Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky z předmětu Strategický management

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8092
Poslední úprava
30.05.2016
Zobrazeno
1 273 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vyjmenujte 5 základních součástí Porterovy analýzy konkurenčních sil:
- Síla stávající konkurence (rivalita mezi stávajícími konkurenty)
- Síla odběratelů (smluvní síla odběratelů)
- Síla dodavatelů (smluvní síla dodavatelů)
- Síla nové konkurence (nejnebezpečnější - riziko vstupu potenciálních konkurentů)
- Síla substitutů (hrozba substitučních výrobků)

2. Jak změnil Crove Schéma konkurenčních sil podle POTERA?
Andrew S. Grove obohatil schéma o šestý bod, přidal konkurenční sílu tzv. komplementářů (tj. vliv a tlak podnikatelů ve stejném oboru, např. vliv lobby těžařů, zpracovatelů a prodejců ropy a pohonných hmot - vůči výrobě elektromobilů) a zahrnul možnost zásadních změn v podnikání (nový způsob podnikání - např. e-podnikání)

3. Napište 5 P podle Minzberga:
- Plan (plán) - plánovaná posloupnost akcí směřujících do budoucnosti
- Ploy (trik, manévr) - způsob manévru uplatňovaný při střetu s oponentem nebo konkurentem
- Pattern (model situací) - strategie se zpracovává modelově pro situace, které se mohou v průběhu plánovacího období vyskytnout
- Position (pozice) - způsob umístění podniku v prostředí, v němž působí
- Perspective (hledisko, budoucnost) - způsob, jak manažeři podniku vidí charakter podniku, jeho orientaci, jak vidí sebe a okolní svět, hledání zásadní a integrované cesty, jak se mají věci dělat

Klíčová slova:

Porterovy konkurenční sily

strategické rozhodování

implementace strategie

ekonomická analýza

obrané strategie



Obsah:
  • 1. Vyjmenujte 5 základních součástí Porterovy analýzy konkurenčních sil:
    2. Jak změnil Crove Schéma konkurenčních sil podle POTERA?
    3. Napište 5 P podle Minzberga:
    4. Napište alespoň 4 příklady strategického myšlení:
    5. Překážky strategického myšlení
    6. Vysvětlete význam POSLÁNÍ FIRMY:
    7. Co znamená pojem PESTEL - uveďte význam jednotlivých písmen. (strategická analýza vnějšího prostředí)
    8. Jaké jsou vlastnosti strategického rozhodování?
    9. Z jakého jazyka pochází pojem STRATEGIE a co to v něm původně znamenalo?
    10. Co znamená pojem IMPLEMENTACE STRATEGIE?
    11. Postup při implementaci strategie:
    12. Vysvětlete význam VIZE
    13. Vyjmenujte jednotlivé prvky strategického managementu (řízení), model strategického řízení:
    14. Jaké jsou charakteristiky strategického rozhodování (čím se odlišuje strategické rozhodování od operativního rozhodování).
    15. Definujte pojem CÍL a jeho základní obecné vlastnosti (SMARTEE).
    16. Jaké segmenty okolí podniku definuje analytická metoda SLEPTE.
    17. Vyjmenujte alespoň 3 dílčí (funkční) strategie v podniku.
    18. Jaké známe strategie podle podnikatelského charakteru?
    19. Jaké jsou celopodnikové strategie?
    20. Vyjmenujte základní vnitřní zájmové skupiny v podniku, které ovlivňují tvorbu strategie.
    21. Definujte pojem strategie:
    22. Co to je globalizace:
    23. Základní vývojové trendy současného světa:
    24. Definujte pojem rozhodování:
    25. Co tvoří strategický záměr?
    26. Konkurenční výhody:
    27. Druhy okolí podniku:
    28. Co musí říct analýza - tři základní strategické otázky:
    29. Analýza zdrojů:
    30. Analýza strategických výhod:
    31. SWOT analýza
    32. Strategická dynamická rozvaha (Fišer)
    33. Benchmarking - porovnání s nejlepšími
    34. Vyjmenujte druhy produktů u bostonské matice:
    35. Ekonomická analýza:
    36. Analýza jednotlivých funkčních oblastí
    37. Metoda BSC - balanced scorecard
    38. Vnitřní faktory podniku:
    39. Segmetny vnějšího prostředí:
    40. Strategie nadnárodní společnosti:
    41. 4 strategické alternativy:
    42. Obrané strategie podle HRONA:
    43. Metoda DMAIC:
    44. Hammerovo pravidlo 20/60/20: