Popis:
		1. ÚVOD DO STUDIE MANAGEMENTU (co je management, definice)
- Neexistuje žádná všeobecně platná mezinárodní definice, ale je jich několik.
- Každá definice se zaměřuje na něco jiného (lidi, cíle…).
- 3 základní definice:
1. Management je soubor všech názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají ke zvládnutí specifických činností (manažerských funkcí), jež jsou nezbytné k dosažení podnikových záměrů
Manažerské funkce: a. Rozhodování.
 b. Plánování.
 c. Organizování.
 d. Komunikace.
 e. Motivace.
 f. Vedení lidí.
 g. Kontrola.
2. Činnost mobilizující lidské i věcné činitele při respektování norem (výkonu, kvality, času), nákladů, kvality a lhůt k uskutečnění určité akce či projektu či cíle. Musím motivovat lidi, sestavit je do týmů, prosazovat týmovou práci a každý tým dělá na nějakém projektu (projektové řízení) - různé projekty (zakázky). Cíleno na zvýšení kreativity a iniciativy zaměstnanců. Moderní řízení podniků pomocí projektů a pomocí týmů - horizontální řízení.
3. Umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je třeba. Dosazování vůdčích osobností, charismatických lídrů - motivace týmů. V praxi lídrů velmi málo, více autoritativních manažerů.
- V jazykové rovině odpovídá pojmu management ekvivalent řízení.
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  management
		  		  vývoj
		  		  legislativa
		  		  stresmanagement
		  		  plánování
		  		  organizování
		  		  řízení lidských zdrojů
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Úvod do studie managementu (co je management, definice).
 2. Management ve vývoji (styly řízení).
 3. Vliv vnějšího prostředí na organizaci firmy (legislativa).
 4. Pojetí podnikání (podle Obchodního zákoníku).
 5. Profil a osobnost manažera.
 6. Stresmanagement.
 7. Plánování (členění plánů).
 8. Strategický management.
 9. Organizování podniku.
 10. Řízení lidských zdrojů.