Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové okruhy - Podniková ekonomika

«»
Přípona
.pdf
Typ
státnicové otázky
Stažené
0 x
Velikost
15,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
10768
Poslední úprava
11.09.2017
Zobrazeno
1 363 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Potenciál podniku. Vymezení a objasnění pojmu. Důvody ke studiu potenciálu podniku, využití v podnikové praxi. Pravidla pro poznávání potenciálu. Popis potenciálů podniku - funkční a procesní hledisko. Podnikatelský potenciál. Přístupy k měření potenciálu - kvalitativní popis, stanovení
měřítka. Inovační potenciál. Model inovačního potenciálu podniku (např. dle M. Kováče). Zhodnocení metody GM-Trend.


Potenciál podniku
• potenciál = souhrn schopností, celková schopnost něco udělat, určitý komplex konkurence schopnosti podniku, pravděpodobnost možné změny.
• Potenciálem je, když se firma dokáže znovu dostat do podvědomí svých zákazníků, oslovit je a znova prodávat. Je to možnost, kterou může daná firma využít.
• Potenciál je vlastněn určitým nositelem a ten může nabývat různé formy - přírody živé, přírody neživé, umělé a formy lidského společenství (možné i kombinace)

Pravidla pro rozpoznání potenciálu
1. Proč? - abychom mohli zkoumat potenciál firmy, musíme určit, v jakém intervalu se nachází žádoucí a očekávaná rovnováha zkoumaného systému (interval normality)
2. Proto! - potenciál jako charakteristika jevu » potenciál jako faktor změny » potenciál jako příčina změny » potenciál jako důsledek = změna
3. Čím je větší očekávání vzájemného využití dvou potenciálů, tím je větší jejich vzájemná přitažlivost a naopak, přičemž očekávání lze chápat jako vnímání potenciálu v podobě silné nebo slabé stránky, příležitosti či ohrožení.
4. Čím je větší účelnost a užitečnost reálného spojení (využití) dvou potenciálů, tím je větší pevnost jejich spojení a naopak.
5. Každé reálné spojení dvou podnikatelských potenciálů doprovází jejich závislost.
6. Malá účelnost a užitečnost reálného spojení dvou podnikatelských potenciálů nese vysokou odstředivost k tomuto spojení a naopak.
7. Každý podnikatelský potenciál je obvykle spojen s více podnikatelskými potenciály, a tudíž se nachází v síti.
8. Změna je důsledkem vývoje gravitačního pole.
9. Prostředí permanentně nahrazuje staré příležitosti novými ohroženími, proto nahrazuje své staré slabiny novými silnými stránkami.
10. Příležitost je za určitých okolností ohrožením a naopak.
11. Každý jev v podnikání (resp. společnosti) lze popsat kombinací vnitřních a vnějších sil, charakteristikami času a míry nezvratnosti.
12. Zákon nejsilnějšího a nejslabšího (nejsilnější ovládá slabší, ale nakonec nejsilnějšího ovládne slabší).

Klíčová slova:

potenciál podniku

podnikatelské prostředí

intrapodnikání

produktivita

kalkulace

diagnostické hodnoty



Obsah:
  • 1. Potenciál podniku.
    2. Podnikatelské prostředí.
    3. Progresivní podnikatelská infrastruktura.
    4. Regionální a územní aspekty podnikání.
    5. Velký podnik a velké podnikání.
    6. Síťové podnikání a podniky.
    7. Podnik a intrapodnikání.
    8. Méně obvyklé typy podniků a podnikání.
    9. Konkurenceschopnost podniku.
    10. Měření a hodnocení výkonnosti podniku.
    11. Produktivita.
    12. Pyramidová analýza vrcholových ukazatelů výkonnosti podniku.
    13. Balanced Scorecard (BSC). Definice a význam BSC.
    14. Kalkulace jako nástroj vnitropodnikového řízení.
    15. Riziko v podniku a v podnikání.
    16. Teoretické základy diagnostikování podniku.
    17. Diagnostika hodnoty podniku a bonita podniku.
    18. Diagnostika podnikových problémů a jejich modelování.
    19. Diagnostika silných a slabých stránek podniku.
    20. Krizové situace v podniku a jejich řešení.
    21. Základy projektování rozvoje podniku a podnikání.