojů. Motivační faktory jsou z pohledu mnoha odborníků základem pro úspěch organizace. Jejich analýza a znalost je předpoklad pro dobrého manažera. Pokusila jsem se analyzovat motivační faktory v mateřských a základních školách v kraji Vysočina.Cílem mé práce je podrobně analyzovat motivační faktory řídících pracovníků a pedagogů v m...
|
|
0,1 |
0x |
|
Studijní materiály - kapitoly z předmětu Psychologie
Studijní materiál93 s. / 1. roč. / doc
1. KAPITOLA - PSYCHOLOGIE JAKO VĚDNÍ OBOR- psychologie - studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí; využívá nashromážděné poznatky téměř ve všech oblastech spol. života- vydělila se z filosofie (2.1/2 19. stol.), provázel ji spor - přírodovědecká X duchovní podstata- zakladatel Wilhelm Wundt (1832-1920), názor - psycho má být empirická a experimentální- Wundt vycházel z logického pozitivizmu (založil A. Comte) - vědci by se ve filosofii ...
|
|
0,8 |
4x |
|
Motivace žáků k samostatné práci při vyučování v malotřídní škole (3. a 4. třída)
Studijní materiál46 s. / 1. roč. / pdf
1. ÚVOD - TÉMA VÝZKUMUSvou výzkumnou činnost jsem zaměřila na průběh vyučování v základní škole malotřídního typu. Výzkum jsem realizovala ve třetím a čtvrtém ročníku, které ve škole, kterou jsem navštěvovala tvoří dohromady jednu třídu. Organizace výuky ve škole malotřídního typu, kde je několik ročníků spojeno dohromady do jedné třídy a vedeno jedním vyučujícím, je odlišná od výuky v základní škole standardního typu. Svou pozornost jsem zaměřila na samostatnou práci žáků, která tvoří jednu z f...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované otázky z předmětu Provoz a údržba strojů
Vypracované otázky57 s. / 3. roč. / pdf
1. ZÁKLADNÍ POJMY A POŽADAVKY NA ÚDRŽBU VE VZTAHU K HMOTNÉMU MAJETKUÚdržbaKombinace všech technických, administrativních a manažerských činností během životního cyklu objektu zaměřených na jeho udržení ve stavu nebo jeho navrácení do stavu, v němž může vykonávat požadovanou funkci.Strategie údržbyMetoda managementu používaná k dosažení cílů údržbyUdržovatelnostSchopnost objektu v daných podmínkách používání setrvat ve stavu nebo být navrácen do stavu, v němž může plnit požadované funkce za předp...
|
|
2,6 |
8x |
|
Otázky ke státní závěrečné zkoušce - Pedagogika a psychologie
Státnicové otázky43 s. / 1. roč. / doc
Požadavky k ústní části státní závěrečné zkoušky z pedagogiky a psychologiePři zkoušce student prokáže znalost základních pedagogických a psychologických pojmů a dovednost používat je v odpovídajících souvislostech. Dokáže analyzovat konkrétní pedagogické situace, identifikovat v nich obsažené problémy, zaujmout k nim vlastní stanovisko a zdůvodnit je v kontextu jiných možných řešení. Prokáže schopnost integrovat poznatky z psychologie osobnosti, vývojové psychologie, pedagogické psychologie, so...
|
|
1,2 |
6x |
|
Základy managementu - studijní text pro kombinovanou formu studia
Skripta109 s. / 3. roč. / pdf
Potřeba řídit se objevuje již v době dávno minulé, na úsvitu lidské civilizace, neboť vzniká v podstatě ve chvíli, kdy lidé spojují svou individuální aktivitu k dosažení společného cíle. V tomto okamžiku se vyčleňuje jedna či více osob, jež se zabývá organizací souhry těchto jednotlivých aktivit, čili tvoří se řídící prvek daného úkolu. Čím větší je organizační uskupení lidí spojených nějakými společnými cíli, tím větší bývá skupina řídících pracovníků, kteří se hierarchicky organizují mezi sebo...
|
|
0,7 |
2x |
|
Člověk a organizace - vypracované zkouškové otázky
Vypracované otázky70 s. / 2. roč. / rar
Sociologie a společnost: vymezení sociologie a její vztah k ekonomii, význam sociologie pro ekonomy (management, marketing). Vymezení společnosti a její sociálně-ekonomické struktury.Sociální stratifikace: vymezení sociální stratifikace, její příčiny, příklady grafického znázornění stratifikované společnosti.Sociální status: vymezení sociálního statusu, prvky statusuSOCIOLOGIE = společenská věda, která se zabývá složením společnosti (příp. jejích částí) a jevy a procesy, které v ní (příp. v její...
|
|
0,2 |
0x |
|
Pedagogická, sociální, obecná a vývojová psychologie
Skripta139 s. / 1. roč. / doc
Práce se zabývá pedagogickou, sociální, obecnou a vývojovou psychologií. V rámci pedagogické shrnuje poznatky o vědě samotné, motivaci, emocích, učení, řešení problémů, vztahu žáka a učitele, hodnocení, tvořivosti. Všímá si temperamentu a výchovných problémů žáka, možností ovlivnění žáka učitelem, poruch adaptace žáka ve školním prostředí. Nastiňuje problematiku agrese, atribuce, vedení, spolupráce a diskuze, uvádí množství kooperativních her. Sociální psychologie se věnuje všem typům komunikace...
|
|
0,5 |
11x |
|
Přednáškové prezentace z předmětu Pedagogicko-psychologická diagnostika
Přednášky105 s. / 3. roč. / rar
Diagnostika - patří mezi základní profesní dovednosti pedagoga, které obsahují jak intervenční (výchovný, vzdělávací), tak i diagnostický aspektPedagogická diagnostika - se vztahuje zejména ke shromažďování přesných informací o vědomostech, znalostech, dovednostech jedince (Mertin, Krejčová, 2012)Psychologická diagnostika - měření duševních vlastností, stavů a popřípadě i dalších charakteristik jedince, je těsně spjata s psychologií osobnosti a s diferenciální psychologií (Svoboda, Krejčířová, V...
|
|
0,4 |
0x |
|
Průvodce psychologií osobnosti a sociální psychologií pro distanční studium
Studijní materiál119 s. / 4. roč. / rar
1. Předmět psychologieVětšina z vás si pomyslí, že je to jednoduché, psychologii přece zná a používá každý, všichni se s ní už někdy setkali, někdo se jí dokonce krátce učil na střední škole, psychologové dělají ze života vědu, všude si můžete koupit různé příručky, udělat si testy inteligence…. A přesto stále více lidí si stěžuje na nedostatek času, deprese, neschopnost v navazování přátelských nebo partnerských vztahů, i mnozí studenti si nevěří, mají dojem, že jen ti ostatní jsou úspěšní, vti...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vypracované otázky z předmětu Základy psychologie a komunikace
Vypracované otázky40 s. / 1. roč. / rar
1. otázka(Psy klinické metody - rozhovor a anamnéza)Rozhovor- patří mezi metody zjišťování - dochází k přímé interakci mezi zkoumaným a psychologem - nonverbální komunikace dotváří celkový obraz osobnosti- údaje jsou nesmírně cenné - nedá se vytěžit z žádné testové metody - těžká metoda - musí se umět - informace jsou závislé na prostředí a formulaci otázek Rozhovor může být individuální, skupinový, standardizovaný, nestandardizovaný a polostandardizovaný- individuální - skupinový - standardizov...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Řízení lidských zdrojů
Státnicové otázky42 s. / 3. roč. / docx
1. Řízení lidských zdrojů, strategie řízení lidských zdrojů, personální politika - vysvětlete tyto pojmy, etapy vývoje personální práce, rozdíl mezi ŘLR a PM, propojení strategie, základní formy strategie + příklady, kritéria efektivní strategie; základní oblasti personální politiky + příklady, hodnoty politikyŘízení lidských zdrojů• Můžeme chápat jako komplex metodik a rozhodování, jejichž účelem je řídit a rozvíjet lidský potenciál tak, aby bylo v organizaci umožněno dosáhnout plánovaných cílů...
|
|
0,2 |
3x |
|
Psychologie osobnosti a sociální psychologie (Úvodní kapitoly)
Studijní materiál71 s. / 1. roč. / doc
1. Vývoj předvědecké psychologieKořeny psychologie a sociální psychologie, v nejširším smyslu slova, jsou staré jako lidstvo samo. Biologicky jsme druh společenský, tedy žijící a přežívající pouze ve společenství ostatních.Po dlouhé desítky tisíc let se upevňovalo chování, které bylo pro zachování a vývoj druhu optimální, a které umožňovalo přežít nejen fyzicky nejsilnějším, ale i těm, kteří se nejlépe naučili, postihovat změny v prostředí nejen přírodním ale i společenském tedy např. i změny v ...
|
|
0,7 |
2x |
|
Manažer a psychologie
Seminární práce13 s. / 1. roč. / doc
ÚvodKdyž se zamyslím nad otázkou, co bych si v budoucnu přála dělat, jaká profesní dráha by mě naplňovala a který druh kariéry by splnil mé sny, které si posledních pár let sním, chtěla bych být dobrým manažerem. Proč? Hned Vám to ráda vysvětlím. Po při škole, když mám volno a nemusím se učit, se prostřednictvím brigády snažím využít volný čas, vydělat nějakou tu korunku a rozšířit si alespoň trochu obzory. Již téměř tři roky pracuji u firmy American Restaurants, s. r. o., která má pod sebou něk...
|
|
0,3 |
2x |
|
Vliv vybraných faktorů na stabilizaci zaměstnanců
Diplomová práce99 s. / 5. roč. / docx
Předkládaná diplomová práce se zabývá jedním z dílčích procesů personální práce, a to stabilizací, konkrétně stabilizací skupiny úzce specializovaných vysoce kvalifikovaných zaměstnanců. Na stabilitu zaměstnanců má vliv celá řada vnějších faktorů, ale také zejména osobnost zaměstnance, která náleží mezi vnitřní faktory. Důležitým poznatkem pro každou organizaci je zjištění, které z faktorů jsou významné ve vztahu k setrvání jejich zaměstnanců. V rozpoznání faktorů se odráží specifika vybrané org...
|
|
0,2 |
0x |
|
Studijní materiál k zápočtu z Obecné psychologie
Studijní materiál74 s. / 1. roč. / doc
Obecná psychologiePsychologie byla v historii chápána jako věda o duši (psyche=duše, logos=věda), dále i jako věda o chování (Watson), vědomí (Wundt), o mysli atd. Společným jmenovatelem těchto pojetí je pojem zkušenost, kterou Wundt označuje jako vnitřní a podle něho psychologie zkoumá veškerý obsah zkušenosti v jeho vztazích k subjektu a v něm jím bezprostředně připojené vlastnosti.Psychologie je věda, která studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vzta...
|
|
0,4 |
1x |
|
MANAGEMENT - základy - Pomůcka pro distanční studium
Studijní materiál66 s. / 3. roč. / doc
1. Povaha, smysl a definice pojmu managementVymezení základních pojmůManagement - proces koordinování činností skupiny pracovníků, realizovaný jednotlivcem nebo skupinou lidí za účelem dosažení určitých výsledků, které nelze dosáhnout individuální prací. Označujeme jím především řízení celé jednotky, ale také řízení ucelené podnikové činnosti, např. finanční management. Z více definic managementu lze uvést, že „management je proces činností, který vytváří prostředí, podmínky a prostředky pro pln...
|
|
13,4 |
4x |
|
Vypracované zápočtové otázky - předmět Státověda
Vypracované otázky23 s. / 2. roč. / doc
1. Důvodnost veřejné moci v dějináchVeřejná moc, tedy autorita v každé společnosti je součástí vývoje světa.Tato autorita má svoje motivy, postupy, způsoby a zákonitosti. Tuto autoritu tedy zkoumáme v genetických aspektech i vývojových souvislostech.V dějinách lidstva se s určitým vývojem, tedy sociálním začínaly projevovat různé ambice různých společenských skupin, které se týkaly zájmů ekonomických, mocenských, etnických, územních a jiných.Zcela nepochybně se již v primitivních kmenech generuj...
|
|
0,7 |
2x |
|
Psychológie - zkouškové otázky - vypracované
Vypracované otázky51 s. / 2. roč. / doc
1. Psychologie práce a organizace - její vznik, vývoj, předmět, definice základních pojmů (práce, organizace, řízení, manager).Psychologie práce je teoretická i aplikovaná věda, která se zabývá studiem psychologických zvláštností, podmínek a vztahů pracovní činnosti člověka v určitém pracovním prostředí, a to v průmyslu, obchodě, dopravě a jiných odvětví.Práce je základní lidská činnost. Je to uvědomělá činnost zaměřená na utváření hmotných a duchovních hodnot. Vytváří svět kultury a přetváří př...
|
|
0,6 |
2x |
|
Prezentace z předmětu Provoz a údržba strojů
Prezentace300 s. / 3. roč. / rar
Údržba • Procesně technická činnost. Kombinace všech technických, administrativních a manažerských činností během životního cyklu objektu zaměřený na jeho udržení ve stavu, v němž může vykonávat svou funkci.• Zajišťuje provozní spolehlivostStrategie údržby • metoda managementu používaná k dosažení cílů údržby.Udržovatelnost • schopnost objektu setrvat v provozuschopných podmínkách.Zajištěnost údržby • schopnost zajistit v daných podmínkách v daném čase provozuschopný objekt. Diagnostický systém ...
|
|
16,3 |
5x |
|
Vypracované testové otázky ke zkoušce z Managementu
Vypracované otázky13 s. / 1. roč. / doc
1.Souvislosti vývoje managementu a společnosti /tabulka/ 2.Manažerská revoluce: 40.léta - 70. Léta 20. Století- byly uplatněny znalosti na duševní práci (vědění bylo aplikováno na sebe sama)3.Klasická teorie managementu a představitel Weber- klasický mng byl budování na myšlence, že vhodné plánování, organizování , vedení a kontrola prací povede k růstu produktivityByrokratická organizace řízení (Weber)- německý sociolog M. Weber se snažil postihnout problematiku fungování společenské moci a poř...
|
|
0,3 |
4x |
|
Přednášky z předmětu Řízení lidských zdrojů
Prezentace65 s. / 2. roč. / rar
Hawthornský experiment- Hawthornský experiment = prováděn v Hawthorne Works, továrně na elektrotechnické výrobky podniku Western Electric Company Chicago, zahájil ho v roce 1927 profesor Elton Mayo. Mayo mimo jiné dospěl k názoru, že pracovní skupina jako celek určuje výkon jednotlivých dělníků podle předem určené, ale nikdy nevyjádřené normy, která odpovídá představě této skupiny o správném denním výkonu. Zkoumal pracovní podmínky a jejich vliv na produktivitu. Výkon se zlepšoval, když dělníci ...
|
|
1,0 |
1x |
|