Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Kompletní přednášky ke předmětu Marketing obchodu a služeb

«»
Přípona
.doc
Typ
přednášky
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
3223
Poslední úprava
28.04.2014
Zobrazeno
1 129 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
SLUŽBY
1. primární sektor - těžba
2. sekundární sektor - zpracovatelský průmysl
3. terciální sféra - služby
4. kvarciální sektor - školství, policie, armáda

Služba je činnost, kdy jedna strana nabízí druhé, je nehmatatelná a neplyne z ní žádné vlastnictví. Může, ale nemusí být spojena s fyzickým výrobkem.

Terciální sféra:
1) Terciální sektor = nezbytné služby, tj. prádelny, opravny, hotely, restaurace
2) Kvartální sektor = usnadňuje a zefektivňuje práci (doprava, finance, komunikace (média)
3) Kvinterní sektor = zdokonaluje a určitým způsobem mění příjemce, tj. zdravotnictví, vzdělávání, rekreace
Kategorie služeb
a) - pouze hmatatelné zboží
- hmatatelný výrobek spojený se službou
- služba spojená s doprovodnými výrobky (či službami), například kosmetika
- pouze služba (hlídání dětí)
b) dle nutnosti fyzické přítomnosti zákazníka
c) služba závislá na: - zařízení
- lidech
Zařízení - automatizované (myčka na auta)
- řízeno nekvalifikovanými či málo kvalifikovanými lidmi (taxislužba)
- řízené kvalifikovanými lidmi (aerolinie)

Lidé - nekvalifikovaná práce - může dělat kdokoliv (domovník, sekání trávníku)
- kvalifikovaná práce - běžná kvalifikace - nutnost něco umět (zásobování)
- profesionální práce - celoživotní vzdělávání a zdokonalování (finanční služby, účetnictví)

Klíčová slova:

sektor

marketing

obchod

služby

manažment



Obsah:
  • Služby
    Člověk posuzuje kvalitu služeb ve dvou hlediscích:
    Marketing obchodu
    Maloobchod
    Politický marketing
    Marketing cestovního ruchu
    Neziskové organizace
    Marketing zdravotnických služeb