Popis:
		Didaktika českého jazyka - je teorií vyučování a vzdělávání. Jde o vědeckou pedagogickou disciplínu, která zkoumá zákonitosti vyučování českému jazyku a mateřskému jazyku. Samostatně je vyčleňována didaktika ČJ prvního stupně a didaktika ČJ druhého stupně.
Teorie vyučování - je vědeckým označením oboru. Říká nám jak učit, postihuje každé učení se českému jazyku a zahrnuje obsah, metody, formy a prostředky. 
Teorie vzdělávání - říká nám čemu učit, zahrnuje obsah vzdělávání s ohledem na výukové cíle, je součástí vzdělávacích programů a součástí celého kurikula.
Co se týče vztahu didaktiky ČJ k ostatním vědám, je tato v těsném vztahu k pedagogice a jazykovědě. Dále má úzký vztah k psychologii, vývojové psychologii a neméně důležité jsou také mezipředmětové vztahy vzhledem ke kurikulu.
Cíle vyučování předmětu ČJ
• naučit žáky srozumitelně se vyjadřovat ústní i písemnou formou spisovného jazyka
• vytvořit dovednost správného hlasitého a tichého čtení
• pomocí vhodných literárních textů probouzet v žácích úctu a lásku k mateřskému jazyku a také získávat sebedůvěru
• rozvíjet kognitivní (poznávací) funkce
Úkoly předmětu
• hovořit spisovným jazykem
• rozvíjet všechny smysly
• pěstovat dovednost umět se vyjadřovat - komunikace 
• vytvářet základní dovednost čtení a psaní
Systém vzdělávacích cílů - posloupnost
Zapamatování si poznatku → porozumění poznatku (jak je žák uspořádá) → aplikace poznatku (v různých situacích, v problémových situacích, řešení problému) → automatizace
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  didaktika
		  		  vzdelávaní
		  		  jazyk
		  		  komunikace
		  		  pedagogika
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Didaktika českého jazyka - specifika didaktiky, úkoly českého jazyka ve vzdělávacím programu
 Didaktika českého jazyka, specifika, faktory ve vyučování, cíle a úkoly českého jazyka
 Vzdělávání žáků s SPU
 Postavení ČJ ve vzdělávacím programu, složky jazykového vyučování, pravopis na 1. stupni ZŠ
 GRAFOMOTORIKA - hygienické a pracovní návyky při psaní, psychologické zásady psaní (základy)
 Metody ve vyučovacím procesu - vymezení, základní dělení, metody z hlediska fází vyučovacího procesu se zaměřením na žáky se zdravotním postižením
 Problematika laterality, funkce mozkových hemisfér
 Možnosti využití alternativní pedagogiky v edukaci žáků se speciálně vzdělávacími potřebami
 Klima ve vyučování, školní klima, faktory ovlivňující vzdělávací proces, kurikulum a jeho specifika.
 Specifikace metody ve výuce čtení, metoda analyticko - syntetická, etapy, specifika na ZŠ a ve vzdělávacím programu ZŠ praktické a speciální