Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Přehled poruch psychického vývoje

«»
Přípona
.pdf
Typ
skripta
Stažené
8 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
10043
Poslední úprava
03.04.2017
Zobrazeno
1 120 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cíle
Na začátku každé kapitoly naleznete konkrétně formulované cíle. Jejich prostřednictvím získáte přehled o tom, co budete po nastudování příslušného tematického celku umět, znát, co budete schopni dělat.

Časové požadavky ke studiu
Prostřednictvím této pasáže získáte alespoň orientační informace o časové zátěži kapitoly nebo části textu. Budete si moci svoje studium lépe naplánovat. Uvedený časový údaj nebo rozsah zahrnuje i čas potřebný pro zpracování úkolů nebo realizaci dalších studijních aktivit. Protože je délka učení vzhledem k různým způsobům samostudia, typům učících se (studujících) a dalším zvláštnostem studia nesnadno identifikovatelná, berte tyto informace s jistou rezervou.

Pro zájemce
Tato část textu je určena těm z vás, kteří máte zájem o hlubší studium problematiky, nebo se chcete dozvědět i nějaké zajímavé podrobnosti vztahující se k tématu. Vše, co najdete v této pasáži, je nepovinné, tudíž zcela dobrovolné. Zmíněné informace po Vás nebudou vyžadovány u zkoušky.

Shrnutí
Tato pasáž vystihuje ve stručné podobě to nejdůležitější, o čem konkrétní kapitola pojednává. Má význam pro opakování, aby se vám informace a klíčové body probíraného učiva lépe vybavily. Pokud zjistíte, že některému úseku nerozumíte, nebo jste jej dostatečně neprostudovali, vraťte se k příslušné pasáži v textu.

Klíčová slova:

normalita

neurotické obtíže

hyperaktivita

psychická deprivace

tělesné postižení

stres



Obsah:
  • Seznam ikon pro studijní opory -5-
    Přehled poruch psycického vývoje -8-
    1 Vymezení předmětu patopsychologie, stanovení normality -9-
    1.1 Vysvětlení pojmu - předmět -9-
    1.2 Vymezení normality -10-
    1.2.1 Statistická norma -10-
    1.2.2 Sociokulturní norma -11-
    1.2.3 Mediální norma -11-
    1.2.4 Individuální norma -12-
    1.3 Ontogenetická norma -12-
    Shrnutí -13-
    2 Neurotické obtíže v dětském věku -15-
    2.1 Definice neuróz -15-
    2.2 Příčiny vzniku -15-
    2.3 Emoční poruchy v dětství -17-
    2.4 Přístup k dětem trpícím neuroticismem -20-
    Shrnutí -20-
    3 Syndrom hyperaktivity -22-
    3.1 Projevy hyperaktivity -22-
    3.2 Příčiny vzniku -25-
    3.3 Přístup k dítěti s ADHD -26-
    3.4 Nesprávné výchovné postupy -27-
    Shrnutí -28-
    4 Psychická deprivace -29-
    4.1 Definice psychické deprivace -29-
    4.2 Typy deprivace -30-
    4.3 Podmínky vzniku deprivace -31-
    4.4 Následky psychické deprivace -33-
    Shrnutí -36-
    5 Náhradní rodinná péče -37-
    5.1 Definice náhradní rodinné péče (NRP) -37-
    5.2 Systém náhradní rodinné péče -37-
    Shrnutí -39-
    6 Smyslová postižení -41-
    6.1 Psychologie sluchově postižených -41-
    6.1.1 Vývoj dítěte se sluchovým postižením -41-
    6.1.2 Poznávací procesy dítěte se sluchovým postižením -42-
    6.1.3 Sociální a emocionální vývoj dítěte se sluchovým postižením -44-
    Shrnutí -45-
    6.2 Psychologie zrakově postižených -46-
    6.2.1 Význam věku, ve kterém došlo ke vzniku očních poruch -46-
    6.2.2 Vývoj dítěte se zrakovým postižením -46-
    6.2.3 Poznávací procesy dětí se zrakovým postižením -48-
    6.2.4 Specifika v sociálních a emocionálních projevech jedinců se zrakovým postižením49
    Shrnutí -56-
    7 Psychologie tělesně postižených -51-
    7.1 Vývoj dítěte s tělesným postižením -51-
    7.2 Poznávací procesy dětí s tělesným postižením -54-
    7.3 Sociální a emocionální vývoj dětí s tělesným postižením -54-
    Shrnutí -56-
    8 Stres -57-
    8.1 Základní příčiny stresu, stresory -58-
    8.2 Stres a centrální nervový systém -59-
    8.3 Stres a imunitní systém -60-
    8.4 Stres a spánek -61-
    8.5 Možnosti zvládání stresu -61-
    Shrnutí -63-
    Literatura -64-