Popis:
		TESTOVÉ OTÁZKY
1) Rozdíl mezi posláním a vizí
a) Poslání odráží současný stav organizace, uvádí, proč je organizace na trhu, proč existuje, co nabízí - správná formulace - co nabízí zákazníků, zaměstnancům, co dělá pro vlastníky, co dodává - SOUČASNOST
b) Vize je pohled organizace do budoucna - utváří budoucí chování organizace - je to základní představa zakladatelů organizace o tom, kam se bude organizace v budoucnu ubírat, jakým směrem půjde - BUDOUCNOST
2) Co je to základní strategický cíl organizace 
a) u podnikatelských subjektů je základní strategický cíl dlouhodobě vydělávat peníze 
b) u ne podnikatelských subjektů je tento cíl se dlouhodobě udržet na trhu
c) cíle obecně definují to, čeho chce organizace v budoucnu dosáhnout - měly by mít SMART podobu - specifické, měřitelné, akceptovatelné, reálné, termínované
3) Co je to strategie podniku - cíl x strategie
a) Cíle určují toho, čeho chceme v naší (s naší) organizaci dosáhnout
b) Strategie nám určuje, jakým způsobem těchto cílů dosáhnout - jde o cesty, varianty a změny - pokud nemáme strategii, nemůžeme dlouhodobě dosahovat svých cílů
c) Strategie je posloupnost kroků, činností a zdrojů, které směřují k dosažení vytyčených cílů org. - předurčuje budoucí činnosti firmy - nejde o úplně přesné kroky, ale o určitý rámec uvažování a činností, které nás k tomu dovedou 
d) Strategie - hlavní str. cíl - jednotlivé oblasti personální strategie - popíšeme cílový žádoucí stav - definujeme dílčí cíle - harmonogram jednotlivých kroků
4) Jak dosáhnout strategie - sledovat:
a) úzká místa organizace - jde o místa, která nás brzdí, mají „brzdící“ vliv na uskutečňování našich záměrů - ovlivňují průtočnost plánovaných činností - jde o to, co je TEĎ - nejde o potencionální úzká místa, ale o ty, které nás ohrožují právě teď
b) zásoby - vytváříme si je ve zdrojích - materiálních, lidských, informačních, finančních - ovlivňují ZISK
c) orientace na zisk - jde o to, že náklady na provoz firmy mají být dlouhodobě menší než výnosy - návratnost investovaného kapitálu
5) Faktory ulehčující realizaci strategie (14)
a) Dobrý PIS
b) Vysoce kvalifikovaní zaměstnanci
c) Dobrá prezentace strategie
d) Přesně formulované str. cíle
e) Dostatek času
f) Reálnost str. cílů
g) Konzistentnost str. cílů - synergický efekt
h) Kolektiv schopný zvládat sociální problémy
i) Materiální a nemateriální motivace
j) Vytvoření klimatu
k) Vytvoření organizace dosahující str. cílů
l) Posuzování str. operací na základě přínosu
m) Navázání na firemní kulturu!
n) Výrazné úspěchy v org. - posiluje zbytek pracovníků - předurčuje budoucí činnosti firmy - nejde o úplně přesné kroky, ale o určitý rámec uvažování a činností, které nás k tomu dovedou 
d) Strategie - hlavní str. cíl - jednotlivé oblasti personální strategie - popíšeme cílový žádoucí stav - definujeme dílčí cíle - harmonogram jednotlivých kroků
4) Jak dosáhnout strategie - sledovat:
a) úzká místa organizace - jde o místa, která nás brzdí, mají „brzdící“ vliv na uskutečňování našich záměrů - ovlivňují průtočnost plánovaných činností - jde o to, co je TEĎ - nejde o potencionální úzká místa, ale o ty, které nás ohrožují právě teď
b) zásoby - vytváříme si je ve zdrojích - materiálních, lidských, informačních, finančních - ovlivňují ZISK
c) orientace na zisk - jde o to, že náklady na provoz firmy mají být dlouhodobě menší než výnosy - návratnost investovaného kapitálu
5) Faktory ulehčující realizaci strategie (14)
a) Dobrý PIS
b) Vysoce kvalifikovaní zaměstnanci
c) Dobrá prezentace strategie
d) Přesně formulované str. cíle
e) Dostatek času
f) Reálnost str. cílů
g) Konzistentnost str. cílů - synergický efekt
h) Kolektiv schopný zvládat sociální problémy
i) Materiální a nemateriální motivace
j) Vytvoření klimatu
k) Vytvoření organizace dosahující str. cílů
l) Posuzování str. operací na základě přínosu
m) Navázání na firemní kulturu!
n) Výrazné úspěchy v org. - posiluje zbytek pracovníků
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  strategický cíl
		  		  firemní kultura
		  		  strategické řízení
		  		  personální procesy
		  		  organizace
		  		  adaptační proces
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1) Rozdíl mezi posláním a vizí
 2) Co je to základní strategický cíl organizace
 3) Co je to strategie podniku - cíl x strategie
 4) Jak dosáhnout strategie - sledovat:
 5) Faktory ulehčující realizaci strategie (14)
 6) Příčiny selhání strategie v praxi (8)
 7) Rozdíl mezi personální strategií a personální politikou
 8) Vyjmenujte 4 hlavní personální procesy
 9) Vysvětlete pojetí subsystému
 10) Jaký manažer by měl řídit technický/sociální subsystém
 11) Vysvětlete pojmy tvrdé a měkké kvality v rámci subsystémů
 12) Vysvětlete pojem a rozdíl mezi organizační strukturou a organizační architekturou
 13) Vyjmenujte typy firemní kultury
 14) Vyjmenujte typy firemního chování
 15) Vysvětlete pojem zlaté límce organizace
 16) 4 druhy zdrojů v organizaci
 17) 7 etap vývoje personální řízení - vystihnout, co se v které etapě odehrálo
 18) Vyjmenujte alespoň 7 rolí vedoucího pracovníka
 19) Strategické řízení
 20) Strategické řízení lidských zdrojů
 ...
 ...
 ...
 56) základní personální procesy!
 57) kroky zajištění zaměstnanců
 58) nábor uchazečů z vnitřních zdrojů - dochází ke třem pohybům
 59) multifunkční zaměstnanec
 60) jaká organizace uchazeče zaujme?
 61) Zdroje náboru - přiřadit k dané pozici
 62) Základní pravidla výběru zaměstnanců
 63) Prostředky adaptačního procesu
 64) Čím stabilizujeme?