Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Pomocný materiál - Teorie masové komunikace

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,8 MB
Jazyk
český
ID projektu
11212
Poslední úprava
11.12.2017
Zobrazeno
749 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
I. Mediální účinky
1/ IMPACT (dopad) - setrvalý stav jako výsledek dlouhodobého intencionálního i neintenciálního mediálního působení
2/ INFLUENCE (vliv) - proces, dlouhodobější záměrné nebo nezáměrné působení, které zahrnuje jak roli mediálních obsahů tak mediálních technologií
3/ EFFECT (účinek) - krátkodobá reakce na konkrétní mediální obsahy, která má povahu behaviorální, kognitivní nebo emocionální odezvy

DVA ZÁKLADNÍ PŘÍSTUPY:
A/ Konsensuálně-funkcionální přístup, který chápe média jako funkci statu quo a jejich případné negativní působení chápe jako integrální funkční prvek sociální reprodukce.
B/ Radikálně-kritický chápe mediální působení jako destruktivní a rozkladné pro společnost

Silné účinky - 1/ sdělení (stimul S), 2/ přijímající (organismus O) 3/ účinek (reakceR) S-O-R
a/ mediální sdělení tvořena a distribuována systematickým způsobem a ve velkém rozsahu.
b/ samotná technologie reprodukce a neutrální distribuce maximalizuje vlastní přijetí těchto informací a tudíž i reakci na ně
c/ malý nebo žádný vliv sociální nebo skupinové struktury
d/ všichni adresáti sdělení jsou vnímáni jako sobě rovní a hlavně stejní
e vliv média a informovanost o daném tématu jsou spojité nádoby

Klíčová slova:

mediální účinky

percepce

distribuce

agenda setting

socializace

agrese



Obsah:
  • I. Mediální účinky
    II. Percepce
    III. Subliminální percepce
    IV. Sociální percepce
    V. Teorie přesvědčování (persvaze, persuaze)
    VI. Nerovná distribuce věďení: informační chudoba (digital devide)
    VII. Působení masových médií a role interpersonální komunikace
    VIII. Agenda setting
    IX. Účinky médií na politickou komunikaci
    X. Média jako nástroj socializace
    XI. Agrese a násilí v médiích