Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Management

«»
Přípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
2331
Poslední úprava
28.11.2013
Zobrazeno
1 453 x
Autor:
modrehory
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Povaha, smysl a definice pojmu management

Management
je proces systematického provádění všech manažerských funkcí a efektivního využití všech zdrojů podniku ke stanovení a dosažení podnikových cílů

Funkce managementu
a) plánování
b) organizování
c) řízení lidských zdrojů
d) vedení
e) kontrolování
f) rozhodování

Bližší charakteristiky jednotlivých funkcí - viz další otázky.
Pojmy ze skript*************************************************
Vědní obor
Vliv interdiscipliny
Praxe managementu
Management - synonymum pro různé pojmy
Vývoj managementu - teritoriální rozdíly
Definice pojmu management podniku
****************************************************************
2. Řízení podniku v turbulentní době

Turbulentní doba
- nespojitá, tekoucí doba
- neustálé změny, chaos, neurčitost

Řízení v turbulentní době
- způsob permanentní inovace řízení
- podnik nelze řídit jako v minulosti (důraz na postup, postup dle plánu), ale vyžaduje řízení incentivní (motivace a stimulace pracovníků a prac. kolektivů)
- změny v okolí jsou tak rozsáhlé, že nikdo nemůže vystačit s dosavadními postupy
- stimulace je soubor vnějších podnětů a pobídek s cílem usměrňovat jednání pracovníků a působit na jejich motivaci
- nutnost neustále se učit novému
- vítězství přinesou podniky s malými útvary motivované k dosažení cílů

Modely řízení v turbuletní době s ohledem na strategii

1. Plánovací model
- na základě známých trendů usuzujeme na budoucnost
- databáze plánování poskytuje přesná čísla - provádíme analýzu a na strategii, která je syntetická = prognoza diskontinuity je neobyčejně těžká

2. Vizionářský model
- založen na určení cíle a vypracování vize, které se blížíme, i když jsme nuceni dělat kompromisy
- ihned v počátku je nutné zavrhnout striktní plánování

3. Učící se model
= metoda pokusů a omylů
- neustálé učení se s okamžitým jednáním jako reakce na vzniklou situaci
- optimální model turbulentního řízení, neboť dovede pružně reagovat na nové měnící se podmínky, podnikání v podniku

Představitel řízení v turbulentní době - Mintzberg
Praktické provádění řízení podniku v turb. době - McCormick

Klíčová slova:

management

turbulentní doba

úkoly

stimuly

efektívni kontrola



Obsah:
  • 1. Povaha, smysl a definice pojmu management
    2. Řízení podniku v turbulentní době
    3. Podnik ve vnějším prostředí
    4. Profil a osobnost manažera
    5. Charakterizujte a definujte základní manažerské funkce
    6. Management ve vývoji - klasifikace a stručný popis myšlenkových směrů managementu
    7. Uveďte členění rozhodovacích procesů do fází a charakterizujte náplň těchto fází
    8. Uveďte pojetí rizika a charakterizujte odlišnosti rozhodování za jistoty, rizika a nejistoty. Uveďte příklady těchto rozhodovacích procesů
    9. Charakterizujte způsoby členění organizačních struktur
    10. Vysvětlete základní principy divizionálního uspořádání
    11. Vrcholové vedení akciových společností
    12. Vysvětlete funkce komunikace v organizaci
    13. Zhodnoťte jednotlivé komunikační formy
    14. Jaké jsou hlavní faktory účinnosti komunikace a předpoklady jejího zvyšování?
    15. Charakterizujte lidské faktory v řízení a vysvětlete význam motivace v podniku
    16. Popište McGregorovu teorii X a Y a naznačte její praktické aplikace
    17. Popište kroky základního kontrolního procesu
    18. Charakterizujte a vysvětlete požadavky na efektivní kontrolu.
    19. Podstata a význam manažerského plánování, struktura plánovacího procesu podniku, hlavní pojmy a vztahy
    20. Charakterizujte plánování podle cílů, hiearchie cílů a typy plánů