Plánování jakosti I - studijní opora
		
		
		
		Popis:
		Obsah plánování jakosti
Plánování jakosti americký odborník J.M. Juran stručně charakterizoval jako „proces formování cílů jakosti a vývoje prostředků pro splnění těchto cílů“. S touto klasickou definicí přibližně koresponduje i definice uvedená v terminologické normě ČSN EN ISO 9000:2006, kde je plánování jakosti definováno jako „část managementu jakosti zaměřená na stanovení cílů jakosti a specifikování procesů nezbytných pro provoz a souvisejících zdrojů pro splnění cílů jakosti“.
Plánování jakosti je jedním ze tří procesů tzv. trilogie jakosti (Juranova trilogie), která charakterizuje náplň managementu jakosti:
1) plánování jakosti;
2) řízení jakosti;
3) zlepšování jakosti.
Výsledkem plánování jakosti, jako procesu formování cílů a přípravy k jejich dosažení, by měl být postup vhodný k dosažení cílů. V průběhu řízení jakosti se činnosti stanovené ve fázi plánování jakosti realizují, hodnotí se skutečně dosahované výsledky a tyto výsledky se porovnávají s plánovanými cíli. V procesu zlepšování jakosti je pak hlavní úsilí soustředěno na zlepšování stávajícího stavu a jeho výsledkem by mělo být dosažení vyšší úrovně jakosti než bylo původně naplánováno.
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  plánování jakosti
		  		  produkty
		  		  způsobilost
		  		  systém měření
		  		  management jakosti
		  		  analýza
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Obsah a význam plánování jakosti
 2. Metodické přístupy k plánování jakosti produktů
 3. Metoda QFD
 4. Metoda FMEA
 5. Analýza způsobilosti procesu
 6. Analýza systému měření
 7. Sedm nových nástrojů managementu jakosti
 
 
 
 
 
  O souborech cookie na této stránce
  Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.