Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Aliatel, a.s. - na cestě k učící se organizaci

«»
Přípona
.doc
Typ
bakalářská práce
Stažené
0 x
Velikost
1,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
12058
Poslední úprava
14.05.2018
Zobrazeno
411 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Bakalářská práce ukazuje, jak je možno systémově přistoupit k zavádění a rozvoji procesů, které souhrnně vytvářejí v organizaci podmínky splňující kritéria „učící se organizace“.
První, spíše teoretická část, je věnována definicím a výkladu termínu učící se organizace. Autor zde vychází z dnes již klasického pohledu M. Sengeho, který je zde nejvíce rozpracován, a z modernějších prací Philippa G. Rosengartena a Ivany Tiché.
V druhé, praktické části, je konkrétně rozvedena situace ve firmě Aliatel, a.s. Na této modelové firmě je provedena diagnostika z hlediska učící se organizace. Její výsledky jsou podkladem pro podrobnější zpracování charakteristiky organizace.
V práci byl kladen důraz na vytvoření uceleného systému strategického vnímání organizace vycházejícího z principů učící se organizace.

Klíčová slova:

informace

znalosti

organizace

učení

implementace konceptu

znalosti

životní cyklus



Obsah:
  • 1.ÚVOD 10
    1.1 Vymezení tématu práce a důvod výběru tématu 10
    1.2 Společnost a učení 10
    1.3 Současný stav využívání znalostí v ČR a ve světě 11
    1.4 Cíl práce 12
    1.5 Struktura práce 12
    2. VÝZNAM INFORMACÍ A ZNALOSTÍ 15
    2.1 Znalost 15
    2.2 Význam získávání správných a pravdivých informací a znalostí 16
    2.3. Integrace znalostí ve firmě 16
    2.4 Znalosti organizace 17
    2.5 Důvody zavádění a přínosy znalostních technologií 18
    2.6 Tvorba znalostní organizace 23
    2.7 Znalostní management 25
    2.7.1 Vznik znalostního managementu 25
    2.7.2 Pojem ZM 26
    2.7.3 Význam znalostního managementu v organizaci 27
    3. UČÍCÍ SE ORGANIZACE 29
    3.1 Současné trendy v řízení organizace 29
    3.2 Východiska 31
    3.3 Charakteristika učící se organizace 32
    3.4 Učící se organizace podle Petera Sengeho 36
    4. ORGANIZAČNÍ KULTURA 43
    4.1 Typologie firemní kultury podle T.B. Deale a A.A. Kennedyho 44
    4.2 Typologie podle životní fáze firmy 46
    5. IMPLEMENTACE KONCEPTU UČÍCÍ SE ORGANIZACE 48
    5.1 Metodologie 48
    5.2 Představení firmy Aliatel, a.s. 52
    5.2.1 Profil společnosti 52
    5.2.2 Poslání společnosti 53
    5.2.3 Cíl společnosti 53
    5.2.4 Vize společnosti 54
    5.2.5 Základní ekonomické ukazatele 54
    5.3 Diagnostika organizace 55
    5.3.1 Životní cyklus 55
    5.3.1.1 Životní cyklus odvětví 55
    5.3.1.2 Životní cyklus organizace 56
    5.3.2 Analýza vnitřního prostředí 56
    5.3.2.1 Metoda 7S 56
    5.3.2.2 Analýza vnitřního prostředí metodou 7S 59
    5.3.3 Typologie organizací 62
    5.3.4 Znalostní management 64
    5.3.4.1 Znalostní strategie 64
    5.3.4.2 Fáze znalostního uvědomění organizace 65
    5.3.5 Diagnostika konkrétní organizace z hlediska charakteristik učící se organizace 69
    5.3.5.1 Charakteristiky učící se organizace dle Sengeho 69
    5.3.5.2 Charakteristiky učící se organizace dle Rosengartena 70
    5.3.5.3 Charakteristiky učící se organizace dle Tiché 72
    5.3.5.4 Porovnání dotazníků Rosengartena a Tiché 73
    6. VYHODNOCENÍ 75
    6.1 Zhodnocení výsledků 75
    6.2 Řešení znalostního managementu 79
    6.3 Praktický nástin využití znalostního systému 82
    6.4 Čemu se věnovat v budoucnu 84
    7. ZÁVĚR 86
    8. SEZNAM ZDROJU 87
    9. PŘÍLOHY 90