Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Základy marketingu

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
4 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
2384
Poslední úprava
28.11.2013
Zobrazeno
1 302 x
Autor:
eliskabila
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vysvětlení podstaty marketingu

- hlavní úloha: identifikovat a uspokojovat lidské a soc. potřeby
Marketing = efektivní uspokojování potřeb (Hierarchii lid. potřeb definoval Maslow)

- marketing je způsob vytváření, propagování a poskytování produktů spotřebitelům (jednotlivci, podniky, instituce)

- proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují
- proces plánování, implementace koncepcí, cen, propagace a distribuce produktů a vytváření směn, které uspokojují jednotlivce a skupiny

- úkolem market. je říkat manažerům, jaké produkty je potřebné

- marketingoví pracovníci se zaměřují na: produkty, zkušenosti, události, místa, vlastnictví, organizace, informace, ideje

- základem marketingu je PRODUKT = cokoli, co lze nabídnout na trhu, co si získá pozornost, co může sloužit ke spotřebě, co může uspokojit nějaké přání či potřebu

- hl. podoby produktu: ZBOŽÍ – fyz. zboží (automobily, kuřata,...)
: SLUŽBY – hotely, autoservis, poradci
: ZKUŠENOSTI - kurs lyžování
: UDÁLOSTI – olympiáda, firemní lyžování
: OSOBY – např. zpěvák má svého agenta, který ho prodává
: MÍSTA – místa a regiony přitahují turisty a konkurují si
: VLASTNICTVÍ – vlastnická práva (akcie, reality)
: ORGANIZACE – jejich úsilí o docílení povědomí u potenc. zákazníků (university, divadla)
: INFORMACE – také produktem (učebnice, internet)
: IDEJE – každý produkt v sobě zahrnuje ideu a posk. užitek a výhody

- cíl marketingu: vyvolávat poptávku po produktech

Další pojmy:
Potřeba – vědomí, pocit nedostatku nějakého zákl. uspokojení (jídlo, bydlení, bezpečí...)
- je jich málo a nemění se
Požadavky – jasně specifikované potřeby
- podléhají růz. vlivům (móda, ...)
Poptávka – požadavky na specifické produkty, podložené schopností a ochotou poskytnout za ně protihodnotu (peníze)
(požadavky se stávají poptávkou, pokud jsou podložené kup. silou a ochotou poskytnout protihodnotu)


2. Vysvětlení pojmů: směna, transakce a transfer
- jediná možnost jak market. způsobem požadov. produkt získat je SMĚNA
SMĚNA – získání produktu od někoho, kdo jej vlastní nabídnutím peněz nebo jiného produktu (na oplátku)
- považujeme za proces

Klíčová slova:

marketing

poptávka

dopyt

transakce

spotřebitelé

public relations



Obsah:
  • 1. Vysvětlení podstaty marketingu
    2. Vysvětlení pojmů: směna, transakce a transfer
    3. Vysvětlení pojmu poptávka. Specifikace druhů poptávky s uvedením příkl.
    4. Marketingové reakce u jednotlivých druhů poptávky
    5. Co je to trh a z jakých hledisek trhy členíme
    6. Proč a jak se provádí segmentace trhu
    7. Charakteristika produktu
    8. Vysvětlení životního cyklu produktu
    9. Charakteristika marketingového mixu
    10. Role prvků životního cyklu produktu v různých etapách životního cyklu Produktu
    11. Význam a charakteristika strategické obchodní jednotky
    12. Význam a charakteristika matice růst – podíl (bostonská matice)
    13. Kdo je zákazník a co charakterizuje jeho chování
    14. Jací zákazníci nakupují v jednotlivých etapách životního cyklu produktu?
    15. Charakteristika ceny jako prvku marketingového mixu, smysl cen v marketingu
    16. Význam a druhy distribuce
    17. Možnosti marketingového působení na zákazníka
    18. Marketingový výzkum a jeho význam
    19. Význam lidského činitele v marketingu?
    20. Význam public relations z hlediska marketingu
    21. Hlavní kroky procesu řízení marketingu
    22. Charakteristika marketingové příležitosti
    23. Systémové souvislosti marketingu a managementu
    24. Charakteristika marketingového prostředí
    25. Činitelé ovlivňující marketingové procesy