Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Nekalé obchodní praktiky, nekalá soutěž. Etické otázky ochrany spotřebitele.

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
3 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
10753
Poslední úprava
04.09.2017
Zobrazeno
1 325 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Tato seminární práce je zaměřena na podnikatelskou etiku, tedy chování firem jak v České republice, tak také v zahraničí. Práce je zaměřena především na vymezení a zmapování důležitých pojmů v oblasti nekalých obchodních praktik, nekalé soutěži a také v oblasti etických otázek ochrany spotřebitele.
V současné době je velmi důležité, aby podnikatelské subjekty přistupovali k etické stránce aktivně a se zájmem etiku v podnicích prosazovat, udržovat a také řídit. Řada neetických konfliktů vzniká kvůli penězům a moci.
Cílem této semestrální práce je nastínit teoretické poznatky o dané problematice a následně uvést konkrétní příklady ve společenské praxi.

Klíčová slova:

obchodní praktiky

nekalá soutěž

etické otázky

ochrana spotřebitele

nekalé praktiky



Obsah:
  • 1. Úvod 1
    2 Teoretická část 2
    2.1 Nekalé obchodní praktiky, nekalá soutěž 3
    2.1.1 Vymezení základní pojmů k nekalým obchodním praktikám 3
    2.1.2 Vymezení základních pojmů k nekalé soutěži 4
    2.1.3 Právní prostředky ochrany proti nekalé soutěži 6
    2.2 Etické otázky ochrany spotřebitele 7
    3 Praktická část 8
    3.1 Příklad z praxe - kamikaze versus redbull 9
    3.2 Příklad z praxe - coca cola versus pepsi 9
    3.3 Příklad z praxe - šmejdi 10
    3.4 Příklad z praxe - neetické chování prodejců 11
    4 Závěr 13
    4.1 Vlastní pohled a názor - nikol čočková 14
    4.2 Vlastní pohled a názor - barbora čechová 15
    4.3 Vlastní pohled a názor - aneta valterová 15
    4.4 Vlastní pohled a názor - simona štalzerová 15
    Seznam použitých zdrojů 17

Zdroje:
  • Zákon č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník. [online]
  • Zákon č. 40/2009 Sb., Trestní zákoník.[online]
  • FRÁNEK, Tomáš. Jak se šidí v obchodech: Deset triků, které zdraží nákup. In: Aktuálně.cz [online]