Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 642   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky ze Strategického managementu

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
2 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
8756
Poslední úprava
26.09.2016
Zobrazeno
710 x
Autor:
katerina.loumova
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
1. Management změny

Změny jsou nevyhnutelným projevem reality. Změna je jedinou jistotou.
Taylorovské období managementu - první desetiletí dvacátého století
- o něj se opírají současné přístupy managementu
- nedostatky: nedostatečná pružnost a adaptabilita

Nedostatky v řízení - běžné systémy řízení jsou statické
- lidé se změnám brání, nové v sobě nese riziko neúspěchu

Základní pojmy:
Změna/inovace = posun prvků ekonomického organismu nebo vztahů mezi nimi
- změny věcné (výrobky, technologie) x změny řízení (přístup managementu)
Management změny (management of change, MoC)
- pasivní aspekt: připravenost reakcí na vnější a vnitřní podněty
- aktivní aspekt: volba předmětu změny, její příprava, realizace a využívání
Invence - kvalitativní změna ve struktuře vědění jednotlivce nebo společnosti
Neshoda - nesplnění specifikovaného požadavku
Náprava - okamžité opatření, řešící negativní důsledky neshody
Nápravné opatření - s cílem odstranit příčiny existující neshody, aby se zabránilo jejich opakovanému výskytu
Preventivní opatření - s cílem odstranit příčiny možné neshody, aby se zabránilo jejich výskytu
Objektivní důkaz - informace, jejíž pravdivost může být prokázána na základě skutečností získaných pozorováním, měřením, zkoušením nebo jinými prostředky

Klíčová slova:

management změny

strategický management

prosperita

organizace

podnikatelské plány

globalizace



Obsah:
  • 1. Management změny
    2. Strategický management - jeho úloha a metody
    3. Strategický management - strategický cyklus (příprava, realizace, kontrola)
    4. Prosperita organizace
    5. Tradiční a moderní názory na výkonnost organizace a její měření
    6. Podnikatelské plány
    7. Projektové řízení
    8. Restrukturalizace a revitalizace firmy - význam, přístupy
    9. Vliv globalizace na ekonomiku a management
    10. Identita firmy, kultura firmy, manažerská etika