Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky z předmětu Rozbor výkonnosti podniku

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
7 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
12861
Poslední úprava
22.10.2018
Zobrazeno
1 101 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Definujte pojem výkonnost podniku a přístup k jejímu měření.
VÝKONNOST-je míra dosahovaných výsledků. Měření je možné pouze na základě porovnání s definovanou -tzv. cílovou hodnotou výsledku.
KRITERIUM VÝKONNOSTI PODNIKU
Nejvhodnějším kriteriem pro měření a srovnávání výkonnosti podniku je současná čistá hodnota,která je tvořena součtem diskontovaných cash-flow v uvažovaném strategickém období. Vzhledem k potížím s praktickým měřením a vyhodnocováním tohoto kriteria se zpravidla pro měření používají ukazatelové systémy, které měří hospodářské výsledky podniku a míru rozvoje hlavních faktorů výkonnosti podniku.

Přístupy
• Ryze ekonomicko-finanční přístup - nevýhodou je,že finanční výsledky zobrazují pouze minulost. Nedostatky se postupně eliminovaly doplněním finančních ukazatelů dalšími ukazateli nefinančního charakteru, které zobrazovaly vývoj hlavních faktorů rozvoje podniku
• Složité systémy měření výkonnosti obsahující řadu finančních i nefinančních ukazatelů.(80.léta). Výhody - problémy vzhledem k tomu, že tvůrci zpravidla podlehli snahám o dokonalost, systémy měly až 200 ukazatelů a nebyly vhodné pro podporu strategického rozhodování vrcholového vedení.
• Přístup Balanced Scorecard,amerických prof. Kaplana a Nortona.( 90.léta) Vyvážený systém finančních a nefinančních ukazatelů provázaných se strategií podniku umožňující měřit realizaci strategie podniku.
• EFQM MODEL EXCELENCE - model vyvinutý evropskou nadací pro management jakosti. Představuje dnes nejnáročnější, ale i nejdokonalejší metodický nástroj pro měření úspěšnosti podniku ve světovém měřítku. EFQM Model exelence má obecný charakter a je aplikovatelný ve všech druzích organizací bez ohledu na jejich velikost a charakter nabízených produktů.

Klíčová slova:

výkonnost podniku

benchmarking

hybná síla

spokojenost zákazníků

struktura hodnoty



Obsah:
  • 1. Definujte pojem výkonnost podniku a přístup k jejímu měření.
    2. Jaké jsou základní principy přístupu Balanced Scorecard?
    3. Nakreslete a vysvětlete schema logiky systémů BSC.
    4. Nakreslete a popište schema horizontální struktury ukazatelového systému BSC .
    5. Definujte benchmarking a jeho hlavní funkce.
    6. Jaké jsou základní etapy-fáze benchmarkingu?
    7. Jaká je náplň 1. Etapy Benchmarkingu:Rozhodnutí co podrobit zkoumání?
    8. Jaká je náplň 2.Etapy benchmarkingu:Určení partnerů pro benchmarking?
    9. Jaká je náplň 3.Etapy benchmarkingu:Shromáždění informací?
    10. Jaká je náplň 4. etapy benchmarkingu:Analýza informací-formulace výsledků srovnávání a možností zlepšení?
    11. Jaké jsou základní funkce finančních ukazatelů v systému ukazatelů pro měření výkonnosti?
    12. Jakými výsledkovými ukazateli vyjadřujeme vrcholové finanční cíle podniku?
    13. Jaké znáte ukazatele hybných sil finanční výkonnosti?
    14. Co víte o ukazateli ekonomické přidané hodnoty EVA?
    15. Definujte základní strategii zvyšování obchodní výkonnosti a úlohu zákazníka v rozvoji podniku.
    16. Nakreslete a vysvětlete kausální schema základních výsledkových ukazatelů obchodní výkonnosti a jejich vazeb.
    17. Vysvětlete podstatu měření tržních a zákaznických podílů.
    18. Co je to Index spokojenosti zákazníků a jaký je postup jeho měření ?
    19. Jaké metody používáme při sběru (měkkých) dat od zákazníků?
    20. Nakreslete a vysvětlete schema struktury hodnoty pro zákazníka.
    ...
    ...
    ...
    35. Nakreslete schema využití ukazatelového systému BSC jako rámce systému strategického řízení.
    36 Definujte 4 základní procesy, které vytváří cyklus strategického řízení.
    37. Jaké jsou dva principiální přístupy ke komunikaci strategie?
    38. Jakým způsobem řešíme utajení citlivých dat při komunikaci strategie?
    39. Jaké jsou hlavní příčiny nedostatků v propojení strategických iniciativ s alokací zdrojů v ročních plánech?
    40. Nakreslete schema systému s dvojitou smyčkou zpětné vazby a vysvětlete pojem „učení se ve dvojité smyčce zpětné vazby.“
    41. Popište základní znaky nového pojetí strategického řízení.
    42. Charakterizujte EFQM model a nakreslete schema vazeb základních 9 kriterií.
    43. Vysvětlete logiku EFQM modelu?
    44. Jak by jste definovali proces sebehodnocení?
    45. Jaký je postup sebehodnocení při uplatnění diagnostického přístupu?
    46. Jak by jste stručně charakterizovali přístupy BSC a EFQM?
    47. Proč a kdy realizuje podnik projekt BSC?
    48. Jaké jsou dvě základní etapy projektu BSC a co je jejich cílem?
    49. Kdo je zpravidla vedoucím projektového týmu BSC a jaké je složení týmu?
    50. Jaký je časový harmonogram realizace obou etap projektu BSC?