Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Přednášky z předmětu Podniková ekonomika a strategie

«»
Přípona
.doc
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
5,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
10725
Poslední úprava
28.08.2017
Zobrazeno
970 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
OT1: UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY PŘEDMĚTU

1) Analýza externího a interního prostředí

Prognózování externího prostředí
Prognostické metody
1. Matematicko-statistické
- extrapolační
- ekonomicko-matematické modelování
2. Heuristické metody
- Delfská metoda
- brainstorming
- brainwriting
- metoda scénářů
3. Cílově orientované
- strom významnosti

Jedním ze způsobů, jak překonat obtížnost prognózování a nejistotu budoucího vývoje, je pohled na vývojové trendy okolí.

2) Analýza interního prostředí
- Interní analýza zkoumá, identifikuje a interpretuje vnitřní schopnosti podniku.
- Spolu s externí analýzou tvoří východisko pro formulaci strategie.
- Elementární výsledky analýzy se označují jako
a) silné stránky (přednosti)
b) slabé stránky (nedostatky).
- Silná stránka: zručnost, schopnost, hodnotný zdroj, předpoklad, potenciál, aktivum.
- Slabá stránka: něco co podniku chybí anebo provádí slabě (ve srovnání s jinými) nebo nějaká podmínka, která ho uvádí do nevýhody.
- Rozmanitost výsledků interní analýzy
- potřeba uspořádání a klasifikace.

Klíčová slova:

podniková ekonomika

pojetí podniku

podnikatelská strategie

konkurenceschopnost

implementace

strategické řízení



Obsah:
  • OT1: Uvedení do problematiky předmětu
    OT2: Soudobé pojetí podnikové ekonomiky a strategie
    OT3: Organické pojetí podniku - vymezení potenciálu
    OT4: Koncepce metody GM - Trend
    OT5: Organické pojetí podniku - limity racionality potenciálu
    OT6: Volba podnikatelské strategie s ohledem na podnik a odvětví
    OT7: Vývoj a trendy v podnikových a funkčních strategiích
    OT8: Konkurenceschopnost jako základ konkurenční strategie podniku
    OT9: Mechanismus tvorby podnikové strategie s ohledem na ekonomiku podniku
    OT10: Systém strategického řízení firmy s ohledem na soudobé podnikatelské prostředí
    OT11: Aplikace metody GM - Trend - tvorba variant
    OT12: Implementace metody GM - Trend - testování a simulace variant
    OT13: Přednáška odborníka z praxe
    OT 14: Kolokvium