Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Analýza systému vzdělávání ve společnosti ON Semiconductor Czech Republic, s.r.o.

«»
Přípona
.doc
Typ
bakalářská práce
Stažené
0 x
Velikost
2,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
3226
Poslední úprava
28.04.2014
Zobrazeno
1 576 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Lidské zdroje představují jedinečný kapitál. Pouhým úsilím a tvořivostí zaměstnanců mo-hou totiž organizace dosáhnout prosperity a konkurenční výhody. Úspěšné podniky si tuto skutečnost dobře uvědomují, a proto věnují vzdělávání a rozvoji svých zaměstnanců velkou pozornost. Nejdůležitější potenciál, do kterého je třeba investovat, pro ně představuje právě lidský faktor.
Vzdělávání zaměstnanců v současnosti nabývá na významu. Důvody nalézáme především v souvislosti s rostoucí složitostí a nejistotou prostředí, ve kterém se organizace pohybují. Současná společnost se rozvíjí velmi dynamicky a tento rozvoj je doprovázen neustálými změnami, na které musí organizace i jejich zaměstnanci reagovat. Právě tento tlak vnějšího prostředí nutí organizaci k tomu, aby se učila vědoměji, systematičtěji a rychleji než v mi-nulosti.
Cílem této bakalářské práce je analyzovat systém vzdělávání ve společnosti On Semicon-ductor Czech Republic, s.r.o. V teoretické části bude zpracována rešerše z literárních zdrojů vztahujících se k tématu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Nejprve bude přiblížen význam personální práce a potřeba vzdělávání zaměstnanců jako stimulátoru rozvoje podniku a poté bude zaměřena pozornost na popis podnikového systému vzdělávání a jeho jednotlivých fází.

Klíčová slova:

vzdělávaní

společnost

rozvoj

podnik

zaměstnanec



Obsah:
  • Úvod 8
    I Teoretická část 9
    1 Význam personální práce 10
    2 Potřeba vzdělávání a rozvoje zaměstnanců 11
    2.1 Přínosy vzdělávání pro organizaci 11
    3 Systém vzdělávání zaměstnanců 13
    3.1 Identifikace potřeby vzdělávání 14
    3.2 Plánování vzdělávání 15
    3.3 Realizace vzdělávacího procesu 20
    3.4 Vyhodnocování procesu vzdělávání 21
    4 Teoretická východiska 22
    II Praktická část 23
    5 Charakteristika společnosti on semiconductor czech republich, s.r.o. 24
    5.1 Personální útvar 24
    5.1.1 Informační systém personálního útvaru 25
    5.2 Struktura zaměstnanců podle pracovního zařazení 27
    6 Analýza systému vzdělávání ve společnosti on semiconductor czech republic, s. r. o. 29
    6.1 Identifikace potřeby vzdělávání 30
    6.2 Plánování vzdělávání 30
    6.2.1 Východiska pro plánování vzdělávacích aktivit 30
    6.2.2 Způsob plánování vzdělávacích aktivit 31
    6.2.3 Roční plán vzdělávání 32
    6.2.4 Rozpočet 33
    6.3 Realizace vzdělávacího procesu 33
    6.4 Vyhodnocování procesu vzdělávání 34
    6.4.1 Hodnocení úrovně a relevantnosti vzdělávacích akcí 34
    6.4.2 Hodnocení množství získaných znalostí a dovedností 35
    6.4.3 Hodnocení využití získaných poznatků v praxi, změny pracovního chování 36
    6.4.4 Hodnocení faktické efektivity 36
    6.5 Průzkum spokojenosti zaměstnanců s podnikovým systémem vzdělávání 37
    6.5.1 Hodnocení získaných odpovědí vzhledem k pracovnímu zařazení zaměstnanců 38
    6.5.2 Spokojenost zaměstnanců s rozsahem vzdělávacích aktivit 40
    6.5.3 Spokojenost zaměstnanců s podporou osobního rozvoje 41
    6.5.4 Analýza závislosti mezi spokojeností respondentů s podporou osobního rozvoje a celkovým rozsahem vzdělávacích aktivit 41
    6.5.5 Co oceňují zaměstnanci na přístupu firmy ke vzdělávání 43
    6.5.6 Kde vidí zaměstnanci rezervy firmy ve vztahu ke vzdělávání 44
    6.5.7 Shrnutí silných a slabých stránek podnikového systému vzdělávání 45
    7 Doporučení na zlepšení systému vzdělávání ve společnosti on semiconductor czech republic, s.r.o. 46
    7.1 Motivace pracovníků základny 46
    7.2 Motivace technických pracovníků 48
    7.3 Širší školení o důsledcích nekázně na pracovišti u dělnických profesí 48
    7.4 Malé uplatňování nabytých znalostí a dovedností v praxi 49
    7.5 Volba termínů školení 50
    7.6 „papírové“ osobní plány vzdělávání 50
    7.7 Nedostatek specializovaných školení 50
    7.8 Omezení finančních prostředků 51
    Závěr 52
    Seznam použité literatury 53
    Seznam použitých symbolů a zkratek 55
    Seznam obrázků 56
    Seznam tabulek 57
    Seznam příloh 58

Zdroje:
  • ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha : Grada, 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
  • ČSÚ: Podniky odborně vzdělávají více lidí. Finanční noviny
  • DVOŘÁKOVÁ, Z. et al. Management lidských zdrojů. 1. vyd. Praha : C. H. Beck, 2007. 485 s. ISBN 978-80-7179-893-4.
  • Efektivní vzdělávání, ale ne pro každého. Finanční management
  • ElePLUS Consulting
  • GREGAR, A. Řízení lidských zdrojů - Vybrané kapitoly. 2. upr. vyd. Zlín: Uni-verzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2008. 95 s. ISBN 978-80-7318-685-2.
  • GRYŽBOŇ, J. Roznov site & HR Information systems. ON Semiconductor, 2007.
  • KLEIBL, J.; DVOŘÁKOVÁ, Z.; ŠUBRT, B. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Pra ha: C. H. Beck, 2001. 264 s. ISBN 80-7179-389-2.
  • KOUBEK, J. ABC praktické personalistiky.
  • KOUDELOVÁ, J. Vzdělávání a rozvoj pracovníků
  • MATOUŠKOVÁ, Z.; KOFROŇOVÁ, O. Přístupy inovačních podniků k získává-ní a rozvoji lidských zdrojů
  • NÁHLOVSKÝ, P. Jak měřit efektivitu firemního vzdělávání? Moderní řízení
  • ON Semiconductor
  • Our staff. ON Semiconductor, 2007.
  • PROCHÁZKOVÁ, E. Příručka pro zaměstnance. ON Semiconductor, 2007.
  • Reforma veřejné správy
  • ULLRICHOVÁ, I. Employee Training. ON Semiconductor, 2001.
  • ULLRICHOVÁ, I. Systém vzdělávání. ON Semiconductor, 2005.
  • URBAN, J. Řízení lidí v organizaci : personální rozměr managementu. 1. vyd. Praha : ASPI, 2003. 300 s. ISBN 80-86395-46-4.
  • VAVROŇ, J. Firmy dávají každoročně na kurzy pro zaměstnance miliardy. Právo
  • VODÁK, J.; KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 212 s. ISBN 978-80-247-1904-7.
  • Vzdělávání v moderní organizaci