Popis:
		1. Personální práce a její úloha v organizaci
Pojetí a význam personální práce (personalistiky)
Jakákoliv organizace může fungovat jen tehdy, podaří-li se jí shromáždit, propojit, uvést do pohybu a využívat --materiální zdroje (stroje, materiál, energie)
-finanční zdroje
-informační zdroje
-lidské zdroje
Neustálé shromažďování, propojování a využívání těchto čtyř zdrojů je stěžejním úkolem řízení organizace. 
Personální práce tvoří tu část řízení organizace, která se zaměřuje na vše, co se týká člověka v pracovním procesu, tedy jeho získávání, formování, fungování, využívání, jeho organizování a propojování jeho činnost, výsledků jeho práce, jeho pracovních schopností a pracovního chování, vztahu k vykonávané práci, organizaci, spolupracovníkům a dalším osobám, s nimiž se v souvislosti se svou prací stýká, a rovněž jeho osobního uspokojení z vykonávané práce, jeho personálního a sociálního rozvoje. 
Protože lidé uvádějí do pohybu ostatní zdroje a determinují jejich využívání a protože zároveň představují pro organizace ten nejcennější a v rozvinutých tržním podmínkách zpravidla i nejdražší zdroj, který rozhoduje o prosperitě a konkurenceschopnosti organizace, je personální práce, zejména v podobě odpovídající koncepci, tzv. ŘLZ, jádrem a nejdůležitější oblastí celého řízení organizace. 
První podmínkou úspěšnosti organizace je uvědomění si hodnoty a významu lidí, lidských zdrojů, uvědomění si, že lidé představují největší bohatství organizace a že jejich řízení rozhoduje o tom, zda organizace uspěje či nikoliv. 
V tržních podmínkách je samozřejmé, že o podobě své personální práce rozhoduje organizace sama, že do její výhradní kompetence patří to, jaké bude postavení personální práce v hierarchii řídících činností, jaký bude mít rozsah i strukturu, na které oblasti, na které činnosti se soustředí více a na které méně, jaká bude personální politika a strategie organizace, kolik jaké pracovníky bude zaměstnávat, apod. 
		
        
    
    Klíčová slova:
		
		  		  personální práce
		  		  pracovníci
		  		  orientace pracovníků
		  		  odměňování pracovníků
		  		  péče
		  		  informační systém
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Personální práce a její úloha v organizaci
 2. Vytváření a analýza pracovních míst
 4. Získávání pracovníků
 5. Výběr a úkoly výběru pracovníků
 6. Přijímání a orientace pracovníků
 7. Řízení pracovního výkonu a hodnocení pracovníků
 8. Rozmísťování, propouštění a penzionování pracovníků
 9. Vzdělávání a rozvoj pracovníků v organizaci
 10. Odměňování pracovníků
 11. Pracovní vztahy
 12. Péče o pracovníky
 13. Personální informační systém