Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky z předmětu Ekonomie

«»
Přípona
.rar
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
5,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
8834
Poslední úprava
11.10.2016
Zobrazeno
880 x
Autor:
katerina.loumova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Chování spotřebitele a formování poptávky (celkový a mezní užitek, zákon klesajícího mezního užitku, rovnováha spotřebitele, zákon rovnosti mezních užitků na peněžní jednotku, cenové a necenové faktory poptávky, elasticita poptávky, tržní poptávka)

01 - Chování spotřebitele a formování poptávky

Celkový a Mezní užitek

Užitek = subjektivní pocit realizace plynoucí ze spotřeby jednotlivých statků


Celkový užitek (TU) = celková úroveň realizace určité potřeby
• je závislý na objemu spotřebovaného zboží, vlastnostech a kvalitě zboží
je ovlivněn subjektivním vztahem spotřebitele ke zboží (preference)
• TU = součet všech spotřebovaných jednotek daného statku (MU)


Mezní užitek (MU) = o kolik vzroste TU, jestli se množství spotřebovaného zboží zvýší o jednotku
• závisí na
(Významu a intenzitě potřeby : naléhavost X disponibilním množství : vzácnost)

Rozdíl TU a MU
• TU určitého množství zboží je dáno maximální peněžní částkou, kterou je spotřebitel ochoten zaplatit
• MU je určen částkou, kterou je spotřebitel ochoten vynaložit na další nákup

Klíčová slova:

spotřebitel

formování poptávky

trh kapitálu

agregátní poptávka

veřejné finance

měnová politika



Obsah:
  • Chování spotřebitele a formování poptávky
    Chování firmy a formování nabídky
    Firma v podmínkách dokonalé konkurence a tržní rovnováha
    Firma v podmínkách nedokonalé konkurence
    Trh kapitálu
    Trh práce
    Makroekonomický produkt a úloha státu v ekonomice
    Celkové výdaje a produkt
    Agregátní poptávka a nabídka
    Veřejné finance a fiskální politika
    Trh peněz a měnová politika
    Inflace
    Mezinárodní měnový systém a mezinárodní obchod
    Nezaměstnanost