Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Mediální publikum a výzkum veřejného mínění

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
4750
Poslední úprava
18.12.2014
Zobrazeno
1 432 x
Autor:
northfinder
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Průzkumy veřejného mínění, proč, kdo, čeho, jak

Proč - 3 důvody proč se průzkumy provádějí, odpovídají jim 3 skupiny osob

1. První skupina se chce - dopátrat podstaty problému - skupina je „nadšena pro věc“
2. Druhá skupina - výsledky průzkumu využívá ve své kariéře, vzestup ve společnosti nebo politice. (jejich finanční odměna vyšší než u první skupiny)
3. Třetí skupina - profesionální průzkum je předpokladem podnikatelského úspěchu, nezajímají se o metody a postupy. Finanční odměna většinou vyšší než u skupiny první-

!průzkum může autorovi prospět jen je-li odveden profesionálně, odpovědně a kvalitně.

Kdo a co se může zkoumat

V zásadě všechno, oč je zájem (omezení mohou být pouze metodická, technická a finanční)

Předmět zkoumání průzkumů lze rozdělit do dvou velkých základních skupin

- Oblast průzkumů veřejného mínění
- Oblast průzkumů trhu

Hranice mezi těmito skupinami je nepevná a těžko vymezitelná

Předmětem průzkumu trhu B2B (business to business) může být:

Situace na trhu určitého výrobního či spotřebitelského segmentu
Zákazníci, jejich potenciál a profil
Výrobky a služby na trhu
Spotřebitelské chování
Image a komunikace
Média, posluchači, čtenáři, diváci a jejich profil

Kde se průzkumy provádějí, koho se tazatelé ptají.

Zkoumat můžeme:

- Obecnou populaci (státu, města, kraje, regionu, zpravidla definována věkem, bydlištěm..)
- Výsek populace, skupinu vymezenou jasně definovaným znakem (pohlaví, věk, vzdělání…)
- Skupinu, pro kterou je společná určitá sociální, společenská nebo životní situace (vdovci, vdovy, elity..)
- Skupinu populace definovanou společným názorem, zájmem, politickým přesvědčením nebo sympatiemi (průzkumy voličů stran)
- Cílovou skupinu, kterou definuje zadavatel průzkumu (průzkumy trhu, nebo pol. strany hledající v jistém segmentu nové voliče)

Klíčová slova:

publikum

média

veřejné mínění

průzkum

politika

politologie

publikum



Obsah:
  • Průzkumy veřejného mínění, proč, kdo, čeho, jak
    Metody průzkumů a jejich použitelnost
    Co potřebuje ten, kdo průzkumy provádí
    Vypovídací hodnota průzkumů
    Faktory, které ovlivňují validitu průzkumu
    Atraktivita průzkumů pro média
    Proč se výsledky průzkumů liší
    Výsledky průzkumů a možnosti jejich interpretace
    Interpretace a dezinterpretace výsledků průzkumů v mediální praxi
    Politologické dopady prezentace průzkumů v médiích
    Mediální publikum, průzkumy a politika
    Pohled z radnice aneb malé publikum