Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Marketing finančních služeb - výcuc ze skript

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
8076
Poslední úprava
23.05.2016
Zobrazeno
1 273 x
Autor:
mira.hejda
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Úloha marketingu ve finančních službách

Trh finančních služeb - systém institucí a instrumentů, zabezpečujících pohyb peněz a kapitálu (nabízené ve formě cenných papírů) ve všech jeho formách mezi různými ekonomickými subjekty, a to na základě poptávky a nabídky. Poptávka má celkem 3 kritéria, a to bezpečnost, likvidita a výnosnost pořizovaného kapitálu.

Finanční trh:
- privátní - veškeré aktivity jsou neveřejné a probíhají mezi oběma subjekty přímo
- zprostředkovatelský - existuje 3. subjekt (zprostředkovatel), který přesun zajišťuje; na tento trh dohlíží ČNB, účastníky je většina velkých finančních ústavů (banky, pojišťovny, záložny, penzijní fondy, podílové fondy, kampeličky, leasingové společnosti, makléři

• peněžní - splatnost do 1 roku
• kapitálový - splatnost delší než 1 rok (např. akcie a obligace)

• národní
• mezinárodní

Marketing - společenský a řídicí proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby, nabídky a výměny výrobků a hodnot s ostatními.

Finanční marketing - činnost, která je za pomocí směnných procesů zaměřena na uspokojování lidských přání a potřeb v oblasti finančních služeb.
- teorie a praxe, jak si úspěšně počínat na finančním trhu s cílem získat tržní podíl, resp. jeho udržení a maximalizovat ekonomický efekt.

Finanční služba - jakákoliv činnost nebo výhoda spojená s financemi, kterou jedna strana může nabídnout druhé straně, je v zásadě nehmotná a jejím výsledkem není vlastnictví.

Klíčová slova:

marketing

produkt

finanční služby

distribuce

komunikace

procesy



Obsah:
  • 1 Úloha marketingu ve finančních službách
    2 Chování zákazníků a proces STP na fin. trhu
    3 Produkt - fin. služba
    4 Marketing platebních karet
    5 Cenová tvorba ve fin. službách
    6 Distribuce fin. služeb
    7 Řízení pobočky a její materiální prostředí
    8 Mark. komunikace v oblasti fin. služeb
    9 Lidský faktor ve fin. službách
    10 Procesy a kvalita fin. služeb
    11 Mark. plánování a strategie v oblasti fin. služeb
    12 Mark. výzkum fin. služeb
    13 Aktivní vztah k fin. klientele (CRM)