Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Úloha marketingu v řízení organizace - Cenová a distribuční strategie

«»
Přípona
.ppt
Typ
prezentace
Stažené
0 x
Velikost
0,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
11128
Poslední úprava
27.11.2017
Zobrazeno
1 083 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cena - kontraktační mix

• Cena představuje množství peněžních jednotek požadovaných za produkt - není neměnná, dá se s ní pružně pracovat.

Ceny jsou záležitostí prodejce a zákazníka. Navrhovaná cena pro zákazníka musí být v souladu s cenovou politikou podniku.

Cenovou politika podniku ovlivňují interní ( náklady) a externí (konkurence) faktory. Zahrnuje všechna rozhodnutí, na trh zaměřené kroky, které se promítají do stanovení ceny produktu. Zákazník musí být s účtovanou cenou spokojen a tato cena by zároveň měla přinášet podniku zisk.

Tři prvky (náklady, konkurence a očekávání zákazníků) je nutno brát v úvahu všechny najednou při cenotvorbě v podniku.

• V případě peněžní částky získává cena různé názvy, např. školné, nájemné, úrok, inkaso, pojistné, mzda, plat, vstupné.

• Z porovnání ceny s ostatními nástroji marketingového mixu vyplývá:
vyjadřuje hodnotu produktu pro zákazníka, je nejdůležitějším, i když ne jediným činitelem, který ovlivňuje poptávku, jako jediná vytváří příjmy podniku, ostatní nástroje marketingového mixu představují náklady, její stanovení je klíčovým rozhodnutím, které významně ovlivňuje další život podniku, z hlediska času představuje nejpružnější proměnnou

Klíčová slova:

marketingový mix

kriteria ceny

proces tvorby cen

distribuce

strategie

nová řešení



Obsah:
  • Marketingový mix
    Cena - kontraktační mix
    Uživatelská kriteria ceny
    Proces tvorby cen
    Metoda tvorby ceny orientovaná na poptávku
    Propagační tvorba ceny
    Efekt věnování
    Strategické možnosti tvorby ceny
    Další nástroje cenové politiky - cenová politika firmy
    Distribuce (distribuční mix, distribuční strategie)
    Distribuce (distribuční mix)
    Distribuční cesty
    Distribuční strategie
    Distribuční místo
    Nové výzvy a nová řešení
    Slovo závěrem