Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Základy managementu - poznámky z přednášek

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
4891
Poslední úprava
26.01.2015
Zobrazeno
1 110 x
Autor:
petr.rajnoha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. ÚVOD DO STUDIE MANAGEMENTU (co je management, definice)

- Neexistuje žádná všeobecně platná mezinárodní definice, ale je jich několik.
- Každá definice se zaměřuje na něco jiného (lidi, cíle…).
- 3 základní definice:
1. Management je soubor všech názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají ke zvládnutí specifických činností (manažerských funkcí), jež jsou nezbytné k dosažení podnikových záměrů


Manažerské funkce: a. Rozhodování.

b. Plánování.
c. Organizování.
d. Komunikace.
e. Motivace.
f. Vedení lidí.
g. Kontrola.


2. Činnost mobilizující lidské i věcné činitele při respektování norem (výkonu, kvality, času), nákladů, kvality a lhůt k uskutečnění určité akce či projektu či cíle. Musím motivovat lidi, sestavit je do týmů, prosazovat týmovou práci a každý tým dělá na nějakém projektu (projektové řízení) - různé projekty (zakázky). Cíleno na zvýšení kreativity a iniciativy zaměstnanců. Moderní řízení podniků pomocí projektů a pomocí týmů - horizontální řízení.
3. Umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je třeba. Dosazování vůdčích osobností, charismatických lídrů - motivace týmů. V praxi lídrů velmi málo, více autoritativních manažerů.
- V jazykové rovině odpovídá pojmu management ekvivalent řízení.

Klíčová slova:

management

vývoj

legislativa

stresmanagement

plánování

organizování

řízení lidských zdrojů



Obsah:
  • 1. Úvod do studie managementu (co je management, definice).
    2. Management ve vývoji (styly řízení).
    3. Vliv vnějšího prostředí na organizaci firmy (legislativa).
    4. Pojetí podnikání (podle Obchodního zákoníku).
    5. Profil a osobnost manažera.
    6. Stresmanagement.
    7. Plánování (členění plánů).
    8. Strategický management.
    9. Organizování podniku.
    10. Řízení lidských zdrojů.