Obecná psychologie - poznámky
Poznámky44 s. / 1. roč. / zip
Předmět PSYCHOLOGIEPsychické jevy- předmětem PSY jsou psychické jevy- ve srovnání s jinými jevy (např. fyziologickými) byla specifičnost psych. jevů v průběhu historického vývoje PSY charakterizována pojmy jako duše, vnitřní zkušenost, vědomí, prožívání, chování, mentální procesy= způsoby, jimiž člověk prožívá události ve svém okolí, stavy svého těla a své vlastní mysli a způsoby chování, které z jeho zážitků vyplývají jako reakce na to, co prožívá a prožil v podobných situacíchdvojí kontext lid...
|
|
0,1 |
7x |
|
Vypracované otázky z předmětu Základy psychologie a komunikace
Vypracované otázky40 s. / 1. roč. / rar
1. otázka(Psy klinické metody - rozhovor a anamnéza)Rozhovor- patří mezi metody zjišťování - dochází k přímé interakci mezi zkoumaným a psychologem - nonverbální komunikace dotváří celkový obraz osobnosti- údaje jsou nesmírně cenné - nedá se vytěžit z žádné testové metody - těžká metoda - musí se umět - informace jsou závislé na prostředí a formulaci otázek Rozhovor může být individuální, skupinový, standardizovaný, nestandardizovaný a polostandardizovaný- individuální - skupinový - standardizov...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Právo sociálního zabezpečení
Vypracované otázky79 s. / 3. roč. / docx
1) Pojem, cíle, obsah, předmět a systém, historický vývoj a prameny sociálního zabezpečeníVývoj sociálního zabezpečení• Středověk = vznik svépomocných (stavovských) spolků - hornická bratrstva• 1661 = přijat patent = O tulácích a žebrácích, který umožnil obcím přiznávat právo žebrat pouze práce neschopné chudině.• 1854 = povinné zřizování bratrských pokladen - samostatné hornické pojištění• 2.pol.18.století = reforma státní správy v rakouské monarchii• Vydány 2 penzijní normály (1771, 1781, Mari...
|
|
0,2 |
2x |
|
Zdravotnická psychologie a cvičení ze zdravotnické psychologie
Skripta97 s. / 1. roč. / pdf
1 Zdravotnická psychologie 1.1 Vymezení pojmuCíl:Po prostudování kapitoly byste měli být schopni:• objasnit pojmy klinická psychologie, zdravotnická psychologie, psychologie péče o nemocného, psychologie zdravotnické činnosti• vysvětlit, na co se konkrétně zaměřuje psychologie zdravotnické činnosti• specifikovat, jaké místo zdravotnická psychologie v systému védy zaujímá• definovat dle WHO pojmy zdraví a nemoc• vysvětlit, proč má pojem zdraví a nemoc bio-psycho-sociální základKlíčová slova: psyc...
|
|
0,4 |
2x |
|
Právo sociálního zabezpečení - státní závěrečná zkouška
Státnicové otázky27 s. / 3. roč. / doc
1. Rozbor právní úpravy nemocenského pojištění a důchodového pojištěníNemocenské pojištěníNemocenské pojištění tvoří spolu se základním důchodovým pojištěním a zvýšením důchodu pro bezmocnost součást sociálního zabezpečení ve smyslu zákona č.582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení ve znění pozdějších předpisů.Okruh pojištěných osobNemocenského pojištění jsou účastni zaměstnanci, popř. další osoby jim postavené na roveň (kdo se považuje za zaměstnance, je taxativně uvedeno v...
|
|
0,3 |
1x |
|
Pedagogická, sociální, obecná a vývojová psychologie
Skripta139 s. / 1. roč. / doc
Práce se zabývá pedagogickou, sociální, obecnou a vývojovou psychologií. V rámci pedagogické shrnuje poznatky o vědě samotné, motivaci, emocích, učení, řešení problémů, vztahu žáka a učitele, hodnocení, tvořivosti. Všímá si temperamentu a výchovných problémů žáka, možností ovlivnění žáka učitelem, poruch adaptace žáka ve školním prostředí. Nastiňuje problematiku agrese, atribuce, vedení, spolupráce a diskuze, uvádí množství kooperativních her. Sociální psychologie se věnuje všem typům komunikace...
|
|
0,5 |
11x |
|
Studijní materiály - kapitoly z předmětu Psychologie
Studijní materiál93 s. / 1. roč. / doc
1. KAPITOLA - PSYCHOLOGIE JAKO VĚDNÍ OBOR- psychologie - studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí; využívá nashromážděné poznatky téměř ve všech oblastech spol. života- vydělila se z filosofie (2.1/2 19. stol.), provázel ji spor - přírodovědecká X duchovní podstata- zakladatel Wilhelm Wundt (1832-1920), názor - psycho má být empirická a experimentální- Wundt vycházel z logického pozitivizmu (založil A. Comte) - vědci by se ve filosofii ...
|
|
0,8 |
4x |
|
Právo sociálního zabezpečení - vypracované otázky
Vypracované otázky57 s. / 2. roč. / doc
1. CÍLE A SYSTÉM SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍPŘEDMĚT- PSZ = soubor P norem, kt. upravují hmotné zabezpečení a služby, jež stát zabezpečuje, reguluje nebo poskytuje občanům, kt. v důsledku sociální události nemohou být výdělečně činní a jejichž nezadatelná soc.práva zaručená ústavou jsou ohrožena- soubor P norem, kt. upravuje povinnost občanů zabezpečit se pro budoucnost - pravidla pro povinnou i dobrovolnou sociální solidaritu- PSZ vzniklo postupně ze soukromoP institucí - př. bratrské pokladny horník...
|
|
0,5 |
0x |
|
Komunikace ve škole - Zestručněný distanční materiál
Studijní materiál17 s. / 3. roč. / doc
Sociální styk, sociální komunikace a pedagogická komunikaceSociální styk - má dvě podoby - procesuální (vzájemné působení lidí) - statickou (společenské vztahy lidí = mezilidské vztahy)- má tři stránky - činnost, interakci a společenské vztahy- mezilidské vztahy - ve školní výuce učitel zaujímá vztahy neosobní, každý z účastníků výchovně vzdělávacího procesu má svoji sociální roli (= soubor chování, který se očekává od každého, kdo zaujímá dané postavení)- společná činnost - dle míry rozvoje vyč...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované zkouškové otázky z Psychologie
Vypracované otázky138 s. / 1. roč. / doc
1. Pojetí předmětu psychologie. Psychologické vědy, jejich úkoly a význam, zejména pro pedagogickou teorii a výchovnou praxi.Název psychologie pochází z řečtiny a znamená nauku o duši (o psychice) (= o duševním životě) = předmět psychologie. K vymezení svého předmětu užívá termíny vědomí a prožívání, ale později se ukázalo, že toto vymezení psychologii nestačí. Psychologie je významná vědní disciplína, která usiluje o upřesnění a vymezení. Vědomí - jedna z psychických vlastností. Umožňuje člověk...
|
|
1,4 |
20x |
|
Vypracované otázky na Základy psychologie
Vypracované otázky33 s. / 3. roč. / doc
1. PSYCHOLOGIE JAKO VĚDNÍ OBORPsychologie je věda o člověku. Je to kvalitativní věda = pomáhá nejlépe 1 čl., protože každý je jiný. Jejím předmětem je chování a prožívání člověka. Slovo psychologie pochází z řečtiny, psyché=duše a logos=věda (věda o duši). V antice byla duše chápáno jako princip, kt. oživuje člověka, jádro jeho existence. Psychika je soubor funkcí, funguje 24 hodin denně.VÝVOJa) předvědecké období - převažují názory, že v těle čl. působí jakási samostatná bytost, duše = pneuma, ...
|
|
0,4 |
1x |
|
Skripta ku předmětu Úvod do psychologie
Skripta107 s. / 1. roč. / pdf
1. STRUČNÝ VÝVOJ PSYCHOLOGICKÝCH NÁZORŮV této kapitole nahlédneme do dějin vývoje názorů na psychologii od přírodně žijících národů, přes poznatky starověkých kultur (Egypt, Indie, Čína), pozornost budeme věnovat starořeckým myslitelům. Pak se dotkneme psychologických názorů v mysticismu a křesťanství. Přes tradice racionalismu, asocianismus, empirismus, psychologii bez duše, německý romantismus, vliv Darwinovy vývojové teorie, poznatky neurofyziologie vstoupíme společně na práh vzniku psycholog...
|
|
0,8 |
3x |
|
Magisterské státnice z Psychologie
Státnicové otázky99 s. / 5. roč. / docx
1. Postavení psychologie v systému vědpředmět, základní pojmy (psychika, prožívání, chování, vědomí, nevědomí); základní psychologické disciplíny; historie psychologie; význam psychologických poznatků pro práci učitele. Předmět, základní pojmy (psychika, prožívání, chování, vědomí, nevědomí)Psychologie je věda, která studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí. Psychologové si kladou čtyři obecné cíle: • popsat lidské rozmanité projevy cho...
|
|
0,4 |
10x |
|
Obecná psychologie a psychologie osobnosti
Studijní materiál125 s. / 3. roč. / docx
1. Předmět psychologieStudijní cílePo prostudování této kapitoly porozumíte tomu, že ke studiu psychiky lze přistupovat z různých úhlů pohledu, a proto se v psychologii setkáváme s tzv. psychologickými směry a psychologickými školami. Dále se seznámíte s názvy a zaměřením jednotlivých psychologických oborů.Požadované vstupní znalostiNež začnete studovat tuto kapitolu, měli byste vědět, že se psychologie zabývá vědeckým studiem lidské psychiky a lidského chování.Předmětem psychologie je vědecké z...
|
|
2,3 |
1x |
|
Vypracované otázky - Psychologie
Vypracované otázky138 s. / 1. roč. / doc
1. Pojetí předmětu psychologie. Psychologické vědy, jejich úkoly a význam, zejména pro pedagogickou teorii a výchovnou praxi.Název psychologie pochází z řečtiny a znamená nauku o duši (o psychice) (= o duševním životě) = předmět psychologie. K vymezení svého předmětu užívá termíny vědomí a prožívání, ale později se ukázalo, že toto vymezení psychologii nestačí. Psychologie je významná vědní disciplína, která usiluje o upřesnění a vymezení. Vědomí - jedna z psychických vlastností. Umožňuje člověk...
|
|
1,4 |
7x |
|
Psychologie - vypracované otázky
Vypracované otázky25 s. / 4. roč. / doc
1. Vysvětlete pojem „sociální status“ a význam tohoto pojmu pro analýzu dění ve skupině. Jaký je jeho vztah k sociální moci? V příloze 1 analyzujte sociální status jednotlivých členů uvedené skupiny a zamyslete se nad vztahem použitých ukazatelů k organizační kultuře.Sociální status označuje naše místo v určité sociální skupině. Toto místo se musí pojit s prestiží daného místa a významností člena pro skupinu. Sociální status odráží hierarchickou strukturu skupiny. Ke změně sociálního statusu doc...
|
|
0,4 |
0x |
|
Právo sociálního zabezpečení
Skripta69 s. / 1. roč. / doc
Úvod Tato učební pomůcka je určena studentům Západočeské univerzity studujícím problematiku práva a vlastního předmětu sociálního zabezpečení pro magisterské studium práva i pro bakalářské studium veřejné správy a sociální práce. Oblast sociálního zabezpečení je charakterizována častými změnami, které zejména po roce 1993 je možno označit za přeměnu celého systému, a proto naším cílem je, aby studenti zvládli a pochopili základy a teorii sociálního zabezpečení a jeho právních norem. Skripta zac...
|
|
0,9 |
0x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z Aplikované sociální psychologie
Vypracované otázky7 s. / 3. roč. / docx
1. Jaké je základní dělení metod používaných v psychologii? Ke každému typu metod uveďte alespoň jeden příklad. • Pozorování - krátkodobé x dlouhodobé, individuální x skupinové• Rozhovor - psychologické interwiew - individuální x skupinový, volný x řízený• Psychologický dotazník - otázky založené na principu prožívání, chování,zájmu a záliby• Laboratorní a přirozený experiment• Sociometrická metoda• Rozbor výsledků lidské činnosti• Životopis• Psychologické testy2. Co je psychologie, čím se zabýv...
|
|
0,1 |
1x |
|
Obecná psychologie
Skripta136 s. / 1. roč. / pdf
Pojem psychologie pochází z řečtiny a doslovně znamená „věda o duši“. Je složen ze dvou slov. Psyché znamená duše (v řeckém bájesloví byla mladá krásná Psyché bohyní duševní krásy, milenkou Erotovou) a logos znamená věda (slovo). V rámci svého vývoje čerpala psychologie z velkého množství dalších vědních oborů, a to jak přírodovědných, tak společenskovědních, přičemž většina autorů přikládá největší význam filozofickým vědám. Psychologie patří do věd o člověku a může být vymezena jako společensk...
|
|
2,1 |
11x |
|
Koncepce Etopedie (speciálně pedagogické disciplíny)
Státnicové otázky5 s. / 3. roč. / docx
1. Koncepce etopediejako speciálně pedagogické disciplíny, postavení etopedie v soustavě věd, základní pojmové vymezení a terminologie, psychosociální ohrožení, postižení a znevýhodnění, delikvence, kriminalita, atd.). Osobnost a odbornost etopeda, profesionální etika.ETOPEDIE- Je součástí speciální pedagogiky. Zabývá se výchovou, převýchovou, vzděláváním a zkoumáním dětí a mládeže sociálně narušené, čili obtížně vychovatelné. - To samé viz odrážka výše - ale jinak: Zabývá edukací, reedukací a z...
|
|
0,1 |
4x |
|
Psychologie pro učitele - zápisky
Poznámky13 s. / 1. roč. / doc
Obecná psychologie- věda o člověku- vědní obor studující zákonitosti lidské psychiky, věda o lidském chování a prožíváníStruktura lidské psychiky:Skupiny psychických jevů:1. Psychické procesy:- děje, činnosti které mají krátkodobější charakter- tvoří základ pro chování jedince, pro jeho učení a poznávánía) poznávací procesy: vnímání, představy, obrazotvornost, myšlení, paměťb) emocíonální procesy: zážitky k tomu, co poznávámec) volní procesy: jednání, aktivita2. Psychické vlastnosti:- vlastnosti...
|
|
0,1 |
0x |
|
Role emocí při kreativním psaní v cizojazyčné výuce
Diplomová práce216 s. / 5. roč. / doc
V současné odborné literatuře z oblasti pedagogiky, psychologie či lingvodidaktiky je stále častěji zdůrazňován názor, že emoce je třeba chápat jako proměnnou, která významně ovlivňuje procesy učení (se). Tato myšlenka stála rovněž u zrodu předložené disertační práce nazvané „Role emocí při kreativním psaní v cizojazyčné výuce“. Jak z názvu vyplývá, cílem práce je poskytnout vhled do problematiky emocí v cizojazyčné výuce a prostřednictvím empirického výzkumu popsat jejich úlohu při kreativním p...
|
|
4,2 |
0x |
|
Didaktika - Žák a emoce
Poznámky8 s. / 3. roč. / doc
Školní prostředí připravuje žáka pro život, tvoří přechod mezi hrou a prací. Žák tráví ve škole mnoho let podstatnou část svého dne a po škole se musí ještě i v rodině ke školnímu prostředí vracet formou přípravy. Ve školním prostředí se mohou vytvářet silné emocionální vztahy k učitelům, žákům, učivu,učení apod. Je přirozené, že základní emocionální výbavu získává dítě v rodině. Škola však může a měla by určité emocionální stavy korigovat, ale součastně musí některé nové rozvíjet. Emocionální v...
|
|
0,1 |
1x |
|
Obchodní značka a její symbolický význam, aneb podle čeho se mladí oblékají
Bakalářská práce71 s. / 3. roč. / pdf
1. Úvod a formulace problémuFenomén značky a značkového zboží je v České republice poměrně mladý. Do rokli 19S9. kdy byla ekonomika řízena plánované a nikoliv tržně, se na trhu produktů vyskytovalo jenom omezené množství značek a konkurence mezi nimi de facto neexistovala. S otevřením hranic a příchodem zahraničních a nadnárodních firem se vytvořila standardní tržní konkurence, která přinesla celou škálu nižných značek, ať už se jednalo o šampóny, léky nebo kadeřnické služby. Podobně jako ve vět...
|
|
1,4 |
0x |
|
Právo sociálního zabezpečení (vypracované otázky ke zkoušce podle zákonů platných v roce 2008)
Vypracované otázky21 s. / - roč. / doc
1. Subjekty právních vztahů sociálního zabezpečení- účastníky právních vztahů podle zákona o sociálním zabezpečení a dalších předpisů sociálního zabezpečení jsou občané, organizace a orgány sociálního zabezpečení, dále OSVČ, Ministerstvo zdravotnictví + zdravotní pojišťovny.- občan má v těchto právech způsobilost od narození do smrti, způsobilost k vlastním právním úkonům nabývá občan dovršením 16 let. ( 18. let )- organizace - rozumějí se jí právnické osoby a občané zaměstnávající jiné občany. ...
|
|
0,3 |
2x |
|
Úvod do psychologie
Seminární práce64 s. / - roč. / doc
1. PŘEDMĚT, CÍLE, VÝVOJ, ODVĚTVÍ, SMĚRY A PŘÍSTUPY V PSYCHOLOGIEPsychologie je poměrně mladá věda - její historie trvá jedno století Christian Wolff – použil v 18.stol pro nauku o duši název psychologie, 1732 Psychologia empirica..Za historický mezník ve vývoji psychologie se pokládá rok 1879,kdy založil Wilhelm Wundt na univerzitě v Lipsku psychologickou laboratoř.To byl počátek psychologie jako samostatné vědy. 1. mezinárodní sjezd psychologů v Paříži roku 1889Název psychologie vzni...
|
|
0,4 |
1x |
|
Data, informace, znalosti - odborný článek
Referát6 s. / - roč. / pdf
1. ÚvodInformační společnost, o které se v současnosti tolik hovoří a říká se, že v ní žijeme, můžeme charakterizovat stručně i tak, že postupy dosahování zisku jsou v ní založeny na intenzivním a inteligentním používání informací, což myslím vyjadřuje podstatu ekonomického nazírání na informační společnost, které osobně řadím tzv. „až na první místo“.Hovoříme-li o používání informací, měli bychom přesně vědět, co tento pojem znamená. Další text článku již bude laděn spíše filosoficky a odchýlí ...
|
|
0,2 |
1x |
|
Skripta Sociální zabezpečení a péče
Skripta40 s. / - roč. / docx
1. Sociální zabezpečení - pojem a kategorie1.1. Pojem sociálního zabezpečeníS průmyslovým vývojem dochází ke změně životních podmínek, způsob a charakter práce vede ke změně života celých generací. To má za následek zvyšování sociálních rizik pro jednotlivé občany. Stálými změnami se člověk dostává do stále nových rizikových situací a je pro něj čím dál tím více obtížnější, aby tyto situace sám plně zvládal a nesl.Sociální rizika je pojem pro sociální události a příhody, které jsou právu známé, ...
|
|
0,1 |
5x |
|
Studijní opora - Sociální a pedagogická psychologie pro speciální pedagogy
Studijní materiál41 s. / 3. roč. / pdf
Sociální psychologie je obecně vymezována jako věda o sociální interakci (tedy o vzájemném vztahu a působení osob) a interpersonálních, sociálních vlivech. Přitom se zaměřuje zejména na psychickou stránku této interakce. Zkoumá, jak se člověk v sociálních situacích utváří a jak v nich působí na své sociální prostředí.Předmětem pedagogické psychologie je studium psychiky jedince v podmínkách záměrného, cílevědomého učení. Zkoumá, jak se člověk mění, utváří a rozvíjí v podmínkách výchovně vzděláva...
|
|
0,3 |
0x |
|
Poznámky pro dálkaře - Emoce
Poznámky4 s. / 1. roč. / doc
EMOCESlovo emoce má svůj původ v latinském slovese emovere (vzrušovat). Termín afekt je odvozen opět z latinského slova afficere (ovlivnit).Tělesná složka emocí1. Fyziologický doprovod emocíIntenzivní emoce provází řada tělesných změn: zrychlený srdeční tep a dýchání, pocit sucha v ústech, zvýšený svalový tonus, pocení, chvění končetin a stažení žaludku. Většinu těchto změn způsobuje aktivace sympatického oddílu autonomního nervového systému. Organismus se připravuje k boji nebo útěku. Walter Ca...
|
|
0,1 |
0x |
|
Kverulující pacient, pedant - Modelová situace z lékárny
Poznámky6 s. / 4. roč. / doc
Ten, co ví úplně, ale úplně vše ?Tito pacienti přicházejí do lékárny s vědomím, že vše ví nejlépe. Jakékoliv naše snahy o přesvědčování a vysvětlování chápou jako zbytečné a proto také celou medicínu a léčbu za něco, co jim nepomůže. Za něco, čemu nikdo nerozumí. A to oni ví (ve svém chápání) daleko nejlépe.Charakteristické vystupování těchto pacientů:• Pevné držení těla, přímý až přísný pohled• Zodpovědný výraz v obličeji• Střízlivé vystupování a pečlivá úprava zevnějšku• Přísně logické a jasné...
|
|
0,1 |
0x |
|
Sociální zabezpečení
Vypracované otázky30 s. / - roč. / doc
1.) Cíle a systém sociálního zabezpečeníCÍLEObecně – regulace odpovědnosti občana za svou budoucnost (povinné pojistné systémy) a stanovení míry a forem sociální solidarity mezi občany (povinný či dobrovolný transfer prostředků skrze daňovou soustavu nebo sponzorování). Demokratické uspořádání společnosti se zabudovanými sociálními zárukami důstojné existence člověka se jeví jako přirozený vrchol pyramidy společenského vývoje.a) Právo na práci - základní sociální právoPrávo na vzdělání a náležit...
|
|
0,3 |
3x |
|
Výpočet dávek nemocenského pojištění
Studijní materiál2 s. / 3. roč. / doc
Dávky nemocenského pojištění se vypočítávají u zaměstnanců a u OSVČ z denního vyměřovacího základu (DVZ), stanoveným z příjmů za rozhodné období. Rozhodným obdobím se v souvislosti s dávkami nemocenského pojištění rozumí zpravidla 12 kalendářních měsíců před měsícem, ve kterém vznikla sociální událost. Odečítají se vyloučené dny (zejm. dny pobírání dávek nemocenského poj, dny neplacené dovolené, dny před zahájením a po ukončení pracovní činnosti).Denní vyměřovací základ (DVZ) = průměrný denní př...
|
|
0,1 |
0x |
|
Žák a emoce
Studijní materiál8 s. / 1. roč. / pdf
Školní prostředí připravuje žáka pro život, tvoří přechod mezi hrou a prací. Žák tráví ve škole mnoho let podstatnou část svého dne a po škole se musí ještě i v rodině ke školnímu prostředí vracet formou přípravy. Ve školním prostředí se mohou vytvářet silné emocionální vztahy k učitelům, žákům, učivu,učení apod. Je přirozené, že základní emocionální výbavu získává dítě v rodině. Škola však může a měla by určité emocionální stavy korigovat, ale součastně musí některé nové rozvíjet. Emocionální v...
|
|
0,4 |
0x |
|
Emoce/Cit
Seminární práce7 s. / - roč. / doc
V dnešní době je kladen velký důraz na roli citů v kreativitě, což potvrdil i nedávný průzkum. Tento článek shrnuje současné smýšlení o tom, co citové procesy jsou, jak souvisí s poznávacími procesy, osobností a jak se prolínají v jednotlivých sférách kreativity. Při vývoji kreativity je důležitý vývoj citových procesů, který probíhá např. při dětských hrách. Informace o roli citů v kreativitě nám přináší oblast kreativity a psychopatologie. Jak se dozvídáme více o citových procesech související...
|
|
0,1 |
0x |
|
Literární pojmy
Tahák9 s. / - roč. / doc
Absurdní drama – nesmyslný nebo protismyslný, dílo postavené na výpovědi o pocitech osamělého jedince, který ztrácí schopnost dorozumět se s ostatnímiAforismus – uměle vytvořené (především umělci nebo filozofy) stručné a vtipné vyjádření, které má blízko k lidovému přísloví nebo pořekadlu; vyjadřuje moudrý postřeh ze života pomocí významového kontrastu (lyrický žánr) – př.: Mezi tím, co chceme a co musíme, se utváří celý náš život (K.Čapek)Akt – dějství, jednání; stavba dramatu, ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Antonio R. Damasio: Descartesův omyl
Esej4 s. / - roč. / doc
Kniha Antonia R. Damasia je primárně pojednáním o vztahu mezi tělem a mozkem. Autor se v publikaci zabývá funkčními vztahy mezi jednotlivými částmi mozku a lidským chováním a jednáním. Všechny podané domněnky jsou většinou podpořeny příklady pacientů z praxe. V další části knihy autor popisuje neurofyziologické a neuroendokrinní vztahy mezi myšlením, emocemi, pocity atd. Obě tyto části jsou postaveny převážně na faktech, která jsou doložitelná fakty a dokazatelná. V mnoha případech tak aut...
|
|
0,1 |
2x |
|