Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Taháček - vypracované otázky ke zkoušce z předmětu Management a ekonomika podniku

«»
Přípona
.doc
Typ
tahák
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
7808
Poslední úprava
11.04.2016
Zobrazeno
1 276 x
Autor:
mira.hejda
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Charakteristika podnikání, podnikání podle živnostenského zákona a obchodního zákoníku, obchodní společnosti

- hospodářská činnost určitého subjektu, která je dovolená a je provozována soustavně a samostatně, jejímž účelem je dosáhnout zisku
obchodní zákoník - upravuje podnikání obecně
živnostenský zákon - se zabývá pouze živnostenským podnikáním
fyzická osoba - občan, musí splňovat podmínky pro podnikání
právnická osoba - sdružení fyzických nebo právnických osob
- účelová sdružení majetku
- jednotky územní samosprávy
- jiné subjekty podle zákona
podnik-určitý právní subjekt,obsahující soubor hmot.,osobních,nehmotných složek podnikání
podnikatel - fyzická nebo právnická osoba, která vlastní podnik
obchodní zák - osoba zapsaná v obchodním rejstříku,
- osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění
- osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění (lékař, advokát … )
- fyzická osoba, provozující zemědělskou výrobu
Obchodní společnosti: družstvo - právnická osoba za účelem podnikání nebo jiných potřeb svých členů
živnostník - osoba mající živnostenský list
obchodní firma - název podnikatele
firma obchodní společnosti, družstva a dalších právnických osob - název, pod kterým jsou zapsány v obchodním rejstříku
firma fyzické osoby - např. Petr Holub, obuvnictví

Živnostenské podnikání: nutno živnostenský list
podmínky: obecné - dosažení 18 let
- plná způsobilost k právním úkonům
- bezúhonnost
- neexistence daňového nedoplatku vůči státu zvláštní - odborná způsobilost dle vzdělání a délky praxe
- způsobilost podle zvl. předpisů odlišné od vzdělání a praxe, ale vyžadující zkoušky
- živnosti - ohlašovací - živnost řemeslná ( odborná znalost )
- živnosti vázáné
- živnosti volné ( všeobecné podmínky )
- koncesovaná - odborná znalost + podmínky dle uvedené koncesované živnosti
- na dobu určitou
- výroba zbraní,výbušnin, taxi služby, směnárny, tabákový průmysl

Obchodní společnosti: - veřejná obchodní spol. - alespoň 2 osoby, ty ručí nerozdílně celým svým majetkem, společenská smlouva: (firma a sídlo spol., určení společníků, předmět podnikání)
- komanditní spol.- tvoří min. 1 komandista (ručí do výše nesplaceného vkladu) + 1 komplementář (zastupuje společnost )
- společnost s ručením omezením - max 50 společníků, vklad 200 000,- min vklad je 20 000,- na jednoho společníka, valná hromada, jednatelé, dozorčí rada
- akciová společnost - základní kapitál rozvržen na určitý počet akcií o určité jmenovité hodnotě, akcie na jméno, akcie na majitele, valná hromada, představenstvo, dozorčí rada
- družstvo - společenství neuzavřeného počtu osob založených za účelem podnikání nebo zajišťování hosp.nebo jiných potřeb svých členů.Člen.schůze,představenstvo,kontrolní komise

Klíčová slova:

podnikání

daňová soustava

management

organizace

plánování

personalistika

marketing



Obsah:
  • 1 Charakteristika podnikání, podnikání podle živnostenského zákona a obchodního zákoníku, obchodní společnosti
    2 Daňová soustava, druhy daní, daň z příjmu fyzických osob, DPH
    3 operační analýza, metody CPM, PERT, aplikace síťové analýzy
    4 Rozhodovací modely, varianty, hodnotící kritéria, metody vícekriteriálního rozhodování, metody stanovení váhy důležitosti kritérií
    5 charakteristika managementu, vývoj, přístupy a hlavní směry, teorie, manažerské fce
    6 mezinárodní management, nadnárodní společnosti
    7 Podstata a smysl plánování, strategické plánování, kontrolování, kontrolní techniky a postupy
    8 Podstata organizování, proces organizování, organizační struktury
    9 Personalistika, nábor a výběr pracovníků, rekvalifikace pracovníků, vedení lidí, motivace a stimulace pracovníků
    10 Systémové pojetí marketingu, koncepce marketingu, vývoj marketingového řízení
    11 Strategické plánování firmy, určení strategických obchodních jednotek, vyhodnocování obchodního portfolia
    12 Marketingový mix, mikroprostředí, makro prostředí, způsoby a postupy segmentace trhu
    13 utilita, princip mezního užitku, poptávková funkce, rozbor poptávky
    14 Funkce poptávková, nabídková, výnosové. Tržní rovnováha a její stabilita
    15. Nákladové funkce.Nákladově výnosové varianty.Ekonomická interpretace těchto variant. Volná soutěž. Monopol. Oligopol
    16 Funkce produkční. Varianta nákladově produkční optimalizace
    17 Účetnictví: principy, funkce, vazby, zásady. Manažerská funkce účetnictví
    18 Účetní výkazy. Rozbor položky rozvahy. Rozvahové změny.
    19 Účetní výkazy. Rozbor položek výsledovky. Formy výsledovky. Výkaz zisků a ztrát.
    21 Finanční analýza. Typy ukazatelů. Soustavy ukazatelů. Rychlý test. Pyramidální soustavy
    22 Kalkulace výrobků a služeb. Účel. Přístupy. Metody. Techniky.
    23 Kalkulace přirážková. Metoda hodinových režijních paušálů. Aktivity Based Costing (ABC). Kalkulace variabilní.
    24 Nákladové členění. Analýza nákladů. Metodika kalkulační inovace.
    25 Rozpočtovnictví. Účel. Tvorba. Vyhodnocování.
    26 Rozpočty útvarů, základní pravidla, význam pro podnikové řízení. Vazba na výsledovku.
    27 Funkce a úkoly finančního řízení
    28 Potřeba kapitálu a její finanční krytí
    29 Bilance cash-flow: účel, postup sestavení, vztah k rozvaze a výsledovce
    30 Charakteristika krátkodobých finančních zdrojů ( dodavatelský a bankovní úvěr )
    31 Finanční plánováni: účel, druhy finančních plánů, datová základna
    32 Charakteristika dlouhodobých finančních zdrojů ( dlouhodobý bankovní úvěr, zisk, odpisy, rezervy,emise obligací a akcií )
    33 Hodnocení investic: kritéria a metody hodnocení investic