Popis:
		OT2: Pojetí jakosti, měření spokojenosti zákazníků, státní regulace jakosti
Používání pojmů kvalita (jakost) 
Norma ČSN EN ISO 9000: 
1) Kvalita - pojem preferovaný, jakost - pojem dovolený. Mnozí odborníci na jakost (např. Nenadál, 2008) zastávají názor, že pojmy kvalita a jakost jsou synonyma. 
- Kvalita - stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků /ČSN EN ISO 9000:2006/ 
- Inherentní znaky - takové, které jsou neoddělitelně spjaté s podstatou produktu (pevnost, vlastnosti produktu
- Kvalitu posuzuje nejen zákazník, nýbrž i další zainteresované strany
2) Zainteresované strany = subjekty, které mají zájem na kvalitě produktu: 
a) zákazníci, 
b) společnost, 
c) zaměstnanci, 
d) vlastníci, 
e) věřitelé, 
f) partneři, 
3) Spokojenost zákazníka - vnímání zákazníka týkající se splnění jeho požadavků.
Kvalita je relativní: 
- musíme ji vztahovat k požadavku konkrétního příjemce produktu, 
- mění se v čase: 
- mění se nároky zainteresovaných stran, 
- nabídky konkurence mění postoje zákazníků, 
- v průběhu života produktu dochází ke změnám jeho vlastností 
Externí a interní zákazníci 
- Každý proces v organizaci je ve dvou rolích: 
a) odběratelem předcházejícího procesu,
b) dodavatelem následujícího procesu. 
- Od požadavků externích zákazníků je nutno odvodit požadavky na interní procesy.
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  paretova analýza
		  		  teorie variability
		  		  zlepšování kvality
		  		  six sigma
		  		  poka-yoke
		  		  model excelence
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- OT2: Pojetí jakosti, měření spokojenosti zákazníků, státní regulace jakosti
 OT3:Současný přístup k managementu kvality
 OT3: Paretova analýza
 OT4: Ekonomické aspekty kvality
 OT6: Přístup Total Quality Management (TQM)
 OT7: Teorie variability
 OT8: Statistická regulace procesů
 OT8: Analýza a zlepšování kvality
 OT9: Six Sigma
 OT10: Analýza rizik pomocí stromu poruch
 Řízení kvality návrhu a vývoje a příslušné metody prevence
 Metoda FMEA
 Poka - Yoke
 Systémy managementu organizací podle mezinárodních standardů
 ČÁST 1 Systémy managementu organizací podle mezinárodních standardů
 ČÁST 2 Měření a zvyšování výkonnosti organizace pomocí Modelu excelence EFQM