Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Aktuální stav hotelového podnikání

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10346
Poslední úprava
22.05.2017
Zobrazeno
963 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V hotelnictví lze v současné době rozeznávat několik způsobů provozování hotelů:

1. Nezávislý hotel
Hotel nebo hotely, které jsou provozovány nezávisle na jiném hotelovém subjektu. Tento stav má vliv na know-how, marketing a rezervace, které nejsou zajišťovány žádným globálním distribučním systémem.
2. Rezervační systém
Hotel nebo hotely, které za (zpravidla) roční členský poplatek využívají výhod celosvětového rezervačního systému. Kromě členského poplatku hradí určitou částku za každou rezervaci. Nemohou využívat žádné obchodní jméno, pouze mohou uvádět své členství v propagačních materiálech.
např: Top International Hotels, Key System, Utell
3. Rezervační a marketingový systém, síť
Hotel nebo hotely, kterým členství v určité skupině hotelů přináší kromě možnosti využívání známého obchodního jména a celosvětového rezervačního systému také další služby mateřské společnosti. Takovými službami se rozumí zejména marketingové aktivity (společné direktoráře atp.). Za členství se platí roční paušální poplatky, rezervační poplatky a příspěvky na konkrétní marketingové aktivity.
např: Best Western

Klíčová slova:

hotely

hotelové podnikání

franšíza

expanze

hotelová značka

řízení hotelu



Obsah:
  • Následující text vychází ze stejnojmenného článku Ing. Petra Kosmáka
    Hotelové skupiny rozlišují řízení hotelů také takto:
    Hotely vlastněné hotelovými skupinami
    Hotely pronajaté hotelovými skupinami
    Hotely franšízované hotelovými skupinami
    Hotelová značka
    Základními přínosy hotelové značky jsou:
    Hotelová franšíza
    Faktory ovlivňující rozhodnutí franšízora o expanzi
    Hotely řízené na základě smlouvy o řízení