Psychologie a komunikace - studijní materiál
Studijní materiál47 s. / 1. roč. / doc
1. PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA1. 1. PSYCHIKA Je souhrn duševních obsahů a funkcí člověka, veškerého duševního dění. Umožňuje příjem podnětů z vnějšího i vnitřního prostředí, jejich zpracování a reakce na ně.Psychika zajišťuje tyto procesy:• získávání informací o vnitřním a vnějším světě• z těchto informací si vytváří modely reality• hodnocení těchto modelů z hlediska nebezpečí a užitečnosti• na základě těchto modelů a očekávání jeji...
|
|
0,9 |
1x |
|
Stručné výpisky z přednášek - Obecná psychologie
Poznámky21 s. / 1. roč. / rtf
PSYCHOLOGIEPsychologie je věda o člověku, o jeho duševním životě, o jeho psychicePsychika zahrnuje: prožívání a chování, které může být vědomé či nevědoméPsychologie je tedy nauka o lidském prožívání a chování, o lidském vědomí a podvědomíJiná definice: psychologie studuje psychické jevy, které obvykle třídíme takto: Psychické jevy:1) psychické procesy - (obvykle krátké děje): vnímání, představivost, fantazie, myšlení, řeč 2) psychické stavy - (mají již delší průběh): pozornost, emoce, náročné ž...
|
|
0,2 |
6x |
|
Pojetí dobra a zla - seminární práce Filosofie pedagogiky
Seminární práce12 s. / 1. roč. / pdf
Co je dobro a co zlo? Jaké jsou kořeny lidského zla? Ano lidského, protože vesmír a příroda kolem nás je z tohoto lidského pohledu neutrální. Aspoň si to myslíme. Když někde vznikne přírodní katastrofa mluvíme o náhodě a ne zlém úmyslu.Je-li však zahrnut lidský faktor, hodnotíme vždy v kategorii dobra a zla, mluvíme o úmyslu. Je to proto, že člověk má svobodu rozhodování a za ni následně nese také odpovědnost. U kořenů zla je možná lidské rozhodování, které sleduje nějaký cíl, nejčastěji prospěc...
|
|
0,3 |
4x |
|
Negativní faktory ovlivňující pracovní prostředí
Semestrální práce36 s. / 1. roč. / pdf
Práce se zabývá negativními faktory a jejich vlivem na pracovní prostředí. Postupně jsou v ní uvedeny jednotlivé negativní faktory působící v pracovním prostředí. Navíc se práce popisuje základní povinné prevence, hygienické normy, požadavky zaměstnavatele a ekonomický pohled na úrazovost v zaměstnání. Práce je nutné chápat jako obecné nastínění problematiky pracovního prostředí a faktorů, které ho ovlivňují.1. ZÁKLADNÍ POJMYPracovní prostředí - pojmem pracovní prostředí rozumíme prostor, ve kte...
|
|
0,2 |
1x |
|
Průvodce psychologií osobnosti a sociální psychologií pro distanční studium
Studijní materiál119 s. / 4. roč. / rar
1. Předmět psychologieVětšina z vás si pomyslí, že je to jednoduché, psychologii přece zná a používá každý, všichni se s ní už někdy setkali, někdo se jí dokonce krátce učil na střední škole, psychologové dělají ze života vědu, všude si můžete koupit různé příručky, udělat si testy inteligence…. A přesto stále více lidí si stěžuje na nedostatek času, deprese, neschopnost v navazování přátelských nebo partnerských vztahů, i mnozí studenti si nevěří, mají dojem, že jen ti ostatní jsou úspěšní, vti...
|
|
0,3 |
0x |
|
Biologie mládeže - Učební pomůcka pro kombinované studium specializace v pedagogice
Studijní materiál53 s. / 1. roč. / doc
1 Biologie člověka a jiné vědní obory, zabývající se člověkemKlíčová slova: definice zdraví, biologie, anatomie, fyziologie, biologie člověka, fylogeneze, ontogeneze, dědičnost1.1 Zdravotní stav obyvatelstva ČRA. SCHOPENHAUER: „Zdraví není všechno, ale všechno neznamená nic, nedruží-li se k němu zdraví“• varovné statistické ukazatele a jejich příčiny,• faktory, ovlivňující zdraví populace ČR. Obyvatelé ČR umírají o 6 - 7 let dříve, než obyvatelé vyspělých evropských zemí. V Evropě zaujímá ČR pře...
|
|
1,3 |
3x |
|
Hygiena práce, ergonomie - Základní pojmy a jejich definice
Studijní materiál21 s. / 1. roč. / rtf
1. Úvod, definice, zdraví a nemoc. Základní faktory prostředí.Hygiena: Prevence nemocí; Veřejné zdraví: zdraví (společensky) ovlivnitelné (na rozdíl od neovlivnitelného genetického základu);Zdraví: definice WHO - stav fyzického, duševního a sociálního blaha. Jiná definice - stav bez nemoci.Zdraví - mnoho úrovní (pozitivní zdraví). Srovnej trénovaný a netrénovaný jedinec (adaptovaný a neadaptovaný). Mezi zdravím a nemocí nemusí být ostrý přechod.Ochrana zdraví (před nemocí to co je dáno zákonnými...
|
|
0,3 |
3x |
|
Psychologie - Chování člověka v krizových situacích - souhrn
Studijní materiál77 s. / 4. roč. / doc
1. Předmět psychologieVětšina z vás si pomyslí, že je to jednoduché, psychologii přece zná a používá každý, všichni se s ní už někdy setkali, někdo se jí dokonce krátce učil na střední škole, psychologové dělají ze života vědu, všude si můžete koupit různé příručky, udělat si testy inteligence…. A přesto stále více lidí si stěžuje na nedostatek času, deprese, neschopnost v navazování přátelských nebo partnerských vztahů, i mnozí studenti si nevěří, mají dojem, že jen ti ostatní jsou úspěšní, vti...
|
|
0,7 |
1x |
|
Zdroje a projevy stresu v bankovnictví a možnosti jeho ovlivňování
Seminární práce13 s. / 1. roč. / docx
1.1. Pojem stresStres (z lat. stingo, stingere - utahovati, stahovati jakoby smyčku kolem krku odsouzence) je stav organismu, který je odezvou na nadměrnou tělesnou či psychickou zátěž.Existuje mnoho různých definic stresu. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem v pojednání o frustraci můžeme např. uvést, že „stres je odpovědí organismu na frustraci nebo že stres je frustrací silné motivace.“ O poznání základních mechanismů stresu se zasloužil zejména Hans Seyle, který jej definuje jako „výsledek...
|
|
0,1 |
5x |
|
Klíčové pojmy z předmětu Psychologie 1
Studijní materiál24 s. / 3. roč. / pdf
1. PŘEDMĚT STUDIA PSYCHOLOGIE- psyché duše- logos rozum, věda- specializované oblasti v psychologii biologická, experimentální, vývojová = ontogenetická, sociální, obecná, klinická a poradenská, osobnosti, školní a pedagogická, průmyslová a inženýrská- dimenze osobnosti somatická (tělesná), emoční a sociální, kognitivní (vědomí sebe sama), spirituální (duchovní)- seberealizace uskutečnění svých přání, snah a naplnění smyslu života; zlepšení vedení vlastní osoby- zásady pozitivního myšlení Dale C...
|
|
0,8 |
1x |
|
Některé vypracované otázky z Botaniky
Vypracované otázky96 s. / 1. roč. / docx
1. ROSTLINNÁ BUŇKA, JEJÍ STAVBA A SPECIFIKA• velikost eukaryotické buňky: 0,01 - 0,1 mm• chemické složení buňky: voda, org. látky (bílkoviny, sacharidy, nukl. kyseliny, lipidy), anorg. látky (makrobiogenní - COHN, S, P, Ca, Fe, Na, K, Mg Cl, mikrobiogenní - Cu, B, Co, Zn, I, Mn)• rozdíl oproti živočišné buňce: BS, plastidy, barviva, vakuoly, zásobní látky: olej a škrob, soubor buněk rostliny = pletivoBUNĚČNÁ STĚNA• viz dáleCYTOPLAZMATICKÁ MEMBRÁNA• biomembrána na povrchu cytoplazmy• z bílkovin a...
|
|
1,4 |
0x |
|
Elektronická skripta z Patofyziologie
Skripta111 s. / 2. roč. / rar
1. Geneticky podmíněné choroby Každá stránka jakéhokoliv živého stvoření je určena vzájemným působením dvou vlivů: genů, se kterými se rodí a prostředí, v němž žije. Některé z aspektů jsou dány téměř výlučně prostředím, jako například pravděpodobnost smrti zásahem bleskem, jiné jsou dány výlučně genetickou výbavou. Narodí-li se někdo se třemi chromozómy 21, pak bude trpět Downovým syndromem bez ohledu na to, v jakém prostředí bude žít. Mezi těmito extrémy naprosté determinace prostředím a napros...
|
|
2,5 |
0x |
|
Projektové řízení staveb II - Návrh zařízení staveniště - sociální byty v Boskovicích
Projekt11 s. / 1. roč. / docx
Na výše charakterizovaném pozemku bude probíhat výstavba objektu sociálních bytů pro potřeby města Boskovice. Navrhovaný projekt má podle projektové dokumentace základní půdorysné rozměry 33 x 13 m, zastavěná plocha pak činí 429 m2. Objekt má celkem čtyři nadzemní podlaží, kde čtvrté podlaží tvoří plně využitelný prostor podkroví.Prostor staveniště je přístupný pomocí hlavní uzamykatelné brány. Tato staveništní brána je veškerým účastníkům výstavby objektu dostupná z Mánesovy ulice. V rámci dopr...
|
|
0,2 |
0x |
|
Alternatívní hodnocení výsledku vzdelávaní žáku
Poznámky12 s. / - roč. / doc
Monitorování výchovně vzdělávacího procesu, analytický pohled na jeho procesní průběh směřující k vyhodnocování výsledků vzdělávání, k vyvozování odpovídajících závěrů a jejich reflexím, jednoznačně přispívají k naplňování cílů, ke kterým výchovně vzdělávací programy směřují a které si ve svém obsahu stanovují. V současném přístupu k pojetí vzdělávání, kdy každý školský subjekt si napříště bude vytvářet vlastní školní vzdělávací program a ponese svoji odpovědnost za jeho naplnění, narůstá na výz...
|
|
0,1 |
1x |
|
Přehled poruch psychického vývoje
Skripta66 s. / 2. roč. / pdf
CíleNa začátku každé kapitoly naleznete konkrétně formulované cíle. Jejich prostřednictvím získáte přehled o tom, co budete po nastudování příslušného tematického celku umět, znát, co budete schopni dělat.Časové požadavky ke studiuProstřednictvím této pasáže získáte alespoň orientační informace o časové zátěži kapitoly nebo části textu. Budete si moci svoje studium lépe naplánovat. Uvedený časový údaj nebo rozsah zahrnuje i čas potřebný pro zpracování úkolů nebo realizaci dalších studijních akti...
|
|
0,5 |
9x |
|
Management - výpisky z přednášek
Poznámky27 s. / 2. roč. / doc
PREZENTACE 1 - ÚVOD A DEFINICEManagement: vést, řídit, spravovat záležitosti, ovládat, kontrolovat, přivést někoho k souhlasu- propojen s psychologií, právem a sociologií- je to proces koordinování činnosti skupiny osob, realizovaný jednotlivcem nebo více lidmi, zaměřený na dosažení výsledků, které nelze dosáhnout individuální činností- 4E - Expedient (účelnost), efficient (účinnost), economic (hospodárnost), ethic (odpovědnosti) podnikatel - vlastník firmy - vloží kapitál do jednomužné firmy, z...
|
|
0,3 |
0x |
|
Autodiagnostika v práci učitele
Prezentace42 s. / 5. roč. / ppt
- cesta ke zdokonalovaní učitelské činnosti vede přes sebepoznání nebo-li autodiagnostiku učitele- za autodiagnostiku pedagogické činnosti lze považovat proces, v jehož průběhu učitel cíleně a systematicky získává a zpracovává (analyzuje, zobecňuje a hodnotí) zpětnovazební informace- důležité zároveň je, aby učitel na základě těchto informací učitel dovedl projektovat postup (plán) dalšího zkvalitnění svého pedagogického působení, a proto musí vědomě reflektovat jeho kvalitu- je zřejmé, že zákla...
|
|
0,1 |
2x |
|
Základy psychologie - přednášky
Přednášky16 s. / 1. roč. / doc
1. Rozdělení psychologických disciplín1) teoretické obecná psychologie, psychologie osobnosti - vychází z ní ostatní disciplíny. Obecná psychologie postupuje analyticky - studuje jednotlivé psychické procesy a funkce (vnímání, myšlení, obrazotvornost). Psychologie osobnosti studuje osobnost člověka jako celek (postupuje synteticky) vývojová psychologie - zabývá se jednotlivými psychickými procesy a osobností člověka ve svém ontogenetickém vývoji (od početí do smrti) - prenatální psychologie, p...
|
|
0,2 |
0x |
|
Negativní faktory ovlivňující pracovní prostředí
Seminární práce36 s. / 3. roč. / pdf
Práce se zabývá negativními faktory a jejich vlivem na pracovní prostředí. Postupně zkoumá jednotlivé faktory (biologické, fyzikální, chemické, psychologické a sociální) a závěr je věnován prevenci a péči o zdravotní stav zaměstnanců.Práce se zabývá negativními faktory a jejich vlivem na pracovní prostředí. Postupně jsou v ní uvedeny jednotlivé negativní faktory působící v pracovním prostředí. Navíc se práce popisuje základní povinné prevence, hygienické normy, požadavky zaměstnavatele a ekonomi...
|
|
0,2 |
0x |
|
Soubor přednášek z Psychologie
Přednášky60 s. / 3. roč. / docx
Předmět duševní hygiena • Duševní hygiena (DH) je obor psychologie, který se zabývá rozvojem a podporou (nejen) duševního zdraví. Jedná se o soubor poznatků o způsobu života a chování, které umožňují zachovat si a udržet psychosomatické zdraví.• DH se uplatňuje především v prevenci psychických poruch a nemocí: zahrnuje zásady životosprávy, jednání s lidmi, řešení konfliktů a životních situací, zvládání emocionálního napětí, stresových situací, psychických zátěží apod.Duševní hygiena je systém pr...
|
|
4,0 |
0x |
|
Osobnost a psychické procesy
Studijní materiál67 s. / 2. roč. / doc
1. OSOBNOST A JEJÍ STRUKTURA 1.1 Charakteristika osobnostiKaždý jedinec, působící v organizaci, se vyznačuje jedinečnou kombinací svých osobních vlastností a rysů, charakteristickým vnímáním a prožíváním, individuálně odlišným způsobem svého jednání a chování, i svérázným přístupem ke svým pracovním povinnostem a úkolům. Pro označení této individuálně odlišné směsice a zároveň jednoty psychických vlastností, rysů a dějů (psychických proces, činností), založené na celistvosti (integritě) těla, a ...
|
|
0,8 |
0x |
|
Didaktika - Osobnost učitele
Studijní materiál14 s. / 3. roč. / doc
Výzkumy:• Neexistuje univerzální definice dobrého či efektivního učitele,• Neexistuje korelace mezi učitelovou odbornou kompetencí a úspěšností vyučování,• Zvláštnosti osobnosti, charakteru nemusí mít přímý dopad na efektivitu výuky,• Charakteristiky učitele nemají přímý dopad na prospěch žáků (i cholerik může být dobrým učitelem),• Délka učitelské praxe a zkušenost nezaručuje dobré výsledky - i mladý učitel může mít dobré výsledky,• Nezáleží tolik na tom, jaké vlastnosti učitel má, ale spíše na...
|
|
0,1 |
5x |
|
Technologie provádění střešních plášťů
Studijní materiál30 s. / 3. roč. / pdf
1 Úvod1.1 CíleZískání znalostí o způsobech provádění klempířských prací a střešních plášťů sklonitých a plochých střech.1.2 Požadované znalostiKe studiu předkládaného učebního textu je třeba se seznámit s navrhováním střešních konstrukcí sklonitých a plochých střech a rovněž se základními požadavky na střešní pláště.1.3 Doba potřebná ke studiuPro získání alespoň základních znalostí z uváděného studijního textu je ke studiu třeba asi 6 hodin.
|
|
1,4 |
0x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z Aplikované sociální psychologie
Vypracované otázky7 s. / 3. roč. / docx
1. Jaké je základní dělení metod používaných v psychologii? Ke každému typu metod uveďte alespoň jeden příklad. • Pozorování - krátkodobé x dlouhodobé, individuální x skupinové• Rozhovor - psychologické interwiew - individuální x skupinový, volný x řízený• Psychologický dotazník - otázky založené na principu prožívání, chování,zájmu a záliby• Laboratorní a přirozený experiment• Sociometrická metoda• Rozbor výsledků lidské činnosti• Životopis• Psychologické testy2. Co je psychologie, čím se zabýv...
|
|
0,1 |
1x |
|
Hygiena učení - režim dne, biologické rytmy, školní práce, psychogenní stresy
Prezentace13 s. / 1. roč. / ppt
Režim dne školních dětí• Časové rozvržení různých forem činnosti a odpočinku dítěte v průběhu 24 hodinového denního cyklu.
•
Musí být v souladu s biologickými potřebami organismu a především CNS
•
Zdravotní požadavky na režim dne:» Náležitý poměr mezi prací a odpočinkem
»
Zařazování různých forem činností a odpočinku ve vhodné denní době
»
PravidelnostŠkolní práce a odpočinek
•
Harmonická vyváženost mezi činností a odpočinkem
•
Základní forma odpočinku - spánek, během dne každé...
|
|
0,7 |
21x |
|
Volné radikály a antioxidanty
Prezentace43 s. / - roč. / pps
Volné radikály a antioxidanty- Jak poznáme volný radikál?- Reaktivní formy kyslíku a dusíku- Jsou volné radikály vždy pohromou?- Co je to oxidační stres?- Co je to antioxidant? Které známe?- Jak umíme oxidační stres kvantifikovat?- Onemocnění spojená s oxidačním stresemVolný radikál- Atom: proton, neutron, elektronový obal (orbital)- Radikál: obsahuje volný nepárový elektron v zevním orbitalu (může to být atom i molekula, neutrál či ion) homolytické štěpení kovalentní vazby- většina biomolekul n...
|
|
0,3 |
0x |
|
Přednášky - Management 2. ročník
Přednášky35 s. / 2. roč. / rar
Pojetí managementu = řízení firmy- existuje několik definic, charakteristik, každá je zaměřena na něco jiného- pojednává o tom, jak bychom měli firmu vést, slouží k tomu, jak bychom měli řídit organizace, jak vést a řídit lidi, ZCe1. soubor názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají ke zvládnutí specifických činností (tzv. manažerských funkcí), jež jsou nezbytné k dosažení podnikových záměrů Top manažer → řídí firmu pomocí spec. funkcí, radikáln...
|
|
0,1 |
0x |
|
Sebereflexe - Psychohygiena - Seminární práce
Seminární práce8 s. / 2. roč. / zip
1) Jaký jsem temperamentový typ? Temperament: - souhrn vlastností osobnosti, které určují emoční prožívání, sílu, ale ovlivňují vnější projev z hlediska psychomotorického tempa - rovněž se projevuje ve vegetativním stavu - souvisí s činností nervové soustavy - vrozený, nedá se měnit, pouze se můžeme naučit ovládat v určitých situacích - využívá se pro typologie (dělení na typy) a) Hypokratova typologie (Sangvinik, Melancholik, Cholerik, Flegmatik) b) Jungova typologie (extrovert, introvert) c) ...
|
|
0,2 |
6x |
|
Prezentace z lekcí Homeopatie
Prezentace50 s. / 4. roč. / rar
Úvod• homeopatie zahrnuta do alternativní medicíny• založená na zkoumání pacienta a jeho symptomů jako celku, kterého potom jako celek i léčí ► (NE jen fyzické symptomy, ale i stav mysli, temperament, životní styl…)• disciplína nabízející jednoduché, efektivní, relativně levné a velmi bezpečné řešení, jak léčit běžná onemocněníHistorie homeopatie• 5 stol.př.n.l. řecký lékař Hippokrates vypozoroval, že nemoc je výsledkem nerovnováhy humorálních šťáv a tyto lze vhodnou životosprávou a vhodným zdra...
|
|
4,7 |
1x |
|
Succesfull and proffesional presentation
Studijní materiál6 s. / 3. roč. / pdf
1. Spoken language1.1. PronunciationImproper pronunciation confuses the speaker’s audience and they lose the listeners’ attention. Correctly pronounced words help make the presented information clear, easy to follow and enjoyable. Below are few pronunciation hints:C and G before E, I, Y pronounced /s/and /dʒ/ - cellar, circus, gym, geniusKN- pronounced /n/ - know, knock, knife-ALF, -ALV-, -ALM, -ALK pronounced without /l/ - half, calves, palm, talk-GH(-) is silent - laugh, caught, eight, high(-)...
|
|
0,6 |
0x |
|
Soubor problémových okruhů pro SZZ z Nauky o podniku a Managementu
Státnicové otázky10 s. / 3. roč. / pdf
Podnikové prostředí a problém adaptace na pracovní a sociální stresSoučástí koncepce stresu (zátěže) v pracovním prostředí. Příčiny pracovního stresu a jeho vliv na výkonnost člověka. Psychocomatická reakce na stresy. Zdroje stresu řídícího pracovníka. Stresová zranitelnost a typ chování A a B. Stres a teorie kontroly jednání. Zvládání stresu při rozhodování. Vliv sociálního prostředí na psychické vypětí a zdraví. Prevence stresu.Pracovní zátěža) Koncepce zátěžeRozvoj techniky v některých případ...
|
|
0,5 |
0x |
|
Sám proti stresu
Referát8 s. / 1. roč. / doc
1. ÚvodPublikace „Sám proti stresu“ od známého pražského psychiatra Jana Cimickýho je novinkou na knižním trhu – a to velmi zdařilou. Autor zde zábavnou a srozumitelnou formou objasňuje zákonitosti stresu, radí jak stres rozpoznat a jak proti němu bojovat. Navíc kniha obsahuje řadu testů i s vyhodnocením, které si může čtenář vyplnit a následně i vyhodnotit.2. Kapitola I.: Odraz změn v našem životěV první kapitole se autor zaobírá problematikou psychického selhávání, k němuž ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Zdroje a projevy stresu v bankovnictví - prezentace
Prezentace13 s. / 1. roč. / pptx
- Definice stresu - Zdroje stresu- Graficky zpracované výsledky dotazníků- Formy zbavení se stresu- Stres je funkční stav živého organismu, kdy je tento organismus vystaven mimořádným podmínkám, a jeho následné obranné reakce, které mají za cíl zachování homeostázy a zabránit poškození nebo smrti organismu.
|
|
0,1 |
0x |
|
Management - stručné poznámky
Poznámky8 s. / 2. roč. / docx
1) CHARAKTERISTIKA MNG, DEFINICE• mng je soubor názorů, zkušeností, přístupů a metod, které manažeři užívají ke zvládnutí manažerských funkcí nezbytných k dosažení podnikových záměrů• mng je řízení a umění• vertikální řízení: top mng střední mng první linie řízení• hospodářský výsledek = výnosy - náklady (ziskovost firmy přes kontrolu nákladů)• top manažeři mají na starost strategické plánování střední manažeři taktické plány (kolik se má vyrobit za půl roku)• pojem „management“ = tomanage → vés...
|
|
0,1 |
0x |
|
Personální a sociální dovednosti - skripta
Skripta96 s. / - roč. / pdf
Máte před sebou distanční oporu „Personální a sociální dovednosti“, která je určena posluchačům kombinovaného studia. Tato opora je neodlučně spjata s Průvodcem studia tímto předmětem, který dále konkretizuje harmonogram a další organizační aspekty výuky tohoto předmětu v kombinovaném studiu.Hlavním cílem autorů textu je seznámit Vás s vybranými problémovými okruhy z oblasti personálních a sociálních dovedností a jejich využitím při rozvoji podnikavosti a podnikání. Předložené informace Vám mají...
|
|
0,4 |
2x |
|
Základy managementu - poznámky z přednášek
Poznámky18 s. / - roč. / doc
1. ÚVOD DO STUDIE MANAGEMENTU (co je management, definice)- Neexistuje žádná všeobecně platná mezinárodní definice, ale je jich několik.- Každá definice se zaměřuje na něco jiného (lidi, cíle…).- 3 základní definice:1. Management je soubor všech názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají ke zvládnutí specifických činností (manažerských funkcí), jež jsou nezbytné k dosažení podnikových záměrůManažerské funkce: a. Rozhodování. b. Plánování. c. Org...
|
|
0,3 |
0x |
|
Psychologie mučení
Studijní materiál7 s. / 1. roč. / pdf
DefiniceMučení je běžné v situacích, kdy rozdíly v mezilidských moci a kontroly dojít. Jedná se o dobře známé téma v náboženské, politické a vojenské historie. To je méně dobře známý v sociálních kontextech, jako jsou domácí zneužívání, zneužívání dětí, incest, znásilnění, šikana a starší zneužívání.Mučení na děti, a to zejména, může vyvolat zvláště hrozné trauma, protože kromě utrpení studoval níže, děti absorbují mučení s malou schopností k omezení jejích vlivů, ztrácí možností rozvoje dětství...
|
|
0,2 |
0x |
|
Zastřešení budov
Studijní materiál15 s. / 3. roč. / doc
Rozdělení střešních konstrukcíStřecha je definována jako konstrukce nad posledním podlažím stavebního objektu. Skládá se z nosné střešní konstrukce a ze střešního pláště. Nosnou střešní konstrukcí se rozumí část střechy, přenášející zatížení od střešního pláště, vody, sněhu, větru, provozu apod. do ostatních nosných částí objektů a může plnit i funkci nosné vrstvy střešního pláště. Střešní plášť je charakterizován jako část střechy bez nosné střešní konstrukce, chránící objekt před vnějšími vliv...
|
|
0,2 |
2x |
|
Jak překonat stres - testy a cvičení
Studijní materiál78 s. / 1. roč. / pdf
ÚVOD• Karel je pilný.• Olga má starosti.• Aleš je velkorysý.• Ondřej je přátelský.• Liba je otravná.• Petr má depresi.• Alena je zamilovaná.• Růženka je líná.• Petra se všeho bojí.• Vojta je blázen.• Vladimír je hvězda.• Zdeněk je hloubavý.Takovými a mnoha dalšími slovy se snažíme popsat a uchopit lidskou osobnost. Jenže:• Karlův otec o něm tvrdí, že je líné nemehlo.• Přátelé Olgy vědí, že se umí pěkně odvázat.• Standa kritizuje Aleše pro jeho úzkoprsost.• Ondřejova bytná tvrdí, že neviděla za c...
|
|
3,4 |
1x |
|
Psychologie - výtah z knížky
Poznámky38 s. / - roč. / doc
I. Předmět psychologie - Psychologie je vědecké studium chování a duševních procesů. Tvoří celou soustavu psychologických věd, jejichž obsah se liší předmětem (psychologie práce, dítěte, sociální), metodou zkoumání (experimentální, psychodiagnostika)nebo zaměřením (teoretická, praktická). - Předmětem zájmu psychologie jsou zákonitosti duševního života člověka, zákonitosti lidské psychiky, lidského duševna, zákonitosti, které určují činnost a osobnost jedince. Psychologické poznatky se uplatňují...
|
|
0,3 |
1x |
|