Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Soubor přednášek z předmětu Poradenství pro manažery a podnikatele

«»
Přípona
.docx
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
0,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
10757
Poslední úprava
04.09.2017
Zobrazeno
1 376 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. přednáška - SLUŽBY (1. část)

Sektor služeb
- Průmysl služeb patří v dnešní době mezi klíčová odvětví většiny ekonomik.
- Díky moderním technologiím přecházejí lidé do sféry služeb.
- Podle tabulek zaměstnanosti ve službách zaostává Česká republika za celkovým průměrem Evropské unie o cca 12%. Máme tedy ještě potenciál k rozšíření nabídky služeb.

Definice služeb
- „Služba je proces s nehmotným výstupem, který je realizován poskytovatelem služby, a který má za cíl uspokojit nehmotné potřeby zákazníka.“
- Zkráceně: „Služba je proces s nehmotným výstupem.“
- Pod termínem služba si tedy můžeme představit, že se „něco udělá“ pro zákazníka nebo se zákazníkem, aniž by tento dostal nějaký hmotný produkt.
- Zákazník je kdokoli, kdo dostává výstupy z procesu.

Rozdělení služeb
Základní dělení služeb:
- služby komerčního charakteru,
- služby nekomerčního charakteru (nadace, charity, církve, některé státní služby - policie, hasiči, školy apod.).
Další členění dle různých kritérií:
- podle toho, kdo službu provádí,
- podle vztahu služby k výrobkům,
- podle toho, kdo službu hodnotí, atd.

Charakteristiky služeb
Služby mají společné 4 základní vlastnosti:
1) Nehmotnost - službu si před koupí nelze prohlédnout. Zhmotmění služby do jisté míry lze provést pomocí propagačních materiálů, zaměstnanců společnosti, vybavení, vzhledu provozovny. Důležitou roli mají též reference.
2) Neoddělitelnost - vázanost služby na zákazníka nebo poskytovatele.
3) Variabilita - kvalita služby může kolísat dle momentálních dispozic poskytovatele.
4) Pomíjivost - služby nelze připravit do zásoby, uskladnit a prodat později.

Klíčová slova:

poradenství

služby

marketing

finanční řízení

řízení kvality

etika

inovace



Obsah:
  • 1. Přednáška - služby (1. část)
    2. Přednáška - služby (2. část)
    3. Přednáška - úvod do poradenství
    4. Přednáška - marketing poradenské firmy
    5. Přednáška - prodej poradenské firmy
    6. Přednáška - finanční řízení poradenské firmy
    7. Přednáška - řízení kvality v poradenské firmě
    8. Přednáška - inovace a etika v poradenské firmě
    9. Přednáška - malé a střední podnikání
    10. Přednáška - vlastní poradenství