Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Malé a střední podnikání

«»
Přípona
.doc
Typ
studijní materiál
Stažené
14 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
3752
Poslední úprava
30.06.2014
Zobrazeno
1 383 x
Autor:
redsun
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Definice malého a středního podnikání. Kvalitativní a kvantitativní vymezení MSF.

1.1 Definice malého a středního podnikání
Na malé a střední podnikání nelze pohlížet odděleně, bez znalostí obecných principů a pravidel podnikání. MSP lze definovat a vymezit dle různých hledisek, která mají různou vypovídací schopnost a použití. MSP můžeme definovat na základě kvalitativních kvantitativních kritérií. Neexistuje jednotná, všeobecně přijímaná definice malé a střední firmy.
Obecné definice podnikání
Definici podniku nelze jednoznačně určit. V literatuře nalezáme různé formulace této definice. Snad mezi nejznámnějši můžeme zařadit tyto následující:

Autor: M.Synek : „ Podnik je základní jednotkou, v nichž je realizována výroba nebo jsou poskytovány služby.“ ( Manažerská ekonomie 2003 )

nebo:„ Podnik je kombinací výrobních činitelů, s jejichž pomocí vlastníci podniku chtějí dosáhnout konkrétních cílů“.

Autor: G.Wöhe : „ Podnik je plánovitě organizovanou hospodářskou jednotku, v niž se zhotovují a prodávají věcné statky a služby.“ ( viz. Manažerská ekonomie 2003 - M.Synek a kolektiv )

Autoři: T.Ely & R.H.Hess : „ Podnik je zakládán a provozován podnikately za účelem svého osobního prospěchu. Platí běžné ceny za materiál spotřebovaný v podnikání, za používání pozemku, za služby personálu a za potřebný kapitál. Vkládá svou vlastní iniciativu, dovednost a vynalézavost do plánovací, organizační a správní činnosti podniku. Bere na sebe možnost zisku či ztráty, v důsledku nepředvídaných a kontrole se vymykajících okolností. Čistý zůstatek ročních přijmů podniku - po zaplacení všech výdajů - si ponechává.“( viz. Opora - Podnik a podnikání 2004 - J.Jünger, V.Fialová )

Pro úplnost je třeba připomenout, že k základním výrobním faktorum řádíme přáci, investiční majetek a materiál. Tyto tři činitelé jsou předpokladem pro naplnění a realizaci předmětu činnosti podniku. K těmto elementárním třem výrobním činitelům řadime ještě čtvrty a sice faktor řízení podniku. Dle G.Wöheho býva tento faktor označován jako faktor dispozitivní

Klíčová slova:

podnikání

střední podniky

malé podniky

daně

úvěr

leasing



Obsah:
  • 1 Definice malého a středního podnikání. Kvalitativní a kvantitativní vymezení MSF.
    2 Specifika malého a středního podnikání. Obecné výhody a nevýhody této formy podnikání.
    3 Role podnikatele v malém a středním podniku, jejich specifika. Přechod od malého ke střednímu podnikání z hlediska rolí podnikatele.
    4 Personální problematika v sektoru malých podniků. Řízení lidských zdrojů v MSP.
    5 Daňová optimalizace v malých (středních podnicích). Registrační povinnosti podnikatele v oblasti daní.
    6 Finanční optimalizace v malých a středních podnicích. Využití analýzy bodu zvratu při hodnocení realizovatelnosti podnikatelského záměru.
    7 Financování malých a středních podniků. Možnosti získávání zdrojů při zahájení podnikání.
    8 Komunikace malého podniku s bankou. Bonita podniku.
    9 Podpora malého a středního podnikání v České republice, možnosti využívání zdrojů z fondů EU malými a středními podnikateli.
    10 Podnikatelský záměr a podnikatelský plán (význam,struktura,účel,zásady zpracování,uživatelé ).