Plánování jakosti II - učební text
		
		
		
		Popis:
		Plánování jakosti americký odborník J.M. Juran stručně charakterizoval jako „proces formování cílů jakosti a vývoje prostředků pro splnění těchto cílů“. S touto klasickou definicí přibližně koresponduje i definice uvedená v terminologické normě ČSN EN ISO 9000:2006, kde je plánování jakosti definováno jako „část managementu jakosti zaměřená na stanovení cílů jakosti a specifikování procesů nezbytných pro provoz a souvisejících zdrojů pro splnění cílů jakosti“.
Plánování jakosti zahrnuje široké spektrum aktivit, jejichž prostřednictvím se stanovují a dosahují cíle v oblasti jakosti. K hlavním aktivitám plánování jakosti lze například přiřadit:
• stanovení cílů jakosti a jejich rozpracování v organizaci;
• 
plánování systému managementu jakosti;
• 
zpracování plánů jakosti (dokumentů, které specifikují postupy a související zdroje, které se musí použít pro specifický projekt, produkt, proces nebo smlouvu);
• 
plánování znaků jakosti produktů;
• 
plánování jakosti procesů a ověřování jejich způsobilosti;
• 
plánování preventivních opatření s cílem minimalizovat riziko vzniku neshod;
• 
plánování kontrol jakosti;
• 
plánování systémů měření a ověřování jejich způsobilosti.
V současném vývoji managementu jakosti význam plánování jakosti neustále narůstá a jeho aktivity významně rozhodují o konkurenceschopnosti firem. Podstatná část aktivit plánování jakosti se realizuje v předvýrobních etapách a jejich cílem je zajistit potřebnou jakost navrhovaných produktů a procesů. Pro tyto aktivity se používá souhrnné označení „plánování jakosti produktů“. Plánování jakosti produktů zahrnuje všechny aktivity managementu jakosti v předvýrobních etapách od návrhu jakosti produktu přes návrh procesu a ověření jeho způsobilosti až po průběh ověřovací výroby.
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  plánování jakosti
		  		  kontrola
		  		  řízení
		  		  jakost produktů
		  		  index způsobilosti
		  		  nestandardní situace
		  		  jakost projektu
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Plánování jakosti, plán jakosti, plán kontroly a řízení 7
 1.1 Plánování jakosti 7
 1.2 Plán jakosti 10
 1.3 Plán kontroly a řízení 16
 2. Přístupy k plánování jakosti produktů 22
 2.1 Pokročilé plánování jakosti produktů (apqp) 22
 2.2 Proces schvalování dílů do sériové výroby (ppap) 37
 3 Pokročilé postupy aplikace vybraných metod plánování jakosti 45
 3.1 Metoda qfd - matice matic 45
 3.2 Současné přístupy k metodě fmea 53
 3.3 Analýza stromu poruchových stavů (fta) 60
 4 Vypovídací schopnost indexů způsobilosti procesu 67
 4.1 Indexy způsobilosti procesu a jejich vzájemné vztahy 67
 4.2 Citlivost indexů způsobilosti na změny procesu 76
 4.3 Faktory ovlivňující vypovídací schopnost indexů způsobilosti procesu 84
 5 Postupy analýzy způsobilosti procesů v nestandardních situacích 91
 6 Analýza způsobilosti procesu v případě neměřitelných znaků jakosti 97
 7 Analýzy systémů měření 104
 7.1 Vyhodnocení stability, strannosti a linearity měření 105
 7.2 Analýza opakovatelnosti a reprodukovatelnosti měření (grr analýza) 119
 8 Analýza systémů měření při kontrole srovnáváním 135
 9 Řešení problémů postupem global 8d 141
 10 Management jakosti projektů 146
 10.1 Základy managementu projektů 146
 10.2 Management jakosti projektů 151
 11 Klíčové pojmy 159
 12 Klíč k odpovědím na otázky 162
 
 
 
 
 
  O souborech cookie na této stránce
  Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.