Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované zkouškové otázky z předmětu Komunikační systémy BOM

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
3 x
Velikost
6,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
12388
Poslední úprava
09.07.2018
Zobrazeno
646 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Informační podpora řízení. Procesy řízení. Zdroje zpráv. Telekomunikace. Dokumentace spojení v bezpečnostních sborech
Problematika krizového řízení je značně složitá. Pracuje se zde s lidmi, materiálními, finančními a dalšími prostředky. Existuje celá řada možných řešení a postupů vedoucích k požadovaným cílům:
- Snížit riziko vzniku nežádoucí mimořádné události / krizové situace
- Zmírnit následky již nastalé mimořádné události / krizové situace
- Efektivně zabezpečit návrat postižené oblasti či organizace do běžného "normálního" stavu.
Procesy řízení
Administrativní proces řízení - podporuje vyřizování běžných každodenních rutinních činností administrativního charakteru. Procesy bývají dobře strukturované, jednoduché, pouze s malým počtem alternativních možností a obvykle spojené s formuláři nebo jinými dokumenty.
Účastníkem - většinou ale pouze příležitostným - může být téměř každý v organizaci. Není požadována vysoká průchodnost ale spíše vysoká dostupnost. Příklady takovéhoto procesu jsou vystavení objednávky, registrace vozidla, vyřízení reklamace apod.
Ad hoc proces řízení - představuje procesy, jejichž průběh není předem popsán ani standardizován. Tyto procesy jsou většinou unikátní, definované samotnými účastníky v okamžiku potřeby, důležitá je tak snadná definovatelnost a dynamická modifikovatelnost procesu, nevyžaduje se vysoká průchodnost. Celý proces je jedinečný, účastník se ale podílí na řadě podobných opakovatelných podprocesů. Příkladem ad hoc procesu například vyřízení nestandardní reklamace.
Kolaborativní proces řízení - je zaměřeno především na řízenou spolupráci účastníků procesu. Procesy jsou typicky dynamické a spíše méně strukturované, naplněné kreativní činností účastníků. Průchodnost nebývá rozhodující. Příkladem může být tvorba dokumentace.
Produkční proces řízení - podporuje především podnikové a firemní procesy, které vytváří produkt nebo přidanou hodnotu k produktu. Procesy bývají podrobně strukturované, formalizované a kvůli velmi častému opakování také výrazně optimalizované. Důraz je kladen na vysokou průchodnost vedoucí k vysoké produktivitě
Zdroje zpráv - Lidé, stroje, nosiče.Na jejich přenos je zpravidla využitý akustický signál (zkoumá akustika) je to část fyziky (vědný a technický odbor) zaobírá mechanickými kmity a vlnami v plynných, kapalných a tuhých prostředích, jejich vznikem, šířením a detekcí.
Telekomunikace - Vědní a technické odvětví sdělovací techniky vytvářející technické, praktické a systémové podmínky pro realizaci veřejných komunikačních sítí pro přenos informací mezi dvojicemi nebo skupinami účastníků oběma směry dialogovým způsobem.

Klíčová slova:

procesy řízení

přenosové cesty

modulace

informační management

meteorologický systém

informační management



Obsah:
  • 1. Informační podpora řízení. Procesy řízení. Zdroje zpráv. Telekomunikace. Dokumentace spojení v bezpečnostních sborech
    2. Základní pojmy komunikační techniky. Kritické informační potřeby. Přenosový kanál
    3. Teorie informace - pojem, množství, východiska, vlastnosti a systémový management. Speciální management a jeho funkce. Druhy číselných soustav.
    4. Tok informací v podniku. Oborové zdroje informačního managementu. Druhy radiového provozu. Antény pro dlouhé a střední vlny.
    5. Informační audit v bezpečnostních sborech. Atributy informačních technologií. Pravidla radiokomunikace
    6. Specifika činností bezpečnostních organizací. Druhy antén, kabelů a možnosti připojení. Vlastnosti a charakteristiky dipólu.
    7. Role a působnost informačního manažera. Typy rozhodovacích procesů. Informace pro rozhodování informačního manažera v bezpečnostních složkách. Antény mobilních sítí GSM.
    8. Přenosové systémy. Přenosová média. Druhy telefonií. Rádiová přenosová cesta. Funkce a druhy převaděčů. Strukturovaná kabeláž.
    9. Datová síť. Buňková radiová síť. Spektrum radových frekvencí. Postavení informačního manažera v organizačních strukturách bezpečnostních sborů.
    10. Základní pojmy elektromagnetického vlnění a šíření rádiových vln. Vysílače - blokové schéma, klasifikace, vlastnosti, ladění
    11. Rádiové přenosové cesty, eliminace útlumu, radiové prostředky. Přijímače - blokové schéma, technické parametry (zkreslení, selektivita, citlivost,…)
    12 Druhy modulací, princip amplitudové modulace, příklad a provozu a využití v bezpečnostních sborech.
    13 Digitální modulace - vzorkování a kvantování, hierarchie digitálních přenosových sítí, příklady využití u bezpečnostních složek.
    14 Způsoby komunikace v datových sítích. ISDN služby. IP telefonie. Informační systémy policie.
    15. Klasifikace informačních systémů státní správy, vězeňské služby a informačních systémů v působnosti MV.
    16. Informační management v podmínkách NATO a AČR. Podpůrný geografický a meteorologický systém.
    17. Informační systémy pro krizové řízení. Konzultační činnost v oblasti informačního managementu. Rozhodovací proces manažera v ozbrojených složkách.