Popis:
		Firemní kultura v teorii a praxi
Firemní kultura znamená viditelné a neviditelné, vědomé i nevědomé myšlení, chování, vyjadřování se, prezentování se, dodržování určitých pravidel všemi zaměstnanci dotyčné firmy nebo organizace. Proč ale u řady společností spíš než o firemní kultuře můžeme mluvit o nekultuře?
Kulturu netvoří jen fyzické objekty, nýbrž i sociální procesy, to znamená uznávání určitých hodnot, stejné smýšlení a chování apod. jednotlivců a skupin. Tyto procesy probíhají neustále, takže se každá kultura 
s časem mění. 
Firemní identita a image není to samé 
Stejně jako národy (či jednotlivci) mají svou identitu, mentalitu, osobnost, charakter, tak také firmy mají svoji identitu a osobitost, tedy Corporate Identity, která může být i specifického rázu. Osobnost firmy se 
v každém podniku utváří jak směrem ven, tak i dovnitř. Její chápání veřejností, jinými firmami, partnery a zákazníky je nazýváno Corporate Image. Oboje není totéž. Corporate Identity může být budována s dobrým úmyslem či s nějakým cílem, avšak odezva na ni ve formě Corporate Image může být ve skutečnosti úplně jiná. 
Kultura podniku nebo organizace (Corporate Culture, Organisational Culture) je vůbec oborem různých věd: humanitních, kulturně-antropologických, sociologie, psychologie, podnikového hospodářství a v něm managementu, marketingu či organizační teorie. 
Změna paradigmatu (vzor, příklad)
Existuje řada důvodů, proč pozměnit, přizpůsobit nebo zcela vyměnit firemní kulturu. Nejdůležitějším důvodem je skutečnost, že dobrá podniková kultura je významným faktorem pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy. To proto, že kultura je spojena i s přísnějším dodržováním různých pravidel uvnitř firmy, což jí dodává lepší soudržnost a stabilitu. 
Další velice důležitý důvod pro vypracování, zavedení a udržování dobré firemní kultury je, že zvyšuje kvalitu soužití a spolupráce všech jejich zaměstnanců. Zlepšuje i jejich motivaci a tím i produktivitu práce, inovační potenciál, potažmo celkové výsledky.
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  firemní kultura
		  		  firemní identita
		  		  řízení lidských zdrojů
		  		  hodnocení pracovníků
		  		  pracovní pohovor
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 01 - Firemni kultura v teorii a praxi
 02 - Jak se novi zamestnanci vyrovnavaji s firemni kulturou
 03 - Organizacni kultura v mezinarodnich spolecnostech
 04 - Eticky kodex OKD
 05 - Eticky kodex novinare
 06 - Eticky kodex Policie CR
 07 - Transformace firemni kultury v EVRAZ Vitkovice Steel
 
 01 - APM - Analyza pracovniho místa
 02 - Optimalizace poctu zam-cu
 03 - Zdroje informaci v ramci analyzy PM
 04 - Jak vymezovat pracovni místa
 VZOR - popis prac. mista
 
 01 - Restrukturalizace v male a stredni firme
 02 - Oddelme zrno od plev
 03 - Personal. planovani - aneb vi leva ruka, co dela prava
 04 - Svoji firmu si znicim sam
 Na Karvinsku vyroste novy vyrobni podnik
 
 01 - Ziskavani a vyber pracovniku
 02 - Ziskavani pracovniku jako proces
 03 - I kandidati buduji firemni znacku
 04 - Uchazecum o praci vadi diskriminace
 
 01 - Ctyri pasti odmenovani
 02 - Predpoklady a uskali vykonoveho odmenovani
 03 - Motivace a odmenovani v call centrech
 04a - Cesi jsou poprve levnejsi pracovni silou než Slovaci
 04b - Kolik beres, kolego - rozdily ve mzdach za stejnou praci
 06 - Zamestnanci a benefitni system odmenovani
 07 - Cafeteria system poskytovani zamestnaneckych vyhod
 08 - Vodafone přichystal unikátní zaměstnanecké benefity
 
 01a - Vyber zamestnancu
 01b - Vyber idealniho zamestnance
 02 - Metody naboru nestoji na vede
 03 - Assessment centra - vyberova rizeni
 04 - Na co se ptat pri prijimacim pohovoru
 05 - Nejcastejsi chyby při prijimacim pohovoru
 
 01 - Outplacement neni jen o propousteni
 02 Teorie a praxe flexi uvazku
 03 - Alternativni pracovni rezimy
 04 - Hoganovy metody
 05 - HR ve firmach upevnuji svou pozici
 06 - Role personalistu posiluje
 
 01 - Metody hodnoceni pracovniku
 02 - Rizeni a hodnoceni vykonu
 03 - Jak spravne hodnotit zamestnance pohledem kolegu
 04 - Hodnotici pohovor se zamestnancem
 05 - Jak by hodnoceni rozhodne nemelo vypadat
 
 01 - Vzdelavani v komercni firme
 02 - Analyza vzdelavacich potreb
 03a - Trendy vzdelavani I.
 03b - Trendy vzdelavani II.
 04a - Dilema povinnych kurzu I.
 04b - Dilema povinnych kurzu II.
 04c - Dilema povinnych kurzu III.
 05 - Nejcastejsi chyby pro uspesnou karieru a praci
 
 01a - Odborove organizace - funkce, kompetence
 01b - Prubeh kolektivniho vyjednavani
 02 - Budovani pracovnich vztahu v tymu
 03 - Tvorba socialniho programu v organizaci
 04 - Jak zvysovat vykonnost firmy
 
 01 - Bezpecnost na prvnim miste
 02 - Vliv zkusenosti s peci o dite
 03 - Co vyresi age management
 
 01 - Personalni informacni system budoucnosti
 02 - Informacni system jako nastroj moderniho personal. managementu
 03 - Elektronizace HR procesu ve Skoda Auto
 04 - Zpracovani osobnich udaju