Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Základní činnosti podniku a pojmy k vyjádření a měření jeho efektivního hospodaření

«»
Přípona
.doc
Typ
skripta
Stažené
0 x
Velikost
0,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
10342
Poslední úprava
22.05.2017
Zobrazeno
1 189 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
I. PODSTATA REPRODUKČNÍHO PROCESU

V transformačním (jehož součástí je proces výrobní) procesu podniku se mění účelově vstupy na výstupy a v jejich vzájemném vztahu se odráží efektivnost, s jakou probíhá reprodukční proces podniku. Nositelem efektivnosti je tedy reprodukční proces a jeho jednotlivé části.
Z vymezení podnikatelské činnosti a jejího fungování vyplývá, že úspěšná podnikatelská činnost musí být nepřetržitým, permanentním a stále se opakujícím procesem. To vyžaduje její neustálé cyklické opakování, z čehož vyplývá nezbytnost její reprodukce. Reprodukovat se musí všechny složky a fáze podnikatelské činnosti.

Aby mohl konkrétní hospodářský proces probíhat a reprodukovat se, musí být k dispozici odpovídající konkrétní věcné a osobní složky, tj. konkrétní investiční, dnes dlouhodobý majetek a oběžný (provozní) majetek a zaměstnanci.
To odpovídá i podstatě reprodukčního procesu v podniku, kdy jeho předpokladem je zejména obnova příslušných věcných složek a lidského činitele a s tím spojená obnova transformačních procesů (přeměny vstupů na užitečný výstup, který tvoří konkrétní zboží, služby nebo práce).

Klíčová slova:

reprodukční procesy

podnikohospodářské činnosti

výrobní proces

kapitálová výstavba podniku

postavení podniku na trhu



Obsah:
  • I. Podstata reprodukčního procesu
    1.1 Cíle a úkoly managementu
    1.2 Analýza efektivnosti hospodářské činnosti podniku
    1.3 Obecný ekonomický význam hospodaření se složkami hospodářského procesu v podniku
    II. Podnikohospodářské činnosti
    2.1 Charakteristika jednotlivých podnikohospodářských činností
    2.2 Zásobování (nákup)
    2.3 Investiční činnost
    2.4 Personální činnost
    2.5 Řízení výroby
    2.6 Marketingová (odbytová, prodejní) činnost
    III. Náklady a výrobní proces
    3.1 Třídění nákladů dle potřeb podniku
    3.2 Celkové, průměrné a mezní náklady
    3.3 Třídění na variabilní a fixní náklady
    V. Majetková a kapitálová výstavba podniku
    5. 1 Majetková výstavba
    VI. Organizace a tvorba organizačních struktur v podniku
    6.1 Základy teorie organizace
    6.2 Tvorba a typy organizačních struktur
    IV. Analýza postavení podniku na trhu
    4.1 Základní pojmy