Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky z okruhu Strategický marketing v cestovním ruchu

«»
Přípona
.docx
Typ
státnicové otázky
Stažené
7 x
Velikost
3,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
9502
Poslední úprava
23.01.2017
Zobrazeno
1 418 x
Autor:
clean.bandit
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu

Strategie a marketingová strategie
• Termín strategie má svůj původ v řečtině- volně přeložen znamená umění velitele, generála (umění vest boj).
• V obecném slova smyslu se strategií rozumí schéma (projekt, směr) postupu, které naznačuje, jak za daných podmínek dosáhnout vytyčených cílů (jak se chovat na cestě vedoucí k dosažení cílů).
• Je to přehled možných kroků a činností, které jsou přijímány „s vědomím“ částečné neznalosti všech budoucího podmínek, okolností a souvislostí, kdy nejsou poznány všechny přístupné alternativy a nelze přesně označit jednotlivé výhody a nevýhody pro potřeby budoucího rozhodování
• Konečným účelem strategie je dospět k náležité součinnosti veškerých aktivit všech složek podniku a vytvořit jednotný a nedělitelný celek jeho dalších perspektiv.
• Strategie týkající se marketingu se zaměřují na dosažení perspektivních marketingových cílů v rámci konkrétního marketingového prostředí
• Strategie charakterizuje směr, který bude organizační jednotka sledovat v určitém časovém období a který vede k neúčinnější alokaci zdrojů pro dosažení vytyčených marketingových cílů
• Marketingová strategie respektuje základní zásady marketingu a vychází z nich, znamená to:
o Uvědomělou orientaci na trh a zákazníka plné uspokojení jeho potřeb
o Současné posouzení schopností a možností podniku s ohledem na jeho cíle
• Zásady pro konkrétní vyjádření koncepce marketingové strategie podniku lze shrnout do bodů:
o Rozhodování o efektivním vynaložení prostředků do vybudování účinného vztahu výrobek - trh ve shodě s vytyčenými cíli podniku
o Vytvoření a udržení prokazatelných konkurenčních předností na vytipovaných trzích

Klíčová slova:

strategický řídící proces

poslání podniku

marketingový proces

strategie

taktiky

plánovací proces



Obsah:
  • Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu.
    Poslání podniku, cíle podniku a jeho zásadní strategický směr k dosažení cílů. Podnikové příležitosti.
    Strategický marketingový proces, charakteristika a etapy.
    Marketingové plánování a marketingové plány.
    Marketingová situační analýza, SWOT analýza, stanovení marketingových cílů, vytipování příležitostí a výběr cílových trhů.
    Marketingové strategie a taktiky, jejich volba a užití.
    Možnosti zdokonalování plánovacího procesu. Portfolio aktivit podniku a jeho analýza. Strategická podnikatelská jednotka.
    Realizační etapa a kontrolní etapa strategického marketingového procesu.