Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Státní informační a komunikační politika - e-Česko 2006

«»
Přípona
.pdf
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
4904
Poslední úprava
26.01.2015
Zobrazeno
1 269 x
Autor:
petr.rajnoha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vláda České republiky se ve snaze maximálně využít obrovský potenciál moderních informačních a komunikačních technologií (dále jen ICT) rozhodla nově definovat cíle státu v oblasti tzv. informační společnosti a v oblasti telekomunikací a formulovat novou strategii státu pro nadcházející období, s výhledem do roku 2006.
Na rozdíl od původního přístupu, kdy byly koncepce v obou oblastech zpracovány samostatně (formou dokumentů „Státní informační politika: cesta k informační společnosti“ a „Národní telekomunikační politika“), se vláda rozhodla respektovat úzkou provázanost a všeobecný trend konvergence obou těchto oblastí a vytvořit jeden společný strategický a koncepční dokument s názvem Státní informační a komunikační politika - e-Česko 2006. Tímto názvem vláda reflektuje také přeměnu oboru telekomunikací na elektronické komunikace.
K vypracování nové jednotné koncepce přistupuje vláda také vzhledem k nadcházejícímu vstupu ČR do Evropské unie. Jako členská země EU se Česká republika přihlásí k aktualizovanému evropskému akčnímu plánu „eEurope 2005: Informační společnost pro všechny“. Navrhovaná „Státní informační a komunikační politika“ se proto orientuje zejména na rozpracování záměrů a požadavků tohoto koncepčního dokumentu do národních podmínek tak, aby Česká republika dostála svým závazkům vůči EU a zároveň vytěžila maximum z možností, které jí skýtá potenciál ICT. Priority Akčního plánu eEurope 2005 nebyly do Státní informační a komunikační politiky převzaty automaticky, ale byly posouzeny ve vztahu k současnému stavu v ČR. Úkolem bylo stanovit národní cíle tak, aby jednak zohlednily evropské priority, ale aby zároveň reagovaly i na specifické potřeby ČR. Z tohoto důvodu byly následně stanoveny prioritní oblasti ČR v pořadí podle důležitosti: dostupné a bezpečné komunikační služby, informační vzdělanost, moderní veřejné služby on-line, dynamické prostředí pro elektronické podnikání.

Klíčová slova:

informační společnost

e-government

financování

benchmark

SWOT

legislativa



Obsah:
  • 1. Úvod -3-
    2. Východiska -4-
    2.1. Význam informační společnosti -5-
    2.2. Gesce v oblasti telekomunikací a informační společnosti -6-
    3. Prioritní oblasti -7-
    3.1. Dostupné a bezpečné komunikační služby -7-
    3.1.1. Rozvoj trhu elektronických komunikací -8-
    3.1.2. Dostupnost služeb elektronických komunikací -9-
    3.1.3. Bezpečnost elektronických komunikací -10-
    3.2. Informační vzdělanost -11-
    3.2.1. Informatizace vzdělávacích institucí -12-
    3.2.2. Informační gramotnost, e-learning, řešení problému digital divide -12-
    3.3. Moderní veřejné služby on-line -14-
    3.3.1. Služby e-governmentu -14-
    3.3.2. Elektronické zadávání veřejných zakázek (e-procurement) -17-
    3.3.3. E-zdravotnictví -18-
    3.4. Dynamické prostředí pro elektronické podnikání -18-
    4. Financování -19-
    5. Vazba na celoevropské aktivity -20-
    5.1. Výměna zkušeností, vzájemné informování, sdílení osvědčených postupů -20-
    5.2. Měření a vyhodnocování (benchmarking) -21-
    6. Shrnutí hlavních cílů - akční plán -22-
    Přílohy -25-
    1. Výchozí podmínky čr -25-
    1.1. Analýza současné situace (swot) -25-
    1.2. Shrnutí současného stavu a návaznost na dosavadní koncepce -27-
    2. Seznamy relevantních dokumentů -31-
    2.1. Seznam legislativy čr v oblasti informační společnosti -31-
    2.2. Seznam legislativy eu v oblasti informační společnosti -31-
    2.3. Seznam souvisejících dokumentů v oblasti informační společnosti -33-
    2.4. Seznam programů evropské unie v oblasti informační společnosti -34-
    2.5. Základní elektronické veřejné služby -35-