Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Orální, totální a bilingvální metoda vzdělávání

«»
Přípona
.ppt
Typ
prezentace
Stažené
1 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
3338
Poslední úprava
19.05.2014
Zobrazeno
1 532 x
Autor:
josef.trousil
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
- rozdílnost přístupů vychází z pohledu na samotné sluchové postižení:
- medicínský, monoligvální/monokulturní - hluchota jako defekt/hendikep
- kulturní, bilingvální/bikulturní - hluchota jako kulturní odlišnost
- volba vzdělávacího programu je plně v kompetenci ředitele školy

Orální metoda vzdělávání

- V Evropě od Milánského kongresu (1880) až do 60. let 20. století
- vyloučení jakýchkoliv posunků ze vzdělávání neslyšících
- nepřipouští používání znakového jazyka
- všechno musí být obětováno jedinému cílu - naučit neslyšící dítě mluvit
- naučit se mluvit je však pro prelingválně zcela neslyšící dítě ze všeho těžkého to nejtěžší
- vyhovuje jen některým dětem s vadou sluchu (ohluchlým a nedoslýchavým )

Klíčová slova:

vzdělávaní

metody

komunikace

postižený

charakteristika

škola

sluchové postižení



Obsah:
  • Orální metoda vzdělávání
    orální metody:
    Totální komunikace ve vzdělávání sluchově postižených
    Bilingvální metoda vzdělávání

Zdroje:
  • JABŮREK, J. Bilingvální vzdělávání neslyšících. Praha : Septima, 1998.
  • KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha : Karolinum, 2002.
  • PULDA, M. Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno : MU, 1994.
  • PULDA, M. Včasná sluchově-řečová výchova malých sluchově postižených dětí. Brno : MU, 2002.