Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Diagnostika. Zaměření na psychopedickou diagnostiku, metodologická a obsahová stránka.

«»
Přípona
.docx
Typ
poznámky
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3428
Poslední úprava
26.05.2014
Zobrazeno
1 488 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vymezení pojmu diagnostika a diagnóza
Diagnostika = je dlouhodobý proces - musí brát v úvahu vše, co ovlivňuje vývoj dítěte. Na základě stanovené diagnózy pak můžeme volit optimální výchovné postupy a dosahovat tak postupných změn ve vývoji dítěte. Komplexní diagnostika vyžaduje vnímat dítě po stránce biologické, psychologické i sociální.
Vymezení jednotlivých pásem MR zvláště okolo jejich hranic je značně problematické (při opakovaných vyšetřeních lze získat i odlišné výsledky). Záleží na časovém odstupu, momentální psychické dispozici, na formě kladení otázek, na kvalitě testu, jeho vhodnosti pro MR. Výsledky testování by se měly pravidelně prověřovat - aby získané „nálepky“ neomezovaly zbytečně děti v rozvoji.

Diagnostika obecně je poznávacím procesem, jehož cílem je co nejdokonalejší poznání daného předmětu či objektu našeho zájmu, a to všech jeho důležitých znaků a charakteristik a jejich vzájemných vztahů a souvislostí. Výsledkem tohoto poznávání je diagnóza.


Klíčová slova:

diagnostika

diagnóza

psychopedie

metodologie

rozvoj



Obsah:
  • 1. Pojetí a význam diagnostiky v oboru speciální pedagogiky
    2. Diagnostické metody v oboru speciální pedagogiky
    3. Hlavní oblasti diagnostiky ve speciální pedagogice
    3.1. Diagnostika motorických schopností a laterality

Zdroje:
  • Použité zdroje:
  • PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Diagnostika ve speciální pedagogice : Texty k distančnímu vzdělávání.
  • Brno : Paido, 2007. 178 s. ISBN 978-80-7315-157-7.
  • VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie. Praha : Parta, 2007. ISBN 978-80-7320-099-2.