Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované testové otázky z předmětu Personální analýza

«»
Přípona
.doc
Typ
testy
Stažené
1 x
Velikost
7,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
12030
Poslední úprava
07.05.2018
Zobrazeno
1 093 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Faktory, ovlivňující výkonnost lidského potenciálu:

• Individuální rozdíly mezi jednotlivci - původ, potřeby, přání, motivace a vlastnosti.
• Míra požadavků na kvalifikovaný výkon a kompetence - čím jsou vyšší požadavky, tím vznikají větší rozdíly mezi výkonností jednotlivců.
• Vývoj pracovního potenciálu jednotlivce v průběhu času (zrání, rozvoj, stárnutí)
• Společenské vlivy na jedince
• Teorie atribuce (posuzování lidí) - závisí na našem individuálním přístupu.
• Chování při práci - ovlivňují jej postoje, frustrace, agrese, stres, odpor ke změnám.
• Teorie hodnotové orientace - vliv faktorů, které vedou k výběru práce a k jejich motivaci.
• Role - výkon jedince snižuje především neurčitost role a konflikt rolí.
• Psychologická smlouva

2. Vyjmenujte 5 kompetencí, které nejvýrazněji chybí českým manažerům:

Odpovědnost za:

• Organizační architekturu firmy
• Motivaci zaměstnanců
• Schopnost realizace změn

Klíčové nároky na HR manažery:

• Kompetence v tvorbě a doprovázení změn
• Orientace na potřeby zákazníka/klienta
• Sociální kompetence
• Schopnost zvládat chaotické a nepředvídatelné situace
• Systémové myšlení a přístup
• Odhadovat typologii osobností lidí v závislosti na povolání

Klíčová slova:

lidský potenciál

realizace strategie

pracovní místo

personální strategie

firemní kultura

organizační změny



Obsah:
  • TEST A
    1. Faktory, ovlivňující výkonnost lidského potenciálu:
    2. Vyjmenujte 5 kompetencí, které nejvýrazněji chybí českým manažerům:
    3. Vysvětlete co je sociální subsystém, co obsahuje a jaké nároky jsou kladeny na manažera?
    4. Vyjmenujte 3 věci, na které má vliv spokojenost zaměstnanců a jakým směrem to ovlivňuje?
    5. Jakým ukazatelem se zjišťuje počet odchodů zaměstnanců a jak se počítá?
    6. Vyjmenujte alespoň 5 základních informací nutných k vytvoření designu pracovního místa:
    7. Jaké jsou dvě úrovně personálního řízení a co ovlivňuje rozdělení kompetencí mezi nimi?
    8. Vysvětlete pojmy BCD, BCL, WCD, WCI:
    9. Důsledky absence personálního plánování v organizaci? (5)
    10. Vyjmenujte 4 procesy personálního řízení
    11. Prémiová otázka, co to jsou „zlaté límce“?

    TEST B
    1. Co usnadňuje realizaci strategie? (5 příkladů)
    2. Co je potřeba pro efektivní fungování personálního informačního systému (5)?
    3. Nástroje personálního controllingu (5):
    4. Dělení strategií + příklady:
    5. Design pracovního místa (viz dříve)
    6. Plán snižování zaměstnanců + napsat 3 pojmy
    7. Stavy člověka v průběhu pracovního procesu:
    8. Technický subsystém a nároky na jeho řízení:¨
    9. Index stability:
    10. Zajištění zaměstnance na konkrétní pracovní místo + odpovědnost z hlediska dvojí odpovědnosti personálního řízení:
    11. Dva typy týmů, jaká je diferenciace, integrace a výstupy:

    TEST C
    1. Rozdíl mezi popisem pracovního místa a specifikací pracovního místa:
    2. Model 7K + vyjmenovat alespoň 5 zásad.
    3. Ovlivňování chování lidí (determinanty):
    4. Rozdíl mezi posláním a vizí:
    5. Jaký je vztah mezi organizační strukturou, kulturou a strategií?
    6. Vyjmenujte minimálně 6 oblastí personální strategie:
    7. Jaké jsou pohyby pracovníků v případě vnitřní mobility a jejich charakteristika?
    8. Ukazatele vnější mobility
    9. Vyjmenovat a charakterizovat metody budoucích potřeb zaměstnanců.
    10. Benchmarking

    TEST D
    1. 5 faktorů, které ovlivňují firemní kulturu
    2. Tvorba personální politiky
    3. Jaké jsou podklady pro analýzu pracovních míst?
    4. Rozdíl mezi personální strukturou a architekturou:
    5. Rozdíl mezi realizačním a poradním útvarem:
    6. Vývojové etapy personálního řízení:
    7. Rozdíl mezi personální strategií a personální politikou:
    8. Principy tvorby strategie:
    9. Formy vzdělávání
    10. Jak dosáhneme sdílení organizačních změn?
    11. Standardy manažerských a klíčových kompetencí a jejich hodnocení.
    12. Typy plánů - hledisko věcné a časové: