Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované okruhy z předmětu Marketingové řízení

«»
Přípona
.pdf
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
1,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
10682
Poslední úprava
21.08.2017
Zobrazeno
871 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
KONCEPT JÁDRA MARKETINGU

DEFINICE MARKETINGU

POHLED EKONOMŮ
Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od prodejce ve směnném procesu a naopak.

POHLED MARKETINGOVÝCH SCHOLASTIKŮ
(Kotler, Drucker, Levitt)

Zákazník a jeho potřeby jsou středobodem „marketingového vesmíru“. Funkce marketingu spočívá v identifikaci zákazníkových potřeb, aby bylo možné tyto potřeby uspokojovat, je třeba neustále inovovat.

Peter Drucker: „There is only one valid definition of business purpose: to create a customer.“
Theodore Levitt: „Customer buy a quarter‐inch holes not quarter inches drills.“ - Zákazník nekupuje výrobek, ale jeho užitnou hodnotu (nekupuje vrtáky, ale díry).

POHLED PRAKTIKŮ
(Americká marketingové asociace)

Marketing (MŘ) je procesem plánování a provádění koncepce, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, zboží, služeb s cílem vytvářet směny, které uspokojují cíle jednotlivce a organizací.“

Marketingové řízení = řízení poptávky (negativní - zubní vyšetření, nulová - jazykové kurzy, latentní - bezpečné cigarety, klesající - církev)

Základní kameny marketingového řízení:
‐ ANALÝZA - poznávání trhů a principů jejich fungování, hledání tržních mezer
‐ PLÁNOVÁNÍ - příprava a realizace marketingových strategií a taktických operací
‐ APLIKACE (IMPLEMENTACE)
‐ KONTROLA - kontrola průběhu marketingových aktivit a jejich soulad se situací na trhu

Klíčová slova:

marketing

chování zákazníka

segmentace trhu

marketingová komunikace

marketingový výzkum



Obsah:
  • Koncept jádra marketingu
    Historické milníky ve vývoji marketingu
    VNější marketingové prostředí
    Chování zákazníka
    Segmentace trhu
    Klasické instrumentárium marketingu
    Marketingová komunikace
    Marketingový výzkum