Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Statě z povinné literatury - Úvod do studia dějin médií

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
11182
Poslední úprava
04.12.2017
Zobrazeno
979 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Informační média
Veřejná média v našem smyslu neexistovala: pošta, noviny
- Za doby římského císařství sice existovala veřejná propaganda, hry apod., ale neexistovalo žádné zpravodajství, na jaké jsme dnes zvyklí.
- Na veřejných prostorách nebyly zveřejňovány žádné informace o politických a společenských každodenních událostech.
o Zprávy o císařské politice a vyšších vrstvách zůstávaly arkánem - tajemstvím.
- Zprávy předávané na velké vzdálenosti byly pro širší obyvatelstvo nedostupné.
- Způsob předávání zpráv v antice:
o Poštovní holubi, vlajkové a ohňové signály, běžci, koňská či lodní pošta.
- Augustus - zřídil státní poštu - „cursus publicus“:
o Doprava vládních písemností
o Materiál, na který se psalo - dřevěné, kovové nebo voskové tabulky, porcelánové střepy, len, kůže, papyrus nebo pergamen.
o Překonaná vzdálenost - 75 km (ale i více) za den
- Označení pošta vznikl z tehdejšího označení stanic jako „posita statio“.

Klíčová slova:

přenos slova

informační média

notový kartel

přenos obrazu

regulace médií

reklama

distribuce



Obsah:
  • Přenos slova a textu
    Informační média
    První, neveřejný přenos zpráv
    Nový střet zájmů: ohrožení tradičních autorit novými diskurzními kulturami
    Notový kartel, trust gramofonových desek
    Novinový oligopol v USA - a znovu podnět k nesprávnému konfliktu mezi ušlechtilým rezonováním a neušlechtilou „senzací“
    Společné zájmy oligopolistů:
    „objektivní zpravodajství“ jako společná výrobní značka
    Poprvé bezdrátový telegraf a telefon
    Rozhlasová reklama, rozhlasové sítě
    Přenos obrazu
    Proces výroby tištěných médií
    Tvůrci tištěných médií
    Cenzura a regulace médií
    Nástup masových tištěných médií
    Funkce a působení tištěných médií
    Inzerce, reklama, distribuce
    Publikum tištěných médií