Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Management - výpisky z přednášek

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
10858
Poslední úprava
25.09.2017
Zobrazeno
722 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
PREZENTACE 1 - ÚVOD A DEFINICE

Management: vést, řídit, spravovat záležitosti, ovládat, kontrolovat, přivést někoho k souhlasu
- propojen s psychologií, právem a sociologií
- je to proces koordinování činnosti skupiny osob, realizovaný jednotlivcem nebo více lidmi, zaměřený na dosažení výsledků, které nelze dosáhnout individuální činností
- 4E - Expedient (účelnost), efficient (účinnost), economic (hospodárnost), ethic (odpovědnosti)
podnikatel - vlastník firmy - vloží kapitál do jednomužné firmy, zaměstnává zaměstnance, pak se rozšíří a vzniká nová struktura nová profese manažera, manažer je současně řídícím pracovníkem i zaměstnanec (stoupá pravomoci = manažerská revoluce)
Vlastník: schvaluje strategické záměry organizace, dohlíží na činností manažera, sleduje výkonnost organizace a jeho cíle je zejména výnosnost vloženého kapitálu a dispoziční samostatnost
Manažer: připravuje koncepční záměry, řídí její běžnou činnost, zabezpečují její finanční zdraví. Jejich cíle jsou pravomoc, možnost realizování svých záměrů a schopností, snad i prestiž postavení
Zaměstnanci: realizují stanovené úkoly, poskytují data a podklady pro řízení a jejich cílem jsou mzda, pracovní zařazení, sociální jistota, uznání a mezilidské vztahy
Plánování: vychází z cílů podniku „well plan is half done“, stanovení a volba úkolů (co, kdo, jak, kdy,…), podle úrovně řešení problémů se dělí na: strategické, taktické a operativní
Organizování: následuje po plánování, přidělování úkolů členům nebo útvarům organizace a koordinace jejich činnosti, přidělování a distribuce zdrojů, vyjasnění místa v organizaci, pravomoci a povinností
Vedení: motivování a ovlivňování pořízených
Kontrolování: 1. Sběr, vyhodnocování a srovnávání informací s plánovanými cíli
2. náprava chybného či nedostatečného plnění úkolu
3. vymezení zlepšení

Klíčová slova:

management

delegování

stres

plánování

organizace

motivace

vedení

osobní management



Obsah:
  • Prezentace 1 - úvod a definice
    Přednáška 2 - funkce managementu, úrovně řízení, historické pilíře managementu
    Přednáška 3 - delegování, stres a porady
    Přednáška 4 - vývoj teorie řízení
    Přednáška 6 - plánování a organizace
    Přednáška 7 - motivace
    8. Přednáška - vedení
    Přednáška 9: management organizační struktury
    Přednáška 10: osobní management
    11. Přednáška - zabezpečovací a další manažerské aktivity