Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Demarketing

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
3 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2406
Poslední úprava
06.12.2013
Zobrazeno
1 633 x
Autor:
eliskabila
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

Cílem mé seminární práce je zamyslet se nad problematikou demarketingu. Ve své seminární práci uvedu několik teoretických poznatků o demarketingu a zmíním konkrétní příklady využití této metody v praxi a to na problematice v oblasti cestovního ruchu.

1 Vymezení pojmu „demarketing“

Demarketing je marketing zaměřený na snížení poptávky po produktu, protože poptávka po něm je větší než nabídka. Jedná se o odrazení poptávky. Někdy je třeba odrazovat selektivně, někdy celkově. Cílem demarketingu není však dosáhnout nulové poptávky, ale pouze ji zredukovat nebo usměrnit, a to i z hlediska jejího časového průběhu.

Budeme-li však definovat pojem demarketing jen jako nástroj snižující poptávku, mohli bychom se mýlit a zaměňovat ho s proti působícím marketingem. Úkol demarketingu a proti působícího marketingu je stejný – snížení poptávky. Avšak demarketing není spojen s negativním jevem (jako je snížení poptávky po drogách). Naproti tomu proti působící marketing je spojen s negativním jevem.


2 Nástroje demarketingu

Mimořádná poptávka může být spojena také s trvale vysokou popularitou některých výrobků nebo služeb.

Existují různé cesty snižování poptávky:
- zvýšení ceny výrobků nebo služeb,
- utlumení propagace,
- snížení nabídky v těch částech trhu, které jsou méně ziskové, nebo které produkt tolik nepotřebují,
- vyřazení dalších metod stimulace prodeje,
- zrušení spotřebního úvěru (pro udržení dobrého jména firmy), což má z následek rychlý nástup konkurence.

Klíčová slova:

cestovní ruch

marketing

použité prameny

monografie

elektronický záznam

demarketing



Obsah:
  • [1] Susan Horner, John Swarbrooke. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Grada Publishing a.s.. 2003. ISBN: 80-247-0202-9. str. 402-403
    [2] Philip Kotler and Sidney J. Levy. Demarketing, Yes, Demarketing. Harvard Business Review. 1971, str. 74-80
    [3] URL: http://ucr.uhk.cz/documents/Venkovsky_CR/text/Marketing%20venCR.pdf

Zdroje:
  • Úvod 2
  • Vymezení pojmu „demarketing“ 2
  • Nástroje demarketingu 2
  • Demarketing v cestovním ruchu 3
  • Závěr 3
  • Seznam použitých pramenů a literatury 4
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše