Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované okruhy z předmětu Management turistických destinací

«»
Přípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8073
Poslední úprava
23.05.2016
Zobrazeno
1 116 x
Autor:
mira.hejda
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. OKRUH: definice pojmů z CR, turistická destinace, typy, definice, vymezení destinace, destinační management, specifika CR

Cestovní ruch: - činnost osob cestujících na přechodnou dobu do místa mimo její obvyklé prostředí, na dobu kratší než rok a hlavní účel cesty je jiný než výdělečná činnost.
- činnost lidí spočívající v pohybu a pobytu v místech mimo místa jejich obvyklého pobytu po dobu kratší jednoho roku za účelem využití volného času, obchodu a jiného účelu

Návštěvník je účastník cestovního ruchu. Návštěvníci se dělí na jednodenní návštěvníky (někdy nazýváni také exkurzionisté nebo výletníci) a turisty.
- Jednodenní návštěvník se účastní cestovního ruchu bez přenocování, výletník.
- Turista je účastník cestovního ruchu, který alespoň jednou přenocuje mimo své obvyklé prostředí.
- Tranzitní návštěvník je samostatnou kategorií, neboť může být obecně jednodenní, ale také turista.

Region CR: - území využitelné pro CR; disponuje předpoklady v min. množství a nezbytné struktuře na určité min. rozloze.
- základní strukturní prvek určující základ destinace CR

Destinace CR: - geografický prostor, kt. si konkrétní návštěvník vybírá jako cíl své cesty, disponuje jak primární (atraktivity), tak sekundární (vybavenost) nabídkou.
- na trhu musí vystupovat jako strategická obchodní jednotka a musí disponovat organizací destinačního managementu.
- cílová oblast, která je významná pro určitou atraktivitu CR
- přirozený celek, který má z hlediska podmínek rozvoje CR jedinečné vlastnosti, odlišné od jiných destinací.
- destinace je geografický prostor, kdy pobyt v něm přináší účastníkům uspokojení všech, nebo většiny jeho potřeb souvisejících s účastí na CR, získat komplexní užitek
- stát, region, město, oblast; typická je koncentrace návštěvníků
- nabídka destinace: primární - atraktivity, utváření podmínky pro uspokojení potřeb a požadavků návštěvníků destinace; sekundární - vybavení, určuje využitelnost destinace pro aktivity CR

Typy destinace:
1. Na zákl. nejtypičtější atraktivity: - městský, přímořský, horský, venkovský, exotický, hlavní města
2. Podle atraktivit i aktivit: - lázeňský, přírodní, u vodní plochy, venkovský, kulturně-poznávací, historický, zimních sportů, rekreační, náboženský

Klíčová slova:

turistická destinace

rajonizace

management

cestovní ruch

strategie

marketingová koncepce

marketingový mix



Obsah:
  • 1. OKRUH: definice pojmů z CR, turistická destinace, typy, definice, vymezení destinace, destinační management, specifika CR
    2. OKRUH: prostředí destinace, rajonizace, situační analýza s metody (SWOT, PEST, STEEP,..), způsoby vyhodnocování.
    3. OKRUH: Řízení destinace a jeho prvky. model životního cyklu destinace
    4. OKRUH: Problémy managementu CR, návštěvnický management, systémy klíčových obchodů, sítě pro využití trhu, politika obchodních značek, řízení kvality, řízení výchovy a vzdělávání, společnost pro řízení destinací.
    5. OKRUH: Tvorba a strategie destinace, popis jednotlivých kroků, faktory ovlivňující úspěšnost implementace strategie, rozvojové modely destinace.
    6. OKRUH: Tvorba marketingové koncepce turistické destinace. Vize, cíle, typy strategií.
    7. OKRUH: Marketingový mix destinace e jeho možné formy 5P, 8P, 10P a 4C
    8. OKRUH: Krizové řízení a nutnost základních znalostí pro řízení destinace.