Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Uzavŕené testové otázky z předmětu Dopravní energetické systémy

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
5 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
7023
Poslední úprava
30.11.2015
Zobrazeno
1 338 x
Autor:
pacha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Čím je dána forma energie?
Druhem a nositelem energie (Druhy - jader, chem, tep, mech, el a nositel - tuhé látky, kapalné, plynné, pole)
Jaké jsou formy energie
Elektřina (U, f, spolehlivost), Teplo (P, T, spolehlivost), Plyn (P, složení, spolehlivost), Uhlí

2. Co je to přenos energie (v užším slova smyslu)?
doprava určité formy energie ve větším rozsahu na větší vzdálenost

3. Co je to energetický dopravní systém?
podsystém energetického systému sloužící k transportu energie různých forem ke konečnému spotřebiteli
Energetický zdroj?
je využitelná primární forma energie
Energetický systém?
je soubor prvků k zásobování
Energetický zařízení?
uskutečňuje energetické procesy a vazby mezi nimi
Energetický proces?
je přeměna či doprava, zušlechťování, úpravy atd
Co je konečná spotřeba?
je poslední přeměna formy energie ve spotřebiči u odběratele
Jaké jsou dimenzované parametry u různých druhů sytému?
elektřina (s s ohledem na dovolený úbytek napětí, mech namáhání, odolnost proti zkratu, izolace s ohledem na přepětí), teplo (světlost potrubí s ohledem na tlakové ztráty, tloušťka steny s ohledem na tlak a mechanické namáhání), plyn světlost potrubí s ohledem na tlakové ztráty a dodržení přepravovaného množství a mechanické namáhaní, ropovody stejně jako plyn

4. Pro rozvod nízkého napětí se používá?
jednofázová nebo trojfázová soustava s uzemněným uzlem

5. Rozdělte napětí na malé, nízké, vysoké velmi vysoké.
malé (0-50V), nízké (50-1000), vysoké (1kV-52kV), VVN (38podle vítka 52kV-300kV), zvláštní (300-800), ultra (nad 800kV), Navíc: přenosová 400kV a 220kV , distribuční 110kV, 22kV, 0,4kV

6. Charakteristické vlastnosti vedení jsou:
Činný odpor R [Ω], induktivní odpor Xl (reaktance) [Ω], kapacitní vodivost Bc [S] (admitance), činný svod způsobený průsakem izolací, koronou a dielektrickými ztrátami G[S]

7. Kabelové vedení má obvykle velkou ... a malou ...
malý induktivní i kapacitní odpor, krátká vedení nn - uvažujeme pouze R, Dlouhá venkovní vedení NN a krátká vedení VN - R+Xl, dlouhá a kabel VN a krátká VVN R+Xl+Bc, dlouhá ved VVN všechno

8. Výpočet kritického napětí pro koronu závisí:
Úměrně na koeficientu drsnosti vodiče, koeficientu počasí, relativní hustotě vzduchu, vzdálenosti mezi vodiči a nepřímo úměrně na poloměru vodiče

9. Zemní lano indukčnost vedení
nezmění

10. Svod a korona přicházejí v úvahu u vedení jakého napětí ?
Dlouhá vedení velmi vysokého napětí

Klíčová slova:

dopravní systémy

energetický zdroj

rozvod

napětí

permitivita

ztráty



Obsah:
  • 1. Čím je dána forma energie?
    2. Co je to přenos energie (v užším slova smyslu)?
    3. Co je to energetický dopravní systém?
    4. Pro rozvod nízkého napětí se používá?
    5. Rozdělte napětí na malé, nízké, vysoké velmi vysoké.
    6. Charakteristické vlastnosti vedení jsou:
    7. Kabelové vedení má obvykle velkou ... a malou ...
    8. Výpočet kritického napětí pro koronu závisí:
    9. Zemní lano indukčnost vedení
    10. Svod a korona přicházejí v úvahu u vedení jakého napětí ?
    11. Činný odpor vedení je závislý na?
    12. Induktivní reaktance Xl vedení závisí na
    13. Poměrná (Relativní) permeatiblita vzduchu je ?
    14. Celková induktivní reaktance jedné fáze venkovního trojfázového vedení se pohybuje v mezích od ... do...
    15. Poměrná (Relativní) permitivita vzduchu je?
    ...
    ...
    ...
    88. Marginální náklady obecně představují (Mezní)
    89. Dlouhodobé marginální náklady na elektřinu jsou obecně
    90. Krátkodobé marginální náklady na elektřinu jsou obecně
    91. Dlouhodobé marginální náklady metodou reprezentantů jsou v podstatě
    92. Koeficient km se vypočítá
    93. Hospodárný průřez je závislý na délce elektrického vedení
    94. Hospodárná proudová hustota je závislá na délce elektrického vedení
    95. Hospodárná proudová hustota
    96. Hospodárný průřez elektrického vedení při návrhu průřezu nového elektrického vedení
    97. Přechodový výkon je
    98. Koeficient k (ká-delta) představuje
    99. Jalové ztráty transformátoru lze vypočíst z jeho štítkových parametrů následujícím zpùsobem: ..........
    100. Marginální náklady pro ocenění stálých ztrát v transformátoru jsou Známe-li DZ odběratele, vypočítáme dobu plných ztrát na přívodním vedení pomocí
    101. Hmotnostní tok teplonosného média závisí