Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Dvoupolohová regulace a identifikace soustavy z mezních kmitů

«»
Přípona
.docx
Typ
studijní materiál
Stažené
1 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
12436
Poslední úprava
01.08.2018
Zobrazeno
999 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1)
- Zapojte regulační obvod s reálnou tepelnou soustavou a monitorovacím a řídicím programovým systémem „WCONTROL“.

2)
- Nastavte průběh žádané hodnoty v lineární oblasti podle obrázku uvedeného vyučujícím, aby byl rozdíl w2-w1 max. 20°C, a časovou osu volte tak, aby se odezva vždy dostatečně přiblížila konstantní hodnotě (na základě výsledků Úkolu č. 1).
- Ověřte na tepelné soustavě regulaci pro následující nastavení dvoupolohového regulátoru:
a) regulátor bez pásma necitlivosti
b) regulátor s pásmem necitlivosti v rozmezí 2-5% rozsahu převodníku

- Zobrazte a vyhodnoťte oba regulační pochody a srovnejte je se simulacemi v programu MATLAB/SIMULINK. Vykreslete průběh akční i výstupní veličiny.

2)
- Libovolnou metodou vypočítejte nastavení PI(D) regulátoru pro model identifikovaný Strejcovou metodou a simulačně srovnejte regulační pochod s tímto regulátorem s výsledky z bodu 2.

3)
- S využitím výsledku z bodu 2a aproximujte přenos soustavy, přičemž použijte model proporcionální soustavy prvního řádu s dopravním zpožděním a model proporcionální soustavy druhého řádu bez dopravního zpoždění. Pro identifikaci použijte znalosti kritického zesílení a kritické periody kmitů.

4)
- Identifikované modely graficky (v jediném grafu) srovnejte s modelem získaným v Úkolu č. 1 (tj. Strejcovou metodou) a s naměřenou (reálnou) přechodovou charakteristikou z Úlohy č. 1 (v jediném grafu).
5)
- V závěru výsledky práce podrobně zhodnoťte.

Klíčová slova:

žádané hodnoty

lineární oblasti

dopravní zpoždění

necitlivost

srovnání soustav



Obsah:
  • 1. Nastavení žádané hodnoty v lineární oblasti
    Regulátor bez pásma necitlivosti
    Soustava 1. řádu s dopravním zpožděním
    Soustava 2. řádu bez dopravního zpoždění
    Regulátor s pásmem necitlivosti v +a=2%; -a=5 %
    Vyhodnocení regulačních pochodů
    Srovnání se simulacemi v programu MATLAB/SIMULINK
    Regulace bez pásma necitlivosti
    Regulace s pásmem necitlivosti
    Celkové srovnání soustav
    Závěr: