Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Mezinárodní obchod a marketing - vypracovaný okruh ke státnicím

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
4 x
Velikost
1,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
8761
Poslední úprava
03.10.2016
Zobrazeno
1 010 x
Autor:
katerina.loumova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Základní koncepce mezinárodního marketingu, vývozní marketing, globální marketing, interkulturní marketing.

-charakter české ekonomiky → nutnost zapojit se do mezinárodního obchodu
• malý vnitřní trh
• omezenost přírodních zdrojů
• omezenost kapitálových zdrojů
• vysoký stupeň specializace průmyslu

Mezinárodní marketing
= filozofie podnikání, konkrétní strategie firmy
• podnikatelská filozofie zaměřená na uspokojování potřeb a přání zákazníků na mezinárodních trzích
• cílem mezinárodní marketingové strategie je optimalizovat firemní zdroje a vyhledávat podnikatelské příležitostí na mezinárodních trzích a využívat tak svoje konkurenční výhody

Klíčová slova:

mezinárodní marketing

mezinárodní prostředí

vývojové trendy

akreditiv

bankovní instrumenty

smluvní zajištění

pojištění rizik



Obsah:
  • 1. Základní koncepce mezinárodního marketingu, vývozní marketing, globální marketing, interkulturní marketing.
    2. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza).
    3. Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním prostředí.
    4. Formy vstupu na mezinárodní trhy - vývozní a dovozní operace (prostřednické vztahy, výhradní prodej, obchodní zastoupení, piggyback, exportní aliance).
    5. Formy vstupů na mezinárodní trhy nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising, smlouvy o řízení, zušlechťovací operace, výrobní kooperace).
    6. Kapitálové vstupy podniků na zahraniční trhy (fúze, akvizice, investice na zelené louce, společné podnikání, strategické aliance).
    7. Vývojové trendy v mezinárodní distribuci.
    8. Hlavní rizika mezinárodního podnikání a možnosti jejich omezení.
    9. Dodací podmínky v mezinárodních kupních smlouvách, Incoterms 2000, kritéria pro volbu podmínek.
    10. Dokumentární akreditiv a dokumentární inkaso.
    11. Směnka a šek a jejich použití v mezinárodním obchodě.
    12. Zajišťovací bankovní instrumenty.
    13. Cla, celní řízení, celní režimy a používané dokumenty.
    14. Smluvní zajištění mezinárodních přepravních operací podle jednotlivých dopravních oborů, používané dokumenty.
    15. Pojištění rizik v mezinárodním obchodě, pojištění přepravních rizik, úvěrových rizik, odpovědnosti za škodu a další používané druhy pojištění.
    16. Úvěry v mezinárodním obchodě, jejich hlavní druhy a rizika s nimi spojená.
    17. Factoring, forfaiting, leasing.
    18. Zvláštní obchodní operace (kompenzace, vazbové obchody, reexporty, switche).