Popis:
		Společnost a kultura
•Společnost - skupina jednotlivců, která je charakterizována společnými zájmy a může mít i svou vlastní kulturu a instituce. Členové společnosti mohou pocházet z různých etnických skupin. 
•Společnost - systém vzájemných vztahů 
Funkce společnosti 
•zajišťování a ovlivňování biologické reprodukce 
•plnění výrobních, sociálních, politických a duchovně-kulturních funkcí 
•nositel, tvůrce i uživatel kulturního bohatství 
Definice kultury 
•„Historicky podmíněný souhrn hmotných a duchovních hodnot vytvořených a vytvářených lidstvem v procesu společenské a historické praxe a charakterizující historicky dosažený stupeň ve vývoji společnosti.“ 
•„Kultura nebo civilizace je komplexní celek, který zahrnuje poznání, víru, umění, právo, morálku, zvyky a všechny ostatní schopnosti a obyčeje, jež si člověk osvojil jako člen společnosti.“
•„Kultura je společné naprogramování mysli, které odlišuje členy jedné skupiny od druhé...“ 
Kultura je: 
- specifický způsob života, 
- soubor hodnot (materiálních a duchovních) 
- vzory chování 
- tvořivá (tvůrčí) činnost a její produkty 
- systém znaků, idejí a symbolů 
- proces osvojování si světa 
- produkt, poněvadž byla záměrně tvořena člověkem, 
- je historická, vzniká a utváří se spolu s vývojem lidstva v čase a prostoru, 
- je selektivní, protože se uskutečňuje v procesu výběru a vývoje, 
- lze se jí učit.
Kultuře se učíme 
Zdroje učení: 
• národnost 
• rodina 
• etnická skupina 
• vzdělání 
• náboženství 
• sociální třída 
• povolání 
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  společnost
		  		  kultura
		  		  globalizace
		  		  management
		  		  korporace
		  		  trhy
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Společnost a kultura
 Organizační kultura
 Globalizace a postmoderna
 Interkulturní komunikace a multikulturalita
 Globální produkty a trhy
 Mezinárodní management
 Národní a nadnárodní korporace