Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Základy managementu - vypracované otázky

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
4 x
Velikost
1,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
4226
Poslední úprava
22.09.2014
Zobrazeno
1 242 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Management - vymezení, pojetí.
Management - proces koordinování činností skupiny pracovníků, realizovaný jednotlivcem nebo skupinou lidí za účelem dosažení určitých výsledků, které nelze dosáhnout individuální prací.
Z více definic managementu lze uvést, že „management je proces činností, který vytváří prostředí, podmínky a prostředky pro plnění vytyčených cílů za přispění lidských a jiných zdrojů“.
Definici managementu lze formulovat různými způsoby, ale vždy se bude jednat o cílově zaměřenou činnost uskutečňovanou za přispění lidských a jiných zdrojů. Z českého pohledu se management definuje velmi často jako řízení, nicméně lze konstatovat, že se jedná o velmi široký pojem, který může souviset i s technologickými procesy a činnostmi, kde dosažení cílů nepodmiňujeme přispěním lidských zdrojů.
Pojem management zahrnuje tyto obsahové roviny:
- specifickou funkci při řízení podniku - jako management se označují řídící pracovníci (manažeři), kteří realizují manažerské komponenty (funkce, aktivity). Top management - vrcholoví podnikoví pracovníci, management první linie - mistři
- určitý způsob vedení lidí - management charakterizujeme jako činnost, při které manažer neprovádí úkoly sám, ale vykonává je prostřednictvím jiných lidí, pak bývá interpretován jako umění dosahovat cíle organizace prostřednictvím jiných
- odbornou disciplinu a obor studia - soubor přístupů (názorů, doporučení, principů, technik a metod), kterých využívají manažeři k zvládnutí manažerských komponent a tím i k dosažení soustavy cílů organizace. Management je oblast studia, která se věnuje stanovení postupů, jak co nejlépe dosáhnout cíle organizace.

Klíčová slova:

management

cíle

vedení

motivace

rozhodování

kontrola



Obsah:
  • 1. Management - vymezení, pojetí.
    2. Vývoj manažerského myšlení a jednání, manažerské role.
    3. Rozhodování, vymezení problému, způsoby, hierarchie rozhodování.
    4. Prostředí, vymezení, základní popis a aplikace.
    5. Cíle, vize, poslání, význam a funkce v managementu.
    ...
    ...
    ....
    11. Organizační projektování, vymezení, základní popis, přístup.
    12. Organizační teorie zaměřené na životní cyklus a rozvoj - popis.
    13. Síťové organizační struktury - interní - vymezení a charakteristika.
    14. Síťové organizační struktury - externí - vymezení a charakteristika.
    15. Správa a řízení společnosti - Corporate governance